رپرتاژ

نکاتی که باید در خرید گوشی شیائومی بدانید

لیمو HR

همان طور که می‌دانید گوشی‌های شیائومی امروزه یکی از رقبای اصلی سامسونگ می‌باشد و در این سال‌ها با عملکرد مناسب توانسته است نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. بنابراین پس از سامسونگ، این شرکت دومین تولید کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند به شمار می‌آید که همگی از سیستم عامل MIUI، یک فورک اندروید استفاده می‌کنند. اگر قصد خرید تلفن‌همراه از این برند را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا نکات خرید گوشی شیائومی را بررسی کنیم.

در مورد شرکت شیائومی بدانید

در آگوست ۲۰۱۱ شیائومی اولین گوشی هوشمند خود را به بازار عرضه کرد و تا سال ۲۰۱۴ بیشترین سهم بازار گوشی‌های هوشمند فروخته شده در چین را به خود اختصاص داد.  همچنین در سال ۲۰۲۰ این شرکت ۱۴۶.۳ میلیون گوشی هوشمند فروخت و تا اوت ۲۰۲۱ سیستم‌عامل MIUI آن بیش از ۴۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه داشت.

این شرکت همچنین یک تولید کننده عمده لوازم خانگی از جمله تلویزیون، چراغ قوه، وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین و … همگی محصول برند هوشمند شیائومی می‌باشند.

آیا خرید گوشی شیائومی ارزش دارد؟

بسیاری از افراد در انتخاب گوشی‌های شیائومی تردید داشته و همواره با این سوال مواجه هستند که آیا خرید گوشی شیائومی ارزش دارد یا خیر؟ در جواب باید بگوییم درست است که این شرکت نسبتاً تازه وارد در زمینه موبایل به حساب می‌آید. اما، تلفن‌های شیائومی اغلب مشخصات و ویژگی‌های چشمگیری دارند و نسبت به مدل‌های مشابه رقبای خود از قیمت‌های پایین‌تری برخوردار می‌باشند.  پس اگر به دنبال تلفن‌همراه با امکانات زیاد و هزینه کم هستید، شیائومی برای شما گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

گوشی شیائومی

چه چیزی گوشی های شیائومی را از رقبا متمایز می کند؟

همان‌طور که قبلا گفته شد، شیائومی یک شرکت بسیار جوان است که تنها حدود یک دهه فعالیت دارد. بدون هیچ گونه اغراق، کاملاً حیرت انگیز می‌باشد که این شرکت توانست در مدت زمان کوتاهی به اندازه خود رشد کند. ما سه مورد از دلایل موفقیت آن را در اینجا فهرست کرده‌ایم:

قیمت های باور نکردنی

گوشی‌های شیائومی و به‌طور کلی بیشتر محصولاتش حاشیه سود بسیار کمی دارند. این شرکت معمولاً محصولات خود را فقط با یک سود جزئی به فروش می‌رساند که این امکان را فراهم می‌کند تا کاربران به خرید گوشی شیائومی بیشتر از پیشنهادات رقبا ترغیب شوند.

در دسترس بودن

از آنجایی که حاشیه سود شیائومی بسیار کم است، نمی‌تواند سالانه هزاران گوشی کاملاً جدید به بازار عرضه کند. هزینه‌های تحقیق و توسعه، تبلیغات و خرده‌فروشی بسیار زیاد می‌باشد. در عوض، این شرکت هر سال تعداد انگشت شماری از گوشی‌های اصلی خود را روانه بازار کرده و آن‌ها را برای مدتی طولانی، بسیار بیشتر از اکثر رقبا در دسترس نگه می‌دارد. در عین حال، تغییرات ظریفی را در آن تلفن‌ها منتشر می‌کند تا محصولات این برند در بازار به روز بمانند.

تمرکز بر بازارهای نوظهور

تمرکز بر بازارهای جدید یکی از دلایل موفقیت برندهای نوپا محسوب می‌شود. شرکت شیائومی نیز بر این بازار تمرکز کرده و محصولات خود را با قیمت پایین به یازار عرضه می‌کند، بنابراین منطقی است که استقبال از این برند در کشورهایی مانند هند و چین بیشتر باشد. زیرا اکثر مردم در این کشورها به دنبال دستگاه‌های ارزان قیمت هستند. بنابراین آمار خرید گوشی شیائومی در هند و چین به راحتی افزایش یافته و رقبای بزرگ خود مانند شرکت اپل و سامسونگ را شکست می‌دهد.

شیائومی

نکاتی که باید برای خرید گوشی شیائومی بدانید

آیا قصد دارید تلفن‌همراه خود را عوض کنید؟ آیا می‌خواهید از برند شیائومی تلفن‌همراه بخرید؟ بدیهی است که با وجود طیف گسترده از گوشی‌های شیائومی موجود در بازار، تصمیم‌گیری آسان نباشد. ما در ادامه چند نکته را بررسی می‌کنیم که در انتخاب مناسب و تصمیم‌گیری برای خرید گوشی به شما کمک می‌کند:

در نظر گرفتن نیاز خود

قبل از رفتن به بازار و تصمیم‌گیری برای خرید گوشی در ابتدا نیاز خود را مشخص کرده و بدانید برای چه کاری نیاز به گوشی دارید. آیا برای عکاسی می‌خواهید؟ آیا برای تماشای فیلم و ویدیو به گوشی جدید نیازمندید که در این صورت باید گوشی‌هایی با صفحه نمایش بزرگ را در نظر بگیرید. پس بهتر است نیاز خود را بدانید و آن‌ها را یادداشت نمایید تا در موقع خرید، گوشی‌های متناسب با احتیاج خود را مشاهده و یک مدل را انتخاب کنید.

در نظر گرفتن بودجه

شما برای خرید گوشی شیائومی و حتی هر برند دیگری که دوست دارید خریداری کنید، بهتر است قبل از انتخاب آن بودجه خود را مشخص کرده تا هنگام خرید، محصولات متناسب با بودجه خود را انتخاب نمایید.

بررسی فیزیکی گوشی شیائومی

حتما در هنگام خرید، گوشی را از بسته‌بندی خارج کرده و از سلامت قاب و اتصالات آن مطمعن شوید. هرچند با خرید گوشی شیائومی شما کارت گارانتی نیز دریافت می‌کنید. اما بهتر است موارد سلامت گوشی و اتصالات را در مغازه چک نمایید.

ردمی نوت 9 پرو

تفاوت شیائومی و ردمی چیست؟

اگر شما برای خرید گوشی شیائومی به بازار رفته باشید قطعا با مدل ردمی نیز مواجه شده‌اید و حتما این سوال برای شما پیش آمده است که آیا برند ردمی نیز جزء گوشی‌های شیائومی به شمار می‌روند یا خیر؟ در واقع Redmi یک شرکت متعلق به شرکت چینی الکترونیک شیائومی می‌باشد و  اولین بار در جولای ۲۰۱۳ به عنوان یک خط تلفن هوشمند ارزان قیمت معرفی شد که در سال ۲۰۱۹ با دارا بودن از دستگاه‌های میان رده و سطح پایین خود را از شرکت شیائومی جدا کرده و اکنون یک زیرمجموعه از شرکت شیائومی به شمار می‌رود.

نسخه گلوبال و نسخه چینی گوشی های شیائومی چه تفاوتی دارند؟

حتما شما در بازار گوشی‌های شیائومی با انواع نسخه‌ها اعم از نسخه چینی، گلوبال و EEA را دیده‌اید. اکنون ما می‌خواهیم این موارد را بررسی کنیم و بگوییم برای خرید گوشی شیائومی و استفاده در ایران کدام نسخه را خریداری کنید؟

نسخه چینی همان‌طور که از اسمش مشخص می‌باشد  برای استفاده در کشور چین ساخته شده و زبان چینی و انگلیسی را پشتیبانی می‌کند. توجه داشته باشید که این نسخه سرویس‌های گوگل را ارائه نمی‎‌دهد و برای استفاده در ایران مناسب نیست.

نسخه گلوبال گوشی‌های شیائومی تنها نسخه‌ای است که برای استفاده در خارج از چین مناسب می‌باشد. پس چه در ایران و چه در سایر کشورها به جز چین باشیم بهترین گزینه برای خرید را ورژن گلوبال در نظر بگیرید که با نام Global Version شناخته می‌شود.

نسخه EEA نیز فقط برای استفاده در اروپا ساخته شده است و بنابراین اگر قصد استفاده در ایران را دارید. از خرید گوشی شیائومی با نسخه EEA خودداری کنید.

هر آنچه باید در هنگام خرید گوشی شیائومی بدانید

به عنوان یک شرکت مستقر در چین، شیائومی موظف است داده‌ها را با دولت چین تحت قانون امنیت اینترنت چین و قانون اطلاعات ملی به اشتراک بگذارد. گزارش‌هایی وجود داشت که سرویس پیام‌رسان ابری شیائومی برخی از داده‌های خصوصی از جمله گزارش تماس‌ها و اطلاعات تماس را به سرورهای شیائومی ارسال می‌کند که این شرکت  بعداً یک به‌روزرسانی MIUI منتشر کرد که در آن پیام‌رسان ابری را اختیاری در نظر گرفتند. بنابراین اگر سرویس پیام‌رسان ابری خاموش باشد، هیچ داده خصوصی به سرورهای شیائومی ارسال نمی‌شود. پس برای خرید گوشی شیائومی دیگر نگران امنیت  اطلاعات خود نباشید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *