دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه گفت: زمانی تاکسی های درون شهری، به یمن وجود محدوده های طرح ترافیک حال روز خوشی داشتند و با ۵ و ۶ ساعت کار به استراحت می پرداختند تا اینکه اپ های اینترنتی وارد میدان شده و خودروهای شخصی را با نگرفتن کمیسیون به شرط خرید مجوز روزانه طرح وارد این محدوده ها نمود و کار و کاسبی تاکسی هارا از رونق انداخت.
حمید حسین زاده گفت: تاکسی ها در مواجهه با چنین وضعیتی راه برون رفت از این وضعیت را در پناه بردن به دامان اسنپ و تپسی و… دیدند و طوری شد که کمتر تاکسی در شهرهای بزرگ ماند که به یکی از این اپ ها وابسته نباشند.
وی عنوان کرد: بعد از تاکسی های شهری نوبت تاکسی های برون شهری شد در این خصوص ماکسیم با حوصله و برنامه و در گام نخست بدون گرفتن کمیسیون برای مسیرهای برون شهری اختصاص یافت و اسنپ و تپسی هم نیز به غیر از خودروهای شخصی به جذب سواری کرایه های مدل پایین که از مزایای تخفیف طرح ترافیک بهره مند هستند، پرداختند.
وی اظهار کرد: این روند ادامه یافت تا نوبت به خودروهای سواری کرایه مدل بالا که در شرکت های مسافری مشغول به کار هستند، رسید و آرم های ماکسیم مزین بدنه و شیشه خودروهای آنها شد و بیشتر هم خواهد شد.
این مقام صنفی گفت: در طول تمام این مدت هیچ حرکت مثبت و تاثیرگذاری از متولیان حمل و نقل عمومی و سرمایه گذاران آن چه در بخش سواری و چه در بخش اتوبوس رانی که برای جذب مسافر به شرکت هایی مانند علی بابا و غیره درصد پرداخت می کنند، دیده نشد و ظاهرا هم دیده نخواهد شد.
او ادامه داد: تاسف بار اینکه خواسته و ناخواسته بخش دولتی حمل و نقل عمومی با صدور بخشنامه های متضاد غیر کارشناسی نه تنها تسهیلاتی بر ادامه فعالیت رانندگان و شرکت های مسافری قائل نشدند بلکه بر افزایش موانع بر سر راه ورود رانندگان به حمل و نقل عمومی نیز افزودند.
حسین زاده افزود: معلوم نیست این بی عملی و بی تدبیری و عدم تطبیق حمل و نقل مسافر با شرایط دگرگون شده و تعییر یافته روز و ذائقه و میل مسافران تا کی ادامه خواهد داشت؟
او عنوان کرد: آیا اصلا راهکاری برای بقای حمل و نقل عمومی و بروز رسانی آن با برخورداری از مقتضیات دنیای دیجیتالی با این وضعیت رو به اضمحلال آن وجود دارد؟ چه باید کرد؟