محمدحسین سپهر، رییس هیت مدیره انجمن مدیریت جهادی کشور در نشست خبری نمایشگاه با اعلام این خبر گفت: پیرو اوامر رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۵ پیرامون به کارگیری مدیریت جهادی در کلیه امور مدیریتی کشور، “انجمن مدیریت جهادی کشور” به عنوان تشکلی ملی با رویکردی متفاوت در شاخصهای مدیریت جهادی، تربیت و آموزش مدیران کشور، توسعه فرهنگ جهادی در بین مدیران کشور و هم گرایی و هم افزایی نهادها و سازمانهای خصوصی و دولتی شکل گرفت.
مدیریت جهادی به مدیریتی اطلاق می شود که از یکسو با علم و دانش روز بشری سر و کار دارد و از سوی دیگر با مفهوم جهاد و بار معنایی انقلابی و ارزشی آن، ارتباطی تنگاتنگ دارد.
سپهر افزود: در راستای همین اهداف و نیز نمایش اقتدار ملی و آشنایی آحاد مردم با موج عظیم پیشرفت و خدمات قابل ارائه، اولین نمایشگاه دستاوردها و توانمندیهای جهادی کشور همزمان با سالگرد چهل و چهارمین بهار انقلاب در بهمن ماه سال ۱۴۰۰، در تاریخ ۱۸ الی ۲۱ بهمن ماه از ساعت ۹ تا ۱۷برگزار میگردد.
رییس هیت مدیره انجمن مدیریت جهادی کشور گفت: با توجه به شعار امسال یعنی تولید، پشتیبانیها و مانع زداییها با هدف حمایت از تولید کنندگان داخلی و بخش خصوصی و نیز ایجاد ارتباط این بخش ها با حاکمیت برپایی نمایشگاه برنامه ریزی شده است. در حقیقت این نمایشگاه فرصتی است تا علاوه بر آشنایی بخشهای مختلف دولت و صنعت با یکدیگر، آحاد جامعه نیز در جریان آخرین دستاوردها و پیشرفتهای ۴۴ ساله انقلاب اسلامی قرار گیرند.
این نمایشگاه در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) و در فضایی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع غیر مفید برگزار خواهد شد و برای استقرار بالغ از ۳۰۰ مجموعه طراحی فضا صورت گرفته است. به دلیل اینکه این رویداد ملی بوده و بخشهای مختلفی از آن بازدید خواهند نمود لذا از نظر جغرافی دسترسی به این محل آسانتر است.
همچنین سازمانهای دولتی و نهادهای انقلابی، وزارتخانهها، فعالان اقتصادی، نیروهای مسلح و نیز سازمانهای غیردولتی، شرکتهای بخش خصوصی و … در حوزههای مختلف حمایت خود را از برگزاری نمایشگاه اعلام کردهاند. درحقیقت تاکنون ۴۳ سازمان و نهاد دولتی از قوای سه گانه، وزارتخانهها، معاونت های رییس جمهور و نیروهای مسلح و … حامی نمایشگاه بودهاند. تاکنون بخش های مختلف ازجمله اتاق بازرگانی صنایع و معادن، ایمیدرو، ستاد اجرایی فرمان امام، شورای عالی مناطق آزاد، تعدادی از بانکها و شرکتهای هواپیمایی همراه این نمایشگاه شدهاند. ثبت نام از بخشهای کاملا خصوصی نیز در جریان است.
سپهر با اشاره به گسترگی بخشهای تولیدی، صنعتی، کالایی و خدماتی در نمایشگاه، حوزه را به این شرح معرفی نمود:
- مخابرات، ارتباطات و فناوری اطلاعات
- صنایع غذایی، نوشیدنی، کشاورزی، دام و طیور، شیلات
- صنایع نساجی، چرم و پوشاک
- صنایع و تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی
- معدن و صنایع معدنی
- صنایع آب، برق و فاضلاب
- صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پخش و پالایش
- حمل و نقل ( زمینی، دریایی، ریلی، هوایی) و گمرک
- بانک، بیمه و بورس
- صنایع لوازم خانگی
- صنعت ساختمان
- صنایع خودروسازی و قطعات خودرو
- نظامی و دفاعی
- مکانیک، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی چاپ و بسته بندی
- امداد و نجات
- صنعت گردشگری و صنایع دستی
- محصولات شیمیایی، سلولزی و بهداشتی
- خدمات فنی و مهندسی
- صنایع خلاق،شرکتهای دانش بنیان، کارآفرینان، نوآوری و ابتکارات
- و کلیه حوزههای خدمات
این نمایشگاه ۶ بخش اصلی دارد و عمده مشارکت کنندگان فعالان بخش تولید شامل کارخانجات بزرگ دولتی و خصوصی هستند. بخش دوم، پاویون وزارتخانهها و سازمانهای دولتی که به معرفی خدمات خواهند پرداخت. بخش سوم، پاویون استانها شامل استانداری، فرمانداری، بخشداری و …
بخش چهارم با توجه به نقش استارتاپها و کسب و کارهای نوپا به دنبال حضور تیم های موفق استارتاپی هستیم. بخش پنجم، هاب رسانه است؛ محلی برای رونمایی از محصولات وخدمات احتمالی مشارکت کنندگان در نمایشگاه، و در نهایت بخش کارگاه و نشستهای تخصصی- جلسات B2B—B2C که با مشارکت بخشهای مختلف برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.
شایان ذکر است که امکان ثبت نام، مشاهده تعرفههای مشارکت و همچنین جانمایی در فضای تحت پوشش نمایشگاه، هماکنون از طریق سایت www.iranajc.com در دسترس است.