اخبار استارتاپی

جلسه شکل گیری انجمن اینشورتک در دورهمی صبحانه

اولین جلسه انجمن اینشورتک ایران با حضور فعالان این حوزه در محل پلنت، کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد.

لیمو HR

اولین جلسه انجمن اینشورتک ایران با حضور فعالان این حوزه و با هدف تسهیل و ترویج استفاده از بیمه با کمک تکنولوژی و چشم انداز اتصال به اکوسیستم جهانی برای رشد فناوری بیمه، یکشنبه ۲۱ آذرماه در محل پلنت، کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد.

طی این دورهمی صبحانه، مدیرعامل بیمه سامان، مدیران هلدینگ‌ها و شرکت‌های اینشورتکی و بنیانگذاران استارتاپ های اینشورتک و… حضور داشتند تا با هم اندیشی و تعیین اهداف و منافع گروههای مختلف به شکل گیری هر چه بهتر این انجمن کمک کنند.

احمدرضا ضرابیه، مدیرعامل بیمه سامان و عضو شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران در این نشست گفت: «تحول دیجیتال در صنعت بیمه برای حفظ بقا این صنعت اتفاق افتاده است و ما در کنار تلاش برای رقابت با همتایان خود در منطقه به صادرات خدمات نیز فکر خواهیم کرد، تاسیس این انجمن قطعا با اتفاقات خوبی همراه است».

وی اضافه کرد: «ما با افتخار آمادگی داریم تسهیلات مورد نیازتان را در اختیارتان بگذاریم تا فعالیت کنید و فضایی برای صادرات خدمات بیمه‌ای فراهم آورید».

از نگاه این مدیر بیمه‌ای، بیمه‌گران و فعالان فناوری بیمه‌ای می‌توانند از این فرصت بهره بگیرند و راه را برای توسعه صنعت بیمه و در نهایت توسعه اقتصادی کشور بگشایند.

در ادامه نیز حامد شیداییان، بنیان‌گذار و رییس هیات‌مدیره شرکت ذهن چابک افزود: «حال صنعت بیمه خوب نیست، آسیب دیدگی این صنعت نیز از لایه های مدیریتی به سمت دیگر لایه ها در حرکت است. تاسیس انجمن اینشورتک به هدف هم افزایی اجزای اکوسیستم تاثیرگذار خواهد بود».

مهم‌ترین نکته‌ای که شیدائیان روی آن تاکید داشت این بود که علاوه بر ایجاد فناوری در صنعت بیمه و رفع چالش‌های آن، نیازمند فرهنگ‌سازی، بازنگری در نگاه مدیران و تحول در اکوسیستم بیمه هستیم. او از همکاران و هم‌صنف‌های خودش در این نشست درخواست کرد همگی تمرکز خود را روی تغییر نگاه و ذهنیت مدیران بگذارند و هیچ‌کس این رسالت را فراموش نکند که تک‌تک آن‌ها باید نگاه مدیران را عوض کنند تا تحول دیجیتال در صنعت بیمه به معنای واقعی رقم بخورد.

درادامه روند این رویداد افرادی که به نوعی در این صنعت فعالیت میکنند پشت تریبون آزاد دغدغه های استارتاپ های خود، صنعت بیمه و راهکارهایی که به ذهنشان میرسد را عنوان کردند.

پیدایش استارتاپ ها با رویکرد و نگاهی تازه به محصولات دیجیتال بیمه و ترکیب آنها با بافت سنتی این صنعت، دید تازه ای به این بازار اضافه خواهد کرد و این کسب و کارها در این انجمن نقش پررنگی را ایفا خواهند کرد. در همین راستا بردیا جوادی، بنیانگذار استارتاپ آپولو و مرکوری و مدیرعامل هلدینگ رایین‌ تک در گفتگو با خبرنگار اکوموتیو، گفت: اقدامات مختلفی در سال‌های قبل در جهت یکسوسازی و ایجاد انجمن در بین استارتاپ‌ های اینشورتکی انجام شده که هر کدام به دلایلی بی نتیجه مانده، تلاش ما در این گردهمایی دعوت از تمامی بازیگران این صنعت به منظور هماهنگی بیشتر فعالیت های آنها در جهت رشد و بهبود وضعیت کنونی اینشورتک کشور می‌باشد، لذا در صدد تهیه مرام‌نامه و شیوه نامه انجمن هستیم تا بتوانیم هم خواسته های صنفی خود را مطالبه کنیم وهم در جهت فعالیت های علمی، تجمیع دانش ایجاد شده توسط استارتاپ‌های فعال، فرهنگسازی و همینطور صادرات دانش و تجربه اعضای این انجمن، گام های مثبتی برداریم».

وی در ادامه افزود: «درهای همکاری  برای ایجاد، برقراری، مدیریت و مشارکت اجرایی در این انجمن به روی همه فعالان صنعت باز است و هر کس دغدغه، طرح یا متدی برای پیشبرد دارد می‌تواند در گروه واتساپی که به همین منظور شکل گرفته و یا در توییتر اعلام کند و هیات موسس این انجمن را یاری دهد».

در پایان این رویداد محمود کریمی، مدیرعامل سابق مجموعه پلنت، نیز به نقش مهم و کلیدی هر یک از اجزای انجمن، به خصوص رسانه ها و کاربردشان اشاره کرد. او خاطر نشان کرد که پلنت تلاش کرده زمین بازی بی ‌طرفی را شکل بدهد و به همین خاطر بهتر است حتی در این تشکل هم حضور نداشته باشد تا بی‌طرفی در این تشکل رعایت شود.

تسهیل و ترویج استفاده از فناوری بیمه‌ای، ایجاد مدل‌های جدید کسب‌وکار، برگزاری رویدادهای فناورانه و مسائلی از این دست، جزو اصلی‌ترین اقداماتی است که انجمن اینشورتک در آینده باید در دستور کار خود قرار دهد.

در بیان ماموریت این انجمن به مواردی نظیر پرورش اکوسیستم، همکاری با موسسات آموزش ‎عالی و جذب استعدادها در صنعت بیمه نیز اشاره شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *