اخبار استارتاپیاخبار زیست فناوریزیست فناوری

فراخوان تجاری سازی زیست حسگرهای تشخیص سریع

ایوان فناوری و نوآوری افرا فراخوان “طراحی و ساخت زیست حسگرهای تشخیص سریع ” را به منظور تجاری‌سازی طرح‌ها و جذب سرمایه برگزار می‌نماید.

زیست حسگرهای تشخیص سریع، سیستم‏ هایی با اندازه کوچک، حساسیت بالا و قابل حمل می‏باشند که به منظور تشخیص کیفی یا کمّی آنالیت مورد نظر در نمونه‏ های بیولوژیک با غلظت‏ های بسیار پایین و در کوتاه‏ترین زمان ممکن، بدون نیاز به دستگاه‏ های پیچیده و آموزش‏ های تخصصی مورد استفاده قرار می‏گیرند.

این ابزارها، ارزان‏ قیمت، اختصاصی و پایدارند و بدون نیاز به آماده‏ سازی پیچیده نمونه، پاسخ کیفی و کمّی مناسبی ارائه می‏دهند.

علی‌رغم توانمندی‏ های دانشی پژوهشگران کشور در این حوزه، هنوز بخش قابل توجهی از نیاز کشور، از طریق واردات تأمین می‏شود. در سال‏ های اخیر، فناوری و دانش ساخت زیست حسگرهای تشخیص سریع توسط پژوهشگران و فعالان شرکت‏های دانش ‏بنیان رو به گسترش بوده و امکان دستیابی به این فناوری‏ ها با تکیه بر توانمندی متخصصان داخلی فراهم شده ‏است.

در این راستا، ایوان فناوری و نوآوری افرا فراخوان “طراحی و ساخت زیست حسگرهای تشخیص سریع ” را به منظور تجاری‌سازی طرح‌ها و جذب سرمایه برگزار می‌نماید. طرح‌های ارائه شده می‌تواند شامل انواع زیست‏ حسگر در قالب اشکال مختلف از جمله کیت‏ های آزمایشگاهی، تست‏ های تشخیص سریع نواری، تست‏ های پایش مستمر، تست‏ های رنگ‏ سنجی، سنسورهای تشخیصی پوشیدنی و تست‏ های تشخیص بر پایه دستگاه‌های همراه هوشمند با کاربردهای متنوع پزشکی، تولید محصولات دارویی و بهداشتی، کشاورزی، صنایع غذایی، دامپزشکی، پایش محیط زیست، صنایع دفاعی و پزشکی قانونی ‌باشد.

طرح‏ ها بایستی دارای نمونه آزمایشگاهی با قابلیت به کارگیری عملیاتی بوده و مستندات مربوط به آن ارائه شود. پژوهشگران و فناوران محترم در این حوزه، می‏توانند با مراجعه به سایت ایوان فناوری و نوآوری افرا فرم اولیه را دانلود نموده و پس از تکمیل اطلاعات، آن را به ایمیل info@afrainnovation.com یا شماره واتساپ ۰۲۱۷۶۲۵۱۰۹۷ ارسال نمایند. طرح‏ های ارسال شده در کارگروهِ ارزیابی، بررسی شده و پس از تأیید، با صاحبان طرح تماس حاصل خواهد شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *