اخبار استارتاپیاخبار مناطق آزاد و ویژه اقتصادیمناطق آزاد و ویژه اقتصادی

قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده در کیش اجرا می شود

مدیر امور مالیاتی منطقه آزاد کیش از اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از سیزدهم دی در جزیره کیش خبر داد.

لیمو HR

حمیدرضا منتظری، مدیر امور مالیاتی منطقه آزاد کیش از اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از سیزدهم دی در جزیره کیش خبر داد و گفت: بر اساس قانون بودجه، مناطق آزاد تجاری صنعتی، همانند سرزمین اصلی در سال ۱۴۰۰ مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند.

وی افزود: فعالان اقتصادی مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده از سیزدهم دی باید مطابق قانون دائمی ارزش افزوده فعالیت کنند. منتظری گفت: بر اساس قانون دائمی ارزش افزوده، مراکز اقامتی و هتل‌های یک تا سه ستاره از سیزدهم دی در خصوص اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، تکلیفی نخواهند داشت.

مدیر امور مالیاتی کیش افزود: فروشندگان طلا و جواهر باید صرفاً از اجرت ساخت، حق العمل و کارمزد فروش، ۹ درصد مالیات و عوارض را از مشتری مطالبه کنند و عین طلا، جواهرات و یا پلاتین مشمول مالیات و عوارض نخواهد بود.

منتظری گفت: این صنف باید نسبت به تفکیک موارد اشاره شده در صورت حساب‌های صادره اقدام کنند تا مشمول جرایم غیر قابل بخشش نشود. وی به فعالان اقتصادی منطقه آزاد کیش توصیه کرد با مراجعه به درگاه ملی مالیات به این نشانی از بخش قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، با محتوای قانون جدید آشنا شوند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
خبرگزاری صدا و سیما
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *