اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیرسرمایه گذاری خطرپذیر

اسمارت آپ روی سمف کیدز سرمایه گذاری کرد

شرکت سرمایه گذاری اسمارت‌آپ روی استارت‌آپ سمف‌کیدز، فعال در حوزه «طراحى و فروش پکیج‌هاى آموزشى، مهارت‌آموزى و تولید محتواى کودک»، سرمایه‌گذاری کرد.

لیمو HR

سمانه فضلعلی بنیان‌گذار استارت آپ سمف کیدز می‌گوید: مدت‌ها در جست‌وجوی یک تیم سرمایه گذاری متعهد برای توسعه فعالیت‌هایمان بودیم. خوشحالیم که توانستیم نظر مثبت اسمارت آپ را به سمف کیدز جلب کنیم.

فضلعلی می‌افزاید: از سال ۸۹ وارد حوزه کودک شده‌ام و از سال ۹۸ به شکل جدی تصمیم گرفتم کسب و کار خودم را در این حوزه راه‌اندازی کنم؛ اما متاسفانه پاندمی کرونا فعالیتم را مدتی به تعویق انداخت. از شهریور ۱۴۰۰ از طریق آشنا شدن با فضاهای استارت‌آپی، من و هم‌بنیان‌گذار سمف کیدز «مروارید اسکندری» موفق شدیم نظر موافق اسمارت آپ را برای سرمایه گذاری در کسب و‌ کارمان جلب کنیم.

فضلعلی همچنین ادامه می‌دهد: هدف سمف ساخت آینده روشن‌تر برای کودکان است و ما در سمف تلاش می‌کنیم با ترکیب علم روانشناسی، بازی، سرگرمی و آموزش، توانایی کودکان را ارزیابی و بر همین اساس بهترین و مناسب‌ترین پکیج‌ها و محصولات را به خانواده‌ها معرفی کنیم. ما معتقدیم بهترین روش برای آموزش کودکان، یادگیری در کنار بازی و تفریح است. Edutainment دقیقاً ترکیب آموزش و سرگرمی است و این موضوع ترندی جهانی است چون جامعه شاد از کودکان شاد و سالم ساخته می‌شود.

فضلعلی باور دارد بسیاری از مشکلات فردی، اجتماعی و شغلی افراد ریشه در کودکی افراد دارد و عدم شناخت مهارت‌های کودکان ضربات جبران‌ناپذیری به آنها وارد می‌کند: در حال تولید محتواهای ویدئوهایی برای سایت Samfkids و پیج اینستاگرام‌مان هستیم. ما می‌خواهیم به خانواده‌ها یادآوری کنیم باید دست از مقایسه کودکان‌شان بردارند و شعار ما در سمف‌کیدز این است: «فرزندتان را با هیچ‌کس مقایسه نکنید و کمک کنید تا او بهترین نسخه خودش باشد.»

سمف کیدز بر بازاریابی محتوا متمرکز است

فضلعلی معتقد است با وجود اینکه وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های زیادی در بحث مهارت‌آموزی کودکان فعالیت می‌کنند، اما وجه تمایز سمف‌کیدز توجه به جزئیات است و تنها به معرفی یک اسباب بازی در یک گروه سنی بسنده نمی‌کند بلکه با آزمون‌های روانشناسی موجود در سایت سمف کیدز توانایی‌های هر کودک به شکل جداگانه ارزیابی و بر اساس سیستم هوشمند سمف‌کیدز مناسب‌ترین پکیج‌های آموزش و سرگرمی به خانواده‌ها پیشنهاد می‌شود.

او وجه تمایز دیگر سمف‌کیدز را توجه همه‌جانبه به موضوع کودک می‌داند: پلتفرم سمف‌کیدز مهارت‌های شناختی، اجتماعی و حرکتی کودکان را مجموعاً می‌سنجد. ممکن است کودکی در گروه سنی خود دارای مهارت‌های اجتماعی مناسب باشد، اما مهارت حرکتی کودک به درستی تقویت نشده باشد و مثلاً ضعف انگشتان او باعث عدم تمایلش به نوشتن تکالیف درسی باشد. ما در سمف کیدز توانایی‌های کودک را همه‌جانبه مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و برای از بین بردن ضعف‌های کودک و بهبود نقاط قوت او پکیج‌های مناسب را به خانواده‌ها معرفی می‌کنیم. علاوه بر اینکه روند رشد کودک به کمک روانشناسان تیم پیگیری می‌شود و نقطه عطف سمف‌کیدز پیگیری‌های روانشناسانه تیم ماست.

فضلعلی می‌گوید، به همراه مروارید اسکندری هم‌بنیان‌گذار سمف کیدز فعلاً در حال آماده‌سازی یکسری محتواهای ویدئویی و آموزشی خاص برای والدین هستند تا از طریق آنها بتوانند به والدین نشان بدهند که دقیقاً هر رفتاری با کودک در آینده چه نتایجی دارد: متمرکز روی تولید محتوا هستیم و مهم‌ترین تمرکز ما اضافه کردن ویژگی‌های جدید به سایت بر اساس نیازمندی‌های کاربران است. فعلاً به دنبال ساخت اپلیکیشن نیستیم. کانتنت مارکتینگ، تولید محتوای ویدئویی و متنی باکیفیت، انجام سئو سایت و بهره‌وری بیشتر در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام از مهم‌ترین روش‌های تبلیغاتی ما هستند.

بنیان‌گذار سمف به دلیل ادغام بازی، آموزش و روانشناسی در پلتفرم سمف، تمام کسب‌وکارهای حوزه کودک مثل سایت‌های مناسب کودکان، کلینیک‌های روانشناسی کودک و حتی مهدکودک‌ها را به نوعی رقیب سمف می‌داند اما در عین حال باور دارد همین ادغام خدمات کودک در یک پلتفرم، سمف را متمایز از رقبا کرده است.

استارت آپ سمف‌کیدز در حال حاضر با تیمی ۱۱نفره در فضای اشتراکی پارادایس هاب در شعبه باغ کتاب مستقر هستند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
پیوست
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *