بازاریابی و تبلیغاتمقالات بازاریابی و تبلیغات

۵ استراتژی بازاریابی که صاحبان مشاغل باید در سال ۲۰۲۲ به کار گیرند

به کمک این مقاله در سال جدید به اهداف و برنامه های کسب و کار خود برسید.

لیمو HR

اگرچه سال ۲۰۲۱ بی‌ نهایت بهتر از سال ۲۰۲۰ بود، اما چالش‌ های منحصر به فرد خود را داشت. با شروع سال ۲۰۲۲، این فرصتی است برای شروع تازه و انجام تمام کار هایی که قسم خورده بودیم یک سال در میان انجام دهیم. چه شخصی و چه حرفه ای، سال جدید زمانی است برای تعیین اهداف و شروع به اجرای برنامه های خود. اگر صاحب کسب و کار هستید، این شامل تعیین اهداف بازاریابی و توسعه استراتژی های بازاریابی شما می شود.

چگونه به اهداف و برنامه های کسب و کار خود برسیم؟

بنابراین، چه چیزی در سال ۲۰۲۲ داغ خواهد بود؟ پس از گذشت زمان زیادی دور از هم، انتظار داریم که سال ۲۰۲۲ بیانگر یک داستان برند قانع کننده، ارتباط آنلاین با مشتریان و پذیرش کانال های بازاریابی جدید و آزمایشی باشد که در طول همه گیری ویروس کرونا شکوفا شدند. برای نزدیک شدن به این هدف موارد زیر را در نظر داشته باشید:

بازاریابی و اهداف کسب وکار

۱. در کانون توجه راحت باشید

همانطور که با ظهور TikTok و محتوای ویدیویی کوتاه مشخص می شود، آینده در بازاریابی ویدیویی است. ویدیو ها با توجه به بازه‌ های توجه کوتاه‌ تر و ارائه داستان‌ سرایی خام و معتبر تر، بسیاری از تاکتیک‌ های فروش را که نسل‌ های جوان از آن متنفرند، حذف می‌ کنند و آن را انسانی می‌ کنند.

باور نمی کنید؟ در نظر بگیرید که Google اعلام کرده است که YouTube به افراد بین ۱۸ تا ۴۹ سال در یک هفته بیشتر از مجموع همه شبکه‌ های کابلی در ایالات متحده دسترسی پیدا می‌ کند. این امر درست است – کابلی. طبق داده‌ های رسانه‌ های اجتماعی، کاربران به بازدید های ویدیویی و تعاملی بیشتر از پست‌ های عکس یا متنی، توجه نشان می‌ دهند.

اگر هنوز از ویدیو استفاده نمی‌ کنید، پشت منحنی هستید. این امری مؤثر است، مخاطبان شما انتظار آن را دارند و شما فرصتی دارید تا روابط قوی و وفاداری با مشتریانی که به انسان پشت برند اهمیت می دهند، ایجاد کنید.

۲. بازاریابی را شخصی کنید

به عنوان یکی دیگر از نتایج احتمالی فاصله گذاری اجتماعی، مصرف کنندگان بیشتر به دیده شدن، شنیده شدن و ارزش گذاری توسط برند ها اهمیت می دهند. این دیگر یک طرفه نیست – مشتری شما می خواهد احساس کند که نفوذ دارد و بخشی از جامعه است.

این مشتریان توصیه‌ های شخصی‌ شده محصول، محتوای بسیار هدفمند، و تبلیغات و تخفیف‌ های متناسب می‌ خواهند. مطالب تکراری ایمیل و نسخه های تبلیغات، دیگر کارساز نیستند.

شخصی‌ سازی اولویت بالایی برای بازاریابی در سال ۲۰۲۲ دارد. محتوای هدفمند، ایمیل‌ ها و صفحات مقصد را با پیام‌ های شخصی‌ سازی شده برای بخش‌ ها و شخصیت‌ های ایده‌ آل خود ایجاد کنید. در صورت نیاز، پایگاه داده خود را تقسیم بندی کنید و شخصیت های خریدار خود را برای ایجاد پیام های مرتبط بررسی کنید.

با نسخه ها و محتوای خود مانند یک انسان برخورد کنید، نه یک برند بی چهره. از نام مشتریان خود استفاده کنید و به ایمیل ها یا نظرات و پیام های رسانه های اجتماعی پاسخ دهید.

۳. رویکرد مشتری محوری را اتخاذ کنید

این گرایش‌ های بازاریابی یک چیز مشترک دارند: مشتری! ممکن است فکر کنید همیشه به مشتری مربوط می شده است، اما بین درک تمرکز مشتری و عملی کردن آن تفاوت وجود دارد.

مشتری محوری یعنی قرار دادن مشتری در جلو و مرکز همه کارهایی که انجام می دهید. این با گفتن این که روی رضایت مشتری یا خدمات بی نظیر مشتری تمرکز کرده اید، یکسان نیست. موضوع اصلی درک واقعی این است که مشتری شما چه کسی است، به چه چیزی نیاز دارد، چگونه می توانید آن را ارائه دهید و چگونه کل موضوع را در یک تجربه معنا دار و ماندگار جمع کنید.

برند های واقعاً مشتری محور فرهنگ خود را حول مشتری ایجاد می کنند. آن ها مشتری را در هر تصمیم تجاری، تغییر سازمانی و نقطه تماس مشتری، در نظر می گیرند. وقتی نرخ‌ های نگهداری بالا تر، حساسیت قیمت کمتر، ارجاع‌ های بیشتر و درآمد بالا تر را دریافت می‌ کنید، متوجه می شوید که همه این کار ها نتیجه داده اند.

۴. بیشتر به CX و کمتر به UX فکر کنید

تجربه کاربری (UX) اخیرا یک کلمه رایج بوده است که به آغاز و پایان همه چیز برای طراحی محصول یا برنامه تبدیل شده بود. طراحان همه چیز را برای ایجاد درک ایده آل از کارایی، سودمندی و سهولت استفاده طرح ریزی کردند.

با این حال، UX تنها یک تکه از این پازل است. تجربه مشتری (CX) کل ادراک و برداشت را در تمام نقاط تماس در بر می گیرد — از لحظه ای که از یک نام تجاری آگاه می شوند تا حمایتی که پس از خرید دریافت می کنند. در حالی که UX بخشی از CX است، تصویر کامل برای ایجاد یک تجربه منسجم و به یاد ماندنی که افراد را به بازگشت وا می دارد، ضروری است.

۵. محتوا همچنان پادشاه است

اینترنت و رسانه های اجتماعی کند نمی شوند، بنابراین باید انتظار داشته باشیم که در سال جدید شاهد نویز و درهم ریختگی بیشتری در اینترنت باشیم. به احتمال زیاد برجسته شدن حتی سخت تر خواهد بود، به خصوص اگر فقط به تبلیغات متکی باشید.

محتوا راهی عالی برای ارتباط با مشتریان، ارائه ارزش و راه حل ها و ایجاد اعتماد آن ها بوده است و خواهد بود. با گذشت زمان، مشتریان برند شما را به عنوان منبعی برای پاسخ و اطلاعات در مورد یک موضوع یا صنعت می بینند. این در صورتی است که محتوا خوب باشد. تولید محتوا صرفا در جهت تولید کردن، نه تنها زمان و پول شما را هدر می دهد، بلکه می تواند به جلوه برند شما آسیب برساند و احساسات منفی مشتری را ایجاد کند.

یک استراتژی بازاریابی برای محتوای قوی و موثر، بخش مهمی از استراتژی دیجیتالی شماست و می‌ تواند تاثیری ماندگار پس از آمدن و رفتن سال ۲۰۲۲ داشته باشد.

۶. بازاریابی خود را در سال ۲۰۲۲ ارتقا دهید

سال را با استراتژی‌ های بازاریابی مؤثر شروع کنید که مشتری را در خط مقدم نگه می‌ دارد، عناصر انسانی برند شما را در آغوش می‌ گیرد و تجربه را شخصی‌ سازی می‌ کند تا رشد کسب‌ و کارتان را در سال ۲۰۲۲ و بعد از آن تقویت کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۴ Average: ۵]
منبع
five Marketing Strategies
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *