رپرتاژ

یادگیری طراحی سایت اختصاصی چقدر طول می‌کشد؟ و از کجا شروع کنیم؟

امروزه به علت گسترش فضای مجازی اکثر افراد به فکر افزایش کار و کسب اینترنتی خود هستند اما گسترش کار و کسب در اینترنت کار راحتی نیست و نیازمند افراد متخصص و کاربلد در این زمینه است. شما برای افزایش بازدید و فروش بیشتر محصولات خود در اینترنت نیازمند یک سایت مرتبط به شغل و حرفه‌ی خود هستید تا این سایت رابط شما و کاربران باشد. طراحی سایت در صورتی که توسط افراد باتجربه صورت بگیرد، کاری بسیار راحت و موفق است. ما در این مطلب سعی کرده‌ایم اصول یادگیری طراحی وب سایت را که از الزامات است را برای شما معرفی کرده و شما را با این مراحل آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید

برای فراگیری طراحی سایت باید چه مراحلی را فرا بگیریم؟

بسیاری از افراد در زمان یادگیری طراحی سایت اختصاصی اطلاعات کافی نداشته و نمی‌دانند از کجا باید شروع کنند، ما در این مطلب سعی کرده‌ایم مراحل طراحی وب سایت را برای شما معرفی کنیم و نقطه‌ی آغازین این طراحی ارزشمند را برای شما شرح دهیم. برای این‌که شما به یک طراح موفق وب سایت تبدیل شوید لازم است که قبل از هرچیزی مفاهیم بنیادی سایت را یاد گرفته باشید سعی کنید تمامی اصطلاحات مربوط به یک وب سایت را یاد بگیرید و بین اصطلاحات بتوانید تفاوت قائل شوید.

شما برای فراگیری طراحی سایت اختصاصی نیازمند هستید که تمامی موارد زیر را فرا بگیرید و اطلاعات کاملی داشته باشید، این موارد یادگیری شامل:

 HTML را یاد بگیرید

در گذشته اغلب وب سایت‌ها از المان ابتدایی تشکیل شده بودند، اما امروزه به کمک HTML می‌توانید سایت خود را بسیار جذاب تر طراحی کنید، پس در حالت کلی اولین قدم در یادگیری طراحی وب سایت، فراگیری HTML است، فقط لازم است که بدانید HTML یک زبان برنامه نویسی نیست، بلکه یک زبان نشانه گذاری محسوب خواهد شد. از این زبان برای ساختار کلی صفحات وب استفاده شده است.

CSS را یاد بگیرید

 دومین قدم در یادگیری طراحی سایت اختصاصی، فراگیری CSS است.

شما با فراگیری HTML ساختار و چارچوب کلی صفحات وب را خواهید ساخت، اما ممکن است این صفحات برای کاربران جذابیت بصری نداشته باشد. شما به کمک CSS خواهید توانست تمامی مشکلات و ایرادات HTML را برطرف کنید.

در حالت کلی  CSS باعث زیباسازی و فرم دهی صفحات وب خواهد شد، شما به کمک این زبان می‌توانید رنگها، فونت ها، سایز و نحوه ی چیدمان عناصر را مشخص کنید.

یادگیری جاوا اسکریپت

یادگیری جاوا اسکریپت

سومین مرحله یادگیری طراحی سایت، یادگیری جاوا اسکریپت است که بعد از مسلط شدن به HTML و CSS باید فرا بگیرید.

  • جاوا اسکریپت در بین طراحان رشد بالایی داشته و از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است.
  • شما از جاوا اسکریپت می‌توانید برای برنامه نویسی سمت سرور، تمامی اپلیکیشن‌های تلفن همراه و بازی استفاده کنید

یادگیری یک زبان برنامه نویسی سمت سرور مانند Php

زبان برنامه نویسی سمت سرور مانند Php

وقتی که شما تمام مراحل گفته شده بالا را تا حد قابل قبولی فرا گرفتید نوبت به فراگیری زبان برنامه نویسی سمت سرور مانند php هستید، تمام نیاز یک سایت طراحی زیبا نیست بلکه تمامی سایت‌ها باید به گونه‌ایی طراحی شده باشند که تمام خواسته و نیازهای کاربر را پاسخ دهند و این نیاز‌ها را به‌درستی پردازش و اجرا کنند. عده‌ای از طراحان سایت وظیفه طراحی ظاهری وب سایت را برعهده دارند که به‌عنوان برنامه نویسان سمت کاربر شناخته شده‌اند اما برخی دیگر وظیفه پیاده سازی منطق سایت را برعهده دارند که برنامه نویسان سمت سرور شناخته شده‌اند اما برخی دیگر هستند که علاوه‌بر زیبایی سایت عملیات منطق سایت را نیز انجام خواهند داد، تصور کنید که سایت شما صفحه بسیار زیبایی دارد و از جذابیت بصری بالایی نیز برخوردار است اما کاربر نمی‌تواند فرم ارسال کند یا حتی امکان ثبت‌نام شدن در سایت شما برای کاربر وجود نداشته باشد در این صورت وب سایت موفقی نخواهید داشت. هنگامی که بین کاربر، پایگاه داده و سرور ارتباط برقرار کنیم الزام برنامه نویسی سمت سرور مشخص خواهد شد. در اکثر پروژه‌های بزرگ از این زبان برنامه نویسی استفاده شده است و همچنین سایت‌های بزرگی نظیر فیس‌بوک،ویکی‌پدیا و غیره نیز از این زبان برنامه نویسی استفاده کرده‌اند، پس یادگیری این زبان برنامه نویسی مرحله‌ی مهمی در یادگیری طراحی وب سایت محسوب خواهد شد.

ابزارهای لازم جهت یادگیری طراحی سایت

فقط موارد گفته شده بالا برای طراحی سایت اختصاصی لازم نیست و شما نیازمند ابزارهای پیشرفته در زمینه طراحی وب سایت هستید ، اگر ابزارهای درستی را فرا بگیریم قطعا مسیر برنامه نویسی برای ما راحت‌تر خواهد بود و این طراحی را برای ما جذاب خواهد کرد. ما در ادامه برخی از این ابزارهای لازم را برای شما معرفی خواهیم کرد، این ابزارها شامل:

ویرایشگرهای کد نویسی برای یادگیری طراحی سایت

شما برای نوشتن تمامی کدها می‌توانید از ادیتورهای پیشرفته‌ای استفاده کنید، این ویرایش‌گرها باعث خواهند شد که طراحی و برنامه نویسی وب سایت را برای شما جذاب‌تر خواهد کرد، برخی از این ویرایش‌گرها شامل:

  • Storm php
  • Microsoft Visual Studio
  • Microsoft Expression Web
  • Notepad++
  • Adobe Dreamweaver
  • Komodo Edit

نرم‌افزارهای گرافیکی

شما به کمک نرم افزارهای گرافیکی می‌توانید نمونه ایده خود را طراحی کنید، و سپس ایده‌ایی که طراحی کرده‌اید را به راحتی با زبان‌های سمت کاربر برنامه نویسی کنید. شما به کمک نرم افزارهای گرافیکی ابتدا به یک طرح کلی خواهید رسید و برای این طرح کلی نیاز نیست طراحی را به‌طور ذهنی انجام دهید یکی از برنامه‌هی پرطرفدار بین طراحان وب سایت Sketch است که امکانات فراوانی به شما خواهد داد همچنین کار کردن با این برنامه بسیار راحت است و تمامی افراد به‌راحتی می‌توانند از این برنامه استفاده کنند.

چه مدت زمان برای یادگیری طراحی سایت لازم است؟

یادگیری طراحی سایت

اما زمان متوسط یادگیری طراحی وب سایت چقدر است؟ این سوال یکی از سوال‌های پر تکرار بین تمام افرادی است که اقدام به یادگیری سایت کرده‌اند. در حالت کلی اگر اکثر کسانی که اقدام به یادگیری طراحی وب سایت کرده‌اند را بدون هیچ دانش و تجربه قبلی در این زمان بدانیم، یادگیری طراحی وب سایت تقریبا حدود ۵ الی ۶ ماه طول خواهد کشید که البته برای تمام افراد این مدت زمان یادگیری یکسان نبوده است و تقریبا همه افراد روزی چند ساعت برای این یادگیری تلاش باید کنند البته نکته قابل توجه دیگر در یادگیری طراحی وب سایت استفاده از منابع معتبر و افراد متخصص آموزش‌دهنده در این حرفه است که با پشتکار و تلاش شما ممکن است این مدت زمان نیز کاهش یابد اما اگر توسط افراد بی‌تجربه آموزش ببینید احتمال یادگیری در مدت زمان یک‌سال نیز ناممکن نخواهد بود.

بهترین راه برای یادگیری طراحی وب سایت تخصصی چیست؟

برای یادگیری طراحی سایت چندین روش وجود دارد به‌طور مثال شما به کمک کلاس‌های آنلاین و همچنین کلاس‌های آموزشی با کیفیت می‌توانید اقدام به یادگیری کنید، شما به کمک مشاوره طراحی سایت و برنامه‌ نویسان موفق در مدت زمان کوتاهی به خواسته خود خواهید رسید. اگر شما به‌دنبال منابع فارسی برای یادگیری هستید یکی از منابع قوی برای یادگیری جاب تیم است. اما روش‌های دیگری نیز وجود دارد که شامل:

  • جست‌جو کردن در منابع اینترنتی که به راحتی قابل دسترس است اما باید توجه داشته باشید که از معایب این روش مشکل بودن فرآیند یادگیری و مدت زمان طولانی است، همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل مرجعی برای شما وجود ندارد تا مشکل به‌وجود آمده را برطرف کند. روش جست‌جو اینترنتی روشی غیر کامل است.
  • مطالعه کردن کتاب آموزشی از جست‌جو منابع اینترنتی بسیار بهتر است. از معایب این روش قدیمی شدن کتاب است که ممکن می‌باشد اطلاعات فرا گرفته توسط شما دیگر کاربردی نداشته باشد و همچنین مدت زمان آموزش این روش نیز مانند روش قبلی حدود یک‌سال یا بیشتر است.
  • ویدئوهای اموزشی روش معتبرتری هستند که بازدهی بیشتری نیز دارند فقط شما باید ویدئوی آموزشی را انتخاب کنید که پشتیبانی آموزشی داشته باشد تا در صورت لزوم شما پاسخ‌گوی سوالات شما باشد توجه داشته باشید برخی از این ویدئوهای آموزشی صحت نداشته و صرفا مقدار کمی اطلاعات به شما یاد خواهند داد و صرفا جهت تبلیغ هستند، سعی کنید ویدئدوهای آموزشی را از سایتی معتبر خریداری کنید یا صرفا برای رفع اشکال خریداری کنید و به‌دنبال آموزش کامل و قطعی نباشید هرچند که سایت‌های معتبر این نگرانی شما را کاهش خواهند داد.

سخن آخر

فراگیری طراحی سایت کار ساده و راحتی نیست و نیازمند پشتکار شما خواهد بود شما برای یادگیری نیازمند مسیری هستید که شما به کمک این مسیر به خواسته خود برسید پس بهتر است در ابتدا هدف را مشخص کرده و مسیر را نیز معلوم کنید. علاوه‌بر تمامی موارد گفته شده شما نیازمند افراد متخصص و مشاوره طراحی سایت هستید تا در مدت زمان محدودی به خواسته خود برسید پیشنهاد ما به شما جاب تیم (jobteam.ir) است که تیمی قوی و با تجربه در زمینه طراحی سایت و برنامه نویسی دارد و شما به راحتی به کمک این افراد خیلی سریع طراحی سایت اختصاصی را فرا خواهید گرفت. ما در این مطلب تا حدودی شما را با اصول کار و مراحل طراحی سایت آشنا کرده‌ایم اما برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین جاب تیم در تماس باشید و ابهامات خود را در این زمینه برطرف کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *