آموزشمقالات تحلیلی آموزش

۸ تفاوت کلیدی آموزش آنلاین و آموزش از راه دور

در این مقاله، هشت نفر از شورای کارآفرینان، تفاوت‌‌های بین آموزش آنلاین و آموزش از راه دور را بررسی می‌کنند.

لیمو HR

اعضای شورای کارآفرینان، اطلاعاتی را در مورد تفاوت‌های کلیدی بین آموزش آنلاین و آموزش از راه دور، که دانش‌آموزان باید بگذرانند، به اشتراک گذاشته‌اند. با توجه به سرمایه‌ گذاری بسیاری از مدارس برای ارائه کلاس‌های دیجیتال، این صنعت به طرز شگفت‌‌انگیزی رشد کرده است. در این برهه، دانش‌آموزان با فرصتی برای آموزش آنلاین مواجه خواهند شد.

در حالی که آموزش از راه دور سعی بر انتقال آموزش آنالوگ به محیط دیجیتالی را دارد، آموزش آنلاین، شامل دوره‌هایی برای تدریس و ارائه‌ی الکترونیکی است که مسلما تجربه‌ی متفاوتی را برای دانش‌‌آموزان فراهم می‌‌سازد. بنابراین دانش‌‌آموزان باید تفاوت‌‌های بین آن‌ها را درک کنند.

دانش‌آموزان هنگام تلاش برای یافتن بهترین پاسخ برای نیاز خود، باید تعدادی از عناصر را در نظر داشته باشند. در اینجا، هشت نفر از شورای کارآفرینان، تفاوت‌‌های بین آموزش آنلاین و آموزش از راه دور را بررسی می‌کنند. همچنین اینکه چگونه دانش‌‌آموزان می‌‌توانند در میان رشد و پیشرفت فناوری آموزشی که در ماه‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم، از تفاوت‌ها آگاه شوند را توضیح می‌‌دهند.


کسب و کارهای آموزش

۱. سیستم پاسخگویی

یکی از تفاوت‌های آموزش از راه دور و آنلاین این است که آموزش از راه دور، سیستمی را برای پاسخگویی دانش‌آموز جهت پیروی از برنامه درسی از پیش تعیین شده، فراهم می‌کند. با این حال، آموزش آنلاین به فردی با انگیزه نیاز دارد که خودش به دنبال منابع اطلاعاتی باشد و برنامه درسی‌اش را بسازد.

سیستم پاسخگویی

۲. روش تعامل

یادگیری از راه دور، یک نوع دوره و آموزش نیست؛ بلکه یک روش تعامل است. بیماری کرونا باعث شد که کلاس‌ها سریعا به سمت یادگیری از راه دور، بدون تنظیم برنامه درسی استراتژیک، تغییر کنند.

در مقابل، آموزش آنلاین تجربه‌ای با اولویت دیجیتال است که در آن طراحی آموزشی، متمرکز بر دیجیتال می‌باشد. به جای تلاش برای تکرار تجربه‌ی کلاس درس، بهتر است طراحی دیجیتال انجام شود.

روش تعامل

۳. نوع مشارکت

نوع مشارکت آموزش از راه دور و آنلاین بسیار متفاوت است. دانش‌‌آموزان باید برنامه درسی‌شان را بررسی کنند تا متوجه شوند با کدام سبک یادگیری، هماهنگی بیشتری دارند. اگر آن‌ها از طریق تجربه، یادگیری بهتر و بیشتری دارند، بهتر است برنامه درسی آموزش از راه دور جذابی برایشان ارائه شود.

آموزش آنلاین معمولا یک تجربه‌ی یادگیری دیجیتالی جامع را، با مطالب از پیش ضبط شده ترویج می‌کند، که برای برخی مناسب‌تر است.

نوع مشارکت

۴. ارتباط با استاد

تمایز مهمی که باید در مورد آموزش آنلاین در برابر آموزش از راه دور در نظر گرفت، تعاملی است که با استاد خواهید داشت. یادگیری از راه دور انعطاف‌پذیری بیشتری دارد ولی یادگیری آنلاین دسترسی بیشتری برای ارتباط با استاد ارائه می‌دهد.

بهتر است قبل از ثبت نام در هر دوره‌ای، سبک یادگیری و توانایی خود را برای تعهد در نظر بگیرید. اگر درک شما به صورت حضوری بهتر باشد، هیچ دوره‌ی الکترونیکی برای شما چندان مفید نخواهد بود.

ارتباط با استاد

۵. راحتی

راحتی! ویژگی است که یادگیری آنلاین را ممتاز می‌‌کند. نوعی از یادگیری که دانش‌آموز می‌تواند در اوقات فراغت خود آموزش ببیند و همیشه فضایی برای ضبط و بازبینی مفاهیمی که از قلم افتاده‌اند یا نیاز به توضیح بیشتری دارند وجود دارد؛ که البته این ویژگی‌ها با یادگیری از راه دور، امکان‌ پذیر نخواهند بود.

راحتی

۶. استفاده از ابزارهای دیجیتال

یادگیری آنلاین بصورت ویژه با ابزار دیجیتالی برای افرادی که نیازشان با آموزش آنلاین پاسخ داده می‌شود، طراحی شده است. یادگیری از راه دور، تجربه‌ی یادگیری سنتی را از روی ضرورت و اجبار، به یک تجربه آنلاین تبدیل می‌کند. در بسیاری از موارد، ابزار یا منابع یکسانی برای دانش‌آموزان از راه دور وجود ندارد، چرا که برنامه درسی برای آن هدف طراحی نشده است.

استفاده از ابزارهای دیجیتال

۷. انعطاف‌پذیری برنامه

برنامه‌ریزی و زمان‌بندی متفاوت است. دانش‌آموزان تا حد زیادی یادگیری آنلاین را به دلیل انعطاف پذیری، ترجیح می‌دهند. دانش‌آموزان می‌توانند کلاس‌های ضبط شده را هر زمان که بخواهند، تماشا کنند و بدین ترتیب حتی سرعت تکمیل دوره‌ی آموزشی، متفاوت خواهد بود.

آموزش از راه دور بخشی از این انعطاف‌پذیری را، با برگزاری کلاس‌های برنامه‌ریزی شده حذف می‌کند. باید بدانید که برنامه‌ی شما با کدام مورد مطابقت دارد تا براساس آن انتخاب کنید.

۸. حجم اطلاعات

آموزش از راه دور احتمالا منجر به حفظ دانش و اطلاعات بیشتری در طولانی مدت خواهد شد؛ زیرا همانند مدرسه‌ی آنلاین برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. اغلب از شما انتظار می‌رود که در زمان‌های برنامه ریزی شده در کلاس و آزمون‌ها شرکت کنید و از مزایای ارتباط با همسالانی که در همان کلاس شرکت می‌کنند، بهره‌مند شوید.

این مورد برخلاف آموزش آنلاین است؛ این روش شامل درس‌های از پیش ضبط‌شده‌‌ای است که می‌‌توان آن‌ها را مشاهده کرد ولی امکان پاسخگویی ارائه نمی‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
eight Key Differences Between Online and Remote Education
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *