تغییر هزینههای آنلاین باعث رشد دو رقمی هزینههای تجارت الکترونیک میشود: میانگین هزینه برای هر خریدار دیجیتال، با نرخ رشد ترکیبی سالانه بین سالهای ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵، از ۱.۹% برای تعداد کل خریداران دیجیتال، به ۱۱.۶% رشد خواهد کرد و نزدیک به ۷۰۰۰ دلار میرسد.
هرچند که تجارت الکترونیک رو به رشد است، با نرخهای نابرابر در کانالهای مختلف انجام میگیرد:
روند تجارت الکترونیک خرده فروشی کامپیوتر دسکتاپ و لپتاپ با کاهش روبهرو است و رشد آن، تا سال ۲۰۲۵، همچنان کند خواهد بود. در مقابل، مشتریان برای خرید بیشتر از طریق موبایل اقدام خواهند کرد که این موضوع برای اولین بار در سال جاری حدودا ۴۰٪ افزایش خواهد یافت. استفادهی زیاد از تلفن همراه، منجر به خرید الکترونیکی خواهد شد.
آیا کسب و کار الکترونیک همان تجارت الکترونیک است؟
بزرگترین ذینفع این موضع، گوشیهای هوشمند خواهند بود که ۸۵٪ از فروش تجارت الکترونیک را در سال جاری تشکیل میدهند.
برای تجربهی استفادهی بهتر، ارائهدهندگان تسویهحساب، تجربهی پرداختهای تلفن همراه را بهینه میکنند.
حجم تجارت الکترونیک با رایانهی شخصی، همچنان از تلفن همراه بیشتر است. بنابراین ارائهدهندگان این سرویس، به طور کامل از آن اجتناب نخواهند کرد و در سال ۲۰۲۲، منابع برای توسعه امکانات استفاده از تلفن همراه، فراتر از لمس کردن و کلیک بر روی دکمههای خرید خواهد بود.
ارائهدهندگان، فرآیند پرداخت را از طریق خدماتی مانند افزونههای مرورگر تلفن همراه سادهتر خواهند کرد. همچنین ادغام و یکپارچه سازی برنامهها و استفاده از فناوری جدیدی مانند ویدیوهایی با قابلیت خرید محصول را در دستور کار قرار میدهند.