رپرتاژ

هنگام خرید سرورهای hp به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

لیمو HR

ما مدیران شبکه و بسیاری از کاربران می‌دانیم که سرورهای HP بهترین و قدرتمندترین سرورهای دنیا هستند، طبق یک آمارجهانی از هر ۳ سروری که در دنیا فروخته می‌شود یک دستگاه سرور پرولیانت HP است. تنوع بسیار  بالایی در محصولات HP وجود دارد که کسب و کارها با هر اندازه‌ای امکان استفاده از آنها را دارند. در این مطلب قصد داریم بگوییم در هنگام خرید سرورهای hp به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ لطفا همراه ما باشید.

قیمت و مشخصات سرور hp

برای انتخاب سرور HP مناسب کسب و کار باید به حجم کاری، تعداد ماشین مجازی، تعداد کاربران، حجم داده‌ها و فضای نگهداری سرور توجه کرد. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از قیمت و مشخصات سرور hp به سایت شرکت نتسا که از معتبرترین شرکت‌های ارائه دهنده محصولات hp server در ایران است، مراجعه کنید. سرورهای HP در ۷ خانواده زیر دسته‌بندی می‌شوند. تمام سرورهای پرولیانت طوری طراحی شده‌اند که قابلیت کنترل و مدیریت حجم کاری بالا و متنوع را دارند و هر کدام از آنها برای انجام عملیات خاصی بهینه شده‌اند.

  1. HPE ProLiant Easy Connect
  2. HPE ProLiant MicroServer
  3. HPE ProLiant ML
  4. HPE ProLiant DL
  5. HPE ProLiant BL
  6. HPE ProLiant SL/Apollo
  7. HPE Moonshot System

۱. سرور  HPE Proliant Easy Connect

برای استفاده از خدمات مدیریتی آنلاین HP باید از این سری سرور انتخاب کنید. هزینه پشتیبانی این سرورها پایین است و هزینه استفاده از آنها به صورت سالیانه یا ماهانه قابل پرداخت است.

۲. سرور HPE ProLiant MicroServer Compact

این سرورهای ایستاده برای کسب و کارهای کوچک مناسبند، صدای زیادی ایجاد نمی‌کنند، کوچک، سریع و با قیمت مناسب هستند که استفاده از آنها سبب کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری سازمان خواهد شد، همچنین قابلیت ایجاد شبکه‌ای یکپارچه با روترها و سوییچ‌های HP موجود در شبکه را دارد.

۳. سرور ML

سرورهای ML اچ پی سرورهای ایستاده یا Tower هستند که برای کسب و کارهایی با شعبات مختلف یا چند دفتر کار با فاصله جغرافیایی زیاد مناسبند. ارتقاء پذیرند و برای کسب و کارهای در حال رشد و توسعه مناسب هستند. در صورت نیاز قابلیت نصب در رک را هم دارند.

۴. سرور DL

 سرورهای رک مونت HP با کارایی بالا، بهینگی و مدیریت متعادل از پرطرفدارترین و قدرتمندترین سرورهای HP هستند. پرفروش‌ترین سرور HPE سرور DL380 G10 است. این سرورها در اندازه های یک، دو و چهار یونیت تولید می‌شوند.

سرور تیغه‌ای مناسب حجم کاری بسیار بالا
سرور تیغه‌ای مناسب حجم کاری بسیار بالا

۵.     سرور BL

سرورهای تیغه‌ای اچ پی بیشترین استفاده از زمان، هزینه و انرژی را دارند که به آنها سرورهای Cloud Ready گفته می‌شود. از ویژگی‌های مهم این نوع سرور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت مرتفع کردن نیازهای متفاوت مشتری
  • دسترسی بالا و افزایش سرعت
  • امکان مانیتورینگ اتوماتیک فعالیت و سلامت سیستم

۶.     سرورهای Apollo  و SL

خانواده دیگری از سرورهای رک مونت پرولیانت سرورهای SL هستند، که برای شبکه‌های بزرگ و پیشرفته طراحی شده‌اند. این نوع سرور کارایی بالایی دارد. اخیرا این سرور توقف تولید شده و سرورهای Apollo جایگزین شده اند.

سرورهای Apollo برای عملیات‌ حساس و سنگین مناسبند، عملیاتی مثل ارتقا سرویس‌های تحت وب، وب هاستینگ، پردازش بیگ‌دیتا و اپلیکیشن‌های super computing

Moonshot System.7

سروری مناسب برای حجم‌های کاری بالا و دیتاسنترها است، سروری بهبود یافته و نرم افزار محور است.

پرفروش‌ترین سرور نسل 10 شرکت HP
پرفروش‌ترین سرور نسل ۱۰ شرکت HP

خرید سرور جی ۱۰ اچ پی

سرور DL380G10 سرور رک مونت ۲ یونیتی با امنیت فوق العاده، قابلیت ارتقاءپذیری بالا، سرعت و کارایی مطلوب که در دیتاسنتر‌ها و عملیات‌ سنگین رندر و گرافیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اطمینان از خرید سرور جی ۱۰ اچ پی در ادامه به بیان جزییات بیشتری از سرور DL380 G10 می‌پردازیم:

پردازنده (CPU)

سرور DL380 G10 قابلیت نصب دو پردازنده را دارد که می‌توانند ۴ هسته تا ۲۸ هسته فیزیکی باشند. که این تعداد هسته در حالت مجازی دو برابر محاسبه می‌شوند. حداکثر ظرفیت پردازنده این سرور ۵۶ هسته واقعی است. در این سرور از چیپست‌های C621 شرکت اینتل استفاده شده است. که از خانواده Intel Xeon سری Scalable می‌باشند. پردازنده‌های این سری در ۴ گروه تقسیم‌بندی می‌شوند.

ردیف نام پردازنده سری پردازنده
۱  پردازنده پلاتینیوم  Platinum سری ۸۱۰۰ و ۸۲۰۰
۲ پردازنده گلد  Gold سری ۵۱۰۰، ۵۲۰۰، ۶۱۰۰،۶۲۰۰
۳ پردازنده سیلور  Silver سری ۴۱۰۰، ۴۲۰۰
۴ پردازنده برنز Bronze سری ۳۱۰۰، ۳۲۰۰

حافظه RAM :

مهم‌ترین نکته در استفاده از ۲۴ اسلات رم این است که رم‌ها در دو کانال هر کدام ظرفیت ۱۲ اسلات دسته‌بندی شده‌اند. و هر کانال وابسته به یک پردازنده است، یعنی اگر روی سرور تنها یک پردازنده نصب باشد فقط امکان نصب رم در یک کانال و به تعداد ۱۲ عدد امکان‌پذیر است. رم‌های این سرور از فرکانس‌های ۲۶۶۶ و ۲۹۳۳ پشتیبانی می‌کنند. رم‌ها می‌توانند از نوع RDIMM، LRDIMM و یا NVDIMM باشند، امکان نصب رم‌های ۵۱۲ گیگابایتی روی این سرور فراهم شده و شما میتوانید با پرکردن تمام اسلات‌ها ۶ ترابایت حافظه RAM داشته باشید.

فضای ذخیره سازی سرور

سرور پایه DL380 G10 با پرکردن حداکثر ۸ هارد در یک BAY ارائه می‌شود. اما قابلیت ارتقا به ۱۶ و ۲۴ هارد نیز وجود دارد. در صورت استفاده از ظرفیت بیش از ۱۶ هارد باید Universal Bay drive را خارج و Cage Drive 1 را جایگزین آن کرد. این سرور یک bay هم پشت شاسی دارد و در نهایت شما ۳۰ bay برای هارد خواهید داشت که ۷۲ ترابایت فضا را ارائه می‌دهند.

سرورDL380 G10  با پشتیبانی از حداکثر ۲۰ عدد هارد NVMe  با ظرفیت ۷.۶۸ ترابایت و ۲ حافظه درایو M.2 سرعت ذخیره‌سازی در داده‌ها را در بالاترین استاندارد ارائه می‌دهد.

انواع کنترلر:

هر سرور به صورت پیش فرض مجهز به یک کنترلر است که کنترلر پیش فرض DL380G10 ،HPE Dynamic Smart Array S100i  است که با استفاده از آن می‌توان از هارد درایوهای SATA بهره برد که این هاردها از Data و Boot و Media پشتیبانی می‌کنند. کنترلرهای نسل ۱۰ اچ پی انعطاف پذیری بالایی دارند و می‌توان کنترلرهایی با سرعت ۱۲Gbps با امکان فعالیت در دو حالت SAS و HBA را انتخاب کرد.

اسلات‌های  PCIe

سرور DL380 G10 دارای ۸ اسلات PCIe است که ۳ اسلات با رایزر یک قابل استفاده هستند و برای فعال کردن ۵ اسلات دیگر باید ۲ رایزر اضافه کنید. این نکته را هم فراموش نکنید که برای استفاده از ۸ اسلات، سرور باید حتما دو پردازنده داشته باشد. کارت شبکه‌های قابل نصب روی این سرور می‌توانند از ۱GbE تا ۱۰۰ GbE باشند.

توصیه می‌شود 2 پاور روی سرور نصب کنید

منبع تغذیه

منبع تغذیه سرور DL380 G10 در قدرت‌های ۵۰۰، ۸۰۰ و ۱۶۰۰ وات تولید می‌شوند، این سرور امکان فعالیت با یک پاور را هم دارد ولی توصیه می‌شود برای جلوگیری از DOWN شدن سرور و اتلاف وقت، سرور را به ۲ پاور مجهز و حالت Redundancy را حفظ کنید، بهتر است بدانید که کولینگ سرور با استفاده از فن انجام می‌شود، اگر سرور تک پردازنده باشد ۴ فن نیاز است و اگر سرور دو پردازنده داشته باشد نیاز است که ۶ فن داشته باشد.

کارت گرافیک

سرور DL380G10 از تمام کارت گرافیک‌های تولید NVIDIA و AMD پشتیبانی می‌کند. کارت گرافیک‌های قوی که برای عملیات سنگین، رندر، مولتی مدیا و گیم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۳]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *