اخبار استارتاپیاینوتکس 2022

نشست «بررسی راهکارها و ارائه تجربیات در انتقال فناوری دانشگاه ها» برگزار می شود

همزمان با برپایی نمایشگاه اینوتکس 2022

نشست بررسی راهکارها و ارائه تجربیات در انتقال فناوری با هدف تجاری سازی دستاوردهای دانشگاه ها به همت کارگزار فن بازار منطقه ای یزد در یازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری «اینوتکس ۲۰۲۲» برگزار می شود.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، به بهانه برگزاری این رویداد با “محمد رضا علومی”، مدیر عامل راهکار تجارت پویا سورنا به عنوان کارگزار فن بازار منطقه ای یزد و متولی برگزاری گفتگو کردیم.

مدیر عامل راهکار تجارت پویا سورنا گفت: در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی سراسر کشور توانمندی ها و استعدادهای بالقوه بسیاری وجود دارد و بیشتر این مراکز این توان را دارند که با برنامه ریزی درست به درآمد زایی دست یابند.

محمد رضا علومی افزود: اما نکته اینجاست که رویکرد کلاسیک و سنتی که در دانشگاه‌ها از سمت دولت و هیئت امنای آن ها وجود دارد از لحاظ آیین نامه های دانشگاهی و نگاه دستگاه های دولتی به این سمت پیش می‌رود که کارهای پژوهشی، استعدادها و پایان نامه هایی که کار می‌شود عموماً به صورت یکبار مصرف، غیر کاربردی و بلامصرف می باشد. تجربه نشان داده که تکرار پذیری پروژه ها مد نظر دانشجویان و متولیان دانشگاه ها نیست.

او ادامه داد: فلسفه تجاری سازی و توسعه تکنولوژی این است که یک موضوع یا توانمندی را تکرار پذیر کنیم اینجاست که ارزش افزوده و ثروت مادی و معنوی ایجاد می‌شود. دلیل برگزاری نشست تجاری سازی دستاوردهای دانشگاهها در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، شناسایی ظرفیت بالقوه دانشگاه ها و بالفعل کردن آن برای دستیابی به منابع ثروت است.

به گفته علومی این نشست با محوریت بررسی موضوعاتی مانند مروری بر ساختار و خدمات دفاتر انتقال فناوری دانشگاهی و ارائه تجربیات در حوزه تجاری سازی و انتقال فناوری های دانشگاهی چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت۱۴۰۱ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ناحیه نوآوری پردیس برگزار خواهد شد.

مدیر عامل راهکار تجارت پویا سورنا گفت: اصل و بنیان تجاری سازی توانمندی و دستاوردهای دانشگاهی است که ما آن را در اختیار داریم و خوشبختانه بسیاری از دانشگاه ها و اساتید و ساختارهای دولتی در حال برنامه ریزی برای انجام این اتفاق هستند. اما این مدل در کشور ما خیلی جا افتاده نیست و این موضوع یک مساله نو و جدید است.

علومی تاکید کرد: شبکه فن بازار ملی ایران تجربه بسیار خوبی در زمینه تجاری سازی در حوزه نوآوری و فناوری دارد. قرار است در این نشست تجارب خوبی که در حوزه تجاری سازی در شرکت های دانش بنیان، فناور، نوآور، استارتاپ ها و دانشگاه‌ها وجود دارد با حضور تعدادی از بروکرها از جمله شرکت سورنا به عنوان کارگزار یزد به اشتراک گذاشته شود.

او افزود: این تجارب شامل موارد داخلی و بین المللی به روز در زمینه تجاری سازی می باشد و چند نمونه موردی نیز در این نشست ارائه خواهد شد. همچنین تجارب شبکه فن بازار و کارگزاران این شبکه نیز ارائه خواهد شد.

علومی گفت: مدعوین این نشست نمایندگان دانشگاه‌ها، به ویژه معاونان پژوهشی، مدیران ارتباط با صنعت، مدیران دفاتر انتقال فناوری یا نوآوری، مدیران مراکز نوآوری و تعدادی از بروکر ها و کارگزارهای شبکه ملی فن بازار هستند.

گفتنی است علاقه مندان و دانشگاهیان برای حضور در این رویداد و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تماس ۳۷۲۶۹۸۱۶(۰۳۵) داخلی ۱۱ شرکت سورنا تماس حاصل نمایند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *