رپرتاژ

چه ارزی هولد کنیم؟

با وجود هزاران ارز دیجیتالی که در بازار وجود دارند، تصمیم‌گیری درباره سرمایه‌گذاری بلندمدت یا هولدکردن هرکدام از آن‌ها دشوار است. تجربه بیش از ۱۲ ساله صنعت ارزهای دیجیتال نشان داده است که قیمت ارز دیجیتال در طول زمان روندی رو به رشد داشته و سرمایه‌گذاری بر پایه اصول منطقی می‌تواند بسیار سودآور باشد. از طرف دیگر، شتاب‌زدگی و سطحی‌نگری در این زمینه نیز سرمایه‌های بسیاری را تابه‌حال بر باد داده است.

در این مقاله، ابتدا معیارهای مهم در هولدکردن ارزهای دیجیتال را معرفی می‌کنیم. در ادامه نیز شش ارز دیجیتال با آینده روشن را معرفی خواهیم کرد. درصورتی‌که قصد خرید و هولدکردن ارز دیجیتال را دارید، این مقاله گزینه‌های مطمئنی به شما ارائه خواهد کرد.

معیارهای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

با وجود این واقعیت که بازار ارزهای دیجیتال هیچ‌گاه به‌طور صد درصد قابل پیش‌بینی نیست؛ در نظر گرفتن برخی معیارها می‌تواند بازدهی سرمایه‌گذاری را بهبود ببخشد. مهم‌ترین این فاکتورها را در این بخش معرفی می‌کنیم.

قدرت پلتفرم

هرچه پلتفرم ارائه‌دهنده یک ارز دیجیتال قوی‌تر و ارزش‌افزوده بیشتری برای کل صنعت بلاک چین به همراه داشته باشد، شانس رشد ارز آن پلتفرم در آینده بیشتر خواهد بود. افزایش مقیاس‌پذیری شبکه، افزایش سرعت تراکنش‌ها و کاهش هزینه آن‌ها نمونه‌هایی از ارزش‌افزوده یک شبکه برای بلاک چین هستند.

سابقه ارز دیجیتال

باوجوداینکه ارزهای دیجیتال باسابقه ممکن است گران‌تر از ارزهای جدید باشند؛ آن‌ها معمولا آزمون‌وخطاهای خود را کرده‌اند و احتمال رشد باثبات آن‌ها در آینده بیشتر است.

حمایت صرافی‌های معتبر

لیست شدن یک ارز دیجیتال، توسط صرافی‌های معتبری مانند بایننس، کوین­بیس و کراکن، نشانه اعتبار پلتفرم توکن­های آن است. به‌این‌ترتیب، خطر خارج شدن از گردونه رقابت برای آن ارز دیجیتال، کاهش می‌یابد.

نظر کارشناسان

کارشناسان ارز دیجیتال، افرادی هستند که تحلیل‌های تخصصی از روند ارزها ارائه داده و بهترین منبع برای پیش‌بینی آینده آن­ها محسوب می‌شوند. نظرات این افراد و سایت‌های معتبر تحلیلی، یک معیار برای پیش‌بینی آینده ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

ارزهای آینده دار برای سرمایه گذاری

ارزهای آینده دار برای سرمایه گذاری

با توجه به معیارهای گفته‌شده در بخش قبل شش ارز دیجیتال آینده­دار و مناسب برای سرمایه‌گذاری را در ادامه معرفی می‌کنیم.

بیت کوین

بیت کوین (BTC) اولین و گران‌ترین ارز دیجیتال دنیا است. این توکن به‌عنوان رهبر و حتی تعیین‌کننده مسیر دیگر ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. تمامی صرافی‌های معتبر در دنیا و حتی برخی از دولت‌ها و شرکت‌های تجاری بزرگ، بیت کوین را به رسمیت شناخته‌اند.

از طرف دیگر، بیت کوین، بسیاری از چالش‌هایی که ممکن است یک ارز دیجیتال را تهدید کنند، تجربه کرده و پشت سر گذاشته است. از دیگر ویژگی‌های بیت کوین که آن را تبدیل به گزینه‌ای مطمئن برای سرمایه‌گذاری می­کند، موارد زیر هستند:

  • نقدینگی بالا
  • سازوکار ضدتورمی
  • در دست داشتن بیش از ۴۱ درصد از کل ارزش صنعت ارزهای دیجیتال

طبق پیش‌بینی وب‌سایت cryptopredictions، قیمت بیت کوین که در زمان نگارش این مقاله نزدیک به  ۳۵.۸۰۰ دلار است؛ در پایان سال ۲۰۲۵، بین ۴۸ تا ۷۰ هزار دلار خواهد بود. به‌این‌ترتیب، خرید بیت کوین در حال حاضر، می‌تواند سود متوسط ۳۸ درصدی در سه سال آینده را در پی داشته باشد.

اتریوم

ازنظر ارزش بازار، اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بعد از بیت کوین است. شبکه اتریوم، این امکان را به کاربران خود می‌دهد که ارزهای دیجیتال خود را ایجاد کنند و این بزرگ‌ترین مزیت آن نسبت به دیگر شبکه‌هاست.

شبکه اتریوم، ازنظر تعداد کاربران حتی از شبکه بیت کوین نیز پیشی گرفته و درواقع، محبوب‌ترین شبکه ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. از ویژگی‌های اتریوم که سبب خوش‌بینی بسیاری از تحلیل­گران به آینده آن شده است، موارد زیر هستند:

  • رشد فوق‌العاده ۳۱ هزار درصدی از سال ۲۰۱۶ تاکنون
  • رشد توکن­های غیرقابل­تعویض یا NFT‌ و متاورس بر بستر اتریوم
  • به‌کارگیری قراردادهای هوشمند برای انجام مبادلات
  • امکان توسعه انواع برنامه‌های غیرمتمرکز روی این پلتفرم

قیمت اتریوم در زمان نگارش این مقاله، نزدیک به ۲۶۶۰ دلار است و طبق پیش‌بینی وب‌سایت cryptopredictions، در پایان سال ۲۰۲۵، بین ۳۹۵۰ تا ۵۸۱۲ هزار دلار خواهد بود. به‌این‌ترتیب، خرید اتریوم در حال حاضر، می‌تواند متضمن سود متوسط ۵۸ درصدی در سه سال آینده باشد.

سولانا

سولانا

شبکه سولانا برای کمک به استفاده از خدمات مالی غیرمتمرکز (DeFi)، برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) و قراردادهای هوشمند، توسعه یافته است. مکانیسم این شبکه به‌گونه‌ای است که سبب تسریع تراکنش‌ها و افزایش امنیت آن‌ها می‌شود. توکن بومی این شبکه، SOL که به نام سولانا شناخته می‌شود، به‌واسطه این ارزش‌های افزوده، رشد قابل‌توجه ۱۷۵۰۰ درصدی را از زمان پیدایش تجربه کرده است.

قیمت سولانا در زمان نگارش این مقاله، حدود ۸۰ دلار است و کارشناسان cryptopredictions پیش‌بینی می‌کنند که در پایان سال ۲۰۲۵، با رشد متوسط ۸۵ درصدی، بین ۱۵۸ تا ۲۳۲ دلار باشد. به‌این‌ترتیب، خرید سولانا در حال حاضر، به‌احتمال‌زیاد یکی از پرسودترین سرمایه‌گذاری‌ها در سه سال آینده است.

بایننس کوین

بایننس کوین با نماد BNB یک ارز دیجیتال متعلق به شبکه هوشمند صرافی بایننس است. این صرافی برای پرداخت تراکنش‌های خود از این ارز استفاده می‌کند. پشتوانه بایننس، سبب اعتبار بالای BNB شده است؛ به‌طوری‌که برای معامله در بسیاری از صرافی‌های غیرمتمرکز، کاربران به این ارز نیاز دارند. قیمت بایننس کوین از زمان ورودش به بازار ارزهای دیجیتال، نزدیک به ۴۰۰ هزار درصد، رشد داشته است.

شواهد و تحلیل‌ها نشان می‌دهند که خرید بایننس کوین و هولدکردن آن یکی از پرسودترین سرمایه‌گذاری‌ها تا پایان سال ۲۰۲۵ خواهد بود. گواه این مدعا، مجددا پیش‌بینی وب‌سایت cryptopredictions است که طبق آن، قیمت این ارز از ۳۷۶ دلار در حال حاضر با رشد متوسط ۶۷ درصدی، بین ۵۷۶ تا ۸۴۷ دلار در پایان سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

سندباکس

سندباکس، یک بازی متاورس است که از توکن بومی خود به همین نام با نماد SAND‌ برای فعالیت‌های کاربرانش استفاده می‌کند. استقبال بسیار خوب از بازی‌های متاورس، به‌خصوص سندباکس در سال‌های اخیر، تحلیل­گران را به آینده این ارز دیجیتال نیز امیدوار کرده است. همچنین، قیمت سندباکس از زمان رونمایی از آن، بیش از ده هزار درصد افزایش داشته است.

طبق پیش‌بینی وب‌سایت cryptopredictions قیمت سندباکس که در حال حاضر نزدیک به ۲ دلار است در پایان سال ۲۰۲۵، با رشد متوسط ۵۶ درصدی، بین ۳.۶ تا ۵.۳ دلار خواهد بود. به‌این‌ترتیب، خرید سندباکس نیز به‌احتمال‌زیاد، یک گزینه مطمئن برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است.

ترون

سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال با قیمت زیر یک دلار، برای افرادی مبتدی و با محدودیت بودجه، مطمئن‌تر خواهد بود. خرید ترون با نماد TRX، نمونه‌ای از این نوع سرمایه‌گذاری است. ترون، یک شبکه غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین است که هدفش، میزبانی یک پلتفرم جهانی غیرمتمرکز و به اشتراک‌گذاری مقرون‌به‌صرفه محتوای دیجیتال است. با توجه به پتانسیل‌ها و تیم توسعه‌دهنده قوی این پلتفرم، احتمال رشد قیمت توکن بومی آن، TRX، در آینده بسیار بالاست.

کارشناسان cryptopredictions پیش‌بینی می‌کنند که قیمت ترون با ارزش حدود ۰.۰۸ دلار در حال حاضر، با رشد متوسط ۱۰۰ درصدی در پایان سال ۲۰۲۵، بین ۰.۱۶ تا ۰.۱۳ دلار باشد.

سخن آخر

سرمایه‌گذاری بلندمدت روی ارزهای دیجیتال، دغدغه بسیاری از افراد است. نوسانات شدید بازار، سازوکار جدید و نسبتا پیچیده بلاک چین و تعدد ارزهای دیجیتال، تصمیم‌گیری در این مورد را دشوار می‌کنند. بااین‌حال با در نظر گرفتن برخی معیارها مانند اعتبار پلتفرم و حمایت صرافی‌های بزرگ، می‌توان ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش داد.

طبق آنچه در این مقاله مرور کردیم و طبق تحلیل کارشناسان وب‌سایت معتبر cryptopredictions با خرید ترون، سندباکس، BNB، سولانا، اتریوم و بیت کوین در حال حاضر، احتمال سودآوری سرمایه‌گذاری در یک بازه سه‌ساله، بین ۳۸ تا ۱۰۰ درصد، متغیر خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *