رپرتاژ

راهنمای جامع خرید VPS با آی پی ثابت

لیمو HR

اگر می خواهید یک وب سایت جدید را راه اندازی کنید و یا اینکه کسب و کار خود را گسترش دهید، حتماً به یک هاست یا میزبان وب نیاز خواهید داشت. یکی از گزینه هایی که می توانید به آن به عنوان هاست، فکر کنید، سرور مجازی یا همان VPS است. برای اینکه به طور کلی بیشتر با مفهوم سرور مجازی آشنا شوید، تصمیم داریم در این مقاله پس از توضیح مختصر درباره آن در خصوص خرید VPS با آی پی ثابت هم توضیحاتی را ارائه دهیم.

سرور مجازی یا VPS چیست؟

سرور مجازی یا همان Virtual Private Server که به اختصار به آن VPS هم گفته می شود، در واقع یک سرور اختصاصی است که با به کارگیری تکنیک های مجازی سازی به چندین سرور مجازی تقسیم می شود.

 به طور کلی، به ساختن یک نسخه مجازی (به جای نسخه واقعی) از چیزی، مجازی سازی گفته می‌شود؛ در مبحث سرورهای مجازی هم به‌ جای اینکه از چند سخت ‌افزار مستقل برای هر سرور استفاده شود، یک سخت‌افزار قدرتمند با به کارگیری از یک نرم‌افزار، به چندین سرور مجازی شبیه‌سازی می شود.

خرید VPS با آی پی ثابت یک روش مقرون به صرفه و اقتصادی برای کسب وکارهای کوچک است تا هم از انعطاف پذیری و کارایی بیشترVPS  نسبت به هاست اشتراکی استفاده کنند و هم مجبور نباشند تا هزینه ‌های هنگفتی را برای سرورهای اختصاصی بپردازند. خدماتی که به وسیله سرورهای مجازی یا VPS ها ارائه می شود، مانند سرورهای اختصاصی غیر اشتراکی است و تنها تفاوت آن ها در این است که روی یک سرور فیزیکی اختصاصی، چندین سرور مجازی قرار می گیرند. با توجه به پیکربندی اولیه و تنظیمات انجام شده، هر سرور مجازی سهم مشخصی از منابع سرور از جمله پهنای باند، پردازنده  (CPU)، فضای دیسک سخت  (HDD)، حافظه اصلی  (Ram) و غیره را به صورت اختصاصی در اختیار می گیرد.

VPS می‎تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد که عبارتند از:

  • بهبود عملکرد وب سایت ‌ها
  • برقراری ارتباط دائمی و سریع با سرورهای اینترنتی مثل ابزار های معاملاتی
  • امکان استفاده از اینترنت پر سرعت
  • استفاده از خدمات سایت های دور از دسترس در ایران

VPS با آی پی ثابت

خرید VPS با آی پی ثابت

در صورتی که می خواهید اقدام به خرید VPS با آی پی ثابت کنید، حتماً باید یکسری موارد مهم را در نظر داشته باشید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  1. توجه به موقعیت سرور مجازی یا VPS: یکی از موارد مهمی که باید هنگام خرید VPS با آی پی ثابت به آن توجه ویژه کنید، موقعیت جغرافیایی است. به عبارت دیگر شما باید در مرحله اول با در نظر گرفتن  نیازهای کسب و کار خود، بهترین موقعیت جغرافیایی را انتخاب کرده و سپس اقدام به خرید سرور مجازی کنید که با لوکیشن یا موقعیت جغرافیایی مورد نظر شما هم خوانی داشته باشد.  به عنوان مثال، کاربرانی که در بازارهای مالی خصوصاً ارزهای دیجیتال مانند بایننس و فارکس فعالیت های مالی و داد و ستد می کنند، در اغلب موارد از سرورهایی که موقعیت جغرافیایی آن‎ها اروپا است، استفاده می کنند تا نه تنها بتوانند از شر محدودیت های ناشی از تحریم برای کاربران ایرانی خلاص شوند، بلکه بتوانند از پینگ تایم پایین تری هم بهره مند شوند تا از این طریق امکان ثبت سفارش ها با سرعت بالا را داشته باشند.

  1. منابع سرور مجازی یا VPS: یکی دیگر از پارامترهای مهم که در هنگام خرید VPS با آی پی ثابت باید به آن توجه خاصی کنید، منابع سرور مجازی و فناوری های به کار رفته در آن است؛ به عنوان مثال مشاغل و کسب و کارهایی که وب هایی سایتی دارند که از ترافیک بازدید بالایی برخوردارند، حتماً باید از سرور مجازی یا VPS استفاده کنند که میزان حافظه و رم آن زیاد باشد تا از این طریق بتوانند از بروز مشکل در ساعات اوج سرویس دهی اجتناب کنند. هم چنین کاربرانی که برای انجام کارهای خود از ربات های معاملاتی موجود مانند متاتریدر در بازارهای مالی استفاده می کنند، باید از میزان منابع بالا و هم چنین از منابع پردازشی ارزشمند استفاده کنند تا در زمان ثبت سفارش و اجرای آن، ربات دچار کندی نشود.

  1. قیمت خرید VPS با آی پی ثابت: قیمت یا همان هزینه ای که در هنگام خرید سرور مجازی با آی پی ثابت پرداخت می کنید هم یکی دیگر از فاکتورهای مهم در خرید وی پی اس است. اغلب کسب وکارهای تازه کار به دلیل برخورداری از بودجه مالی اندک، نمی توانند سرورهای اختصاصی تهیه کنند و معمولاً سرورهای اشتراکی هم نمی تواند پاسخگوی ترافیک سایت های پر بازدید باشد، از این رو معمولاً وبمسترها و مدیران وب سایت ها اجاره وی پی اس با آی پی ثابت با قیمت مقرون به صرفه را به استفاده از سرورهای اختصاصی ترجیح می دهند.

خوشبختانه سرورهای مجازی یا VPSها، می توانند نیازهای کاربران، معامله گران بازارهای مالی  و مدیران وب سایت ها را برآورده کنند و به همین دلیل این افراد با صرف هزینه مناسب این سرورها را تهیه می کند و مورد استفاده قرار می دهند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا درباره مفهوم سرور مجازی یا Virtual Private Server اطلاعات مختصری را ارائه دهیم و سپس با در نظر گرفتن این موضوع که کاربران سرورهای مجازی روز به روز در حال افزایش هستند، به نکاتی که لازم است تا در هنگام خرید سرور با آی پی ثابت رعایت شود، پرداختیم. با این حال تمام نکات گفته شده در صورتی می تواند کیفیت سرور مجازی خریداری شده توسط شما را تضمین کند که خرید خود را از یک ارائه دهنده سرور مجازی خوش سابقه و مورد اعتماد انجام دهید. در هنگام انتخاب یک ارائه دهنده سرور مجازی یا VPS، حتماً به این نکته توجه کنید که سرورهای مجازی ارائه شده دارای موقعیت ها یا لوکیشن های مختلف، پلن های گوناگون و سایر ویژگی های مرتبط و سودمند دیگر باشند تا با توجه به نیاز های خود، بتوانید با اطمینان خاطر سرور مجازی مناسب را تهیه کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *