رپرتاژ

لیست بهترین کتاب های آموزش پایتون به زبان فارسی در سال ۱۴۰۱

لیمو HR

زبان برنامه‌نویسی پایتون یکی از بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی می‌باشد که به واسطه ساده بودن، نسبت به زبان‌های دیگر بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین بسیاری از افراد به دنبال آموزش زبان پایتون هستند و راه های مختلفی را برای یادگیری آزمایش می‌کنند. در این‌ بین راه‌های بسیار زیادی برای یادگیری پایتون پیش روی شما وجود دارد که یکی از بهترین راه‌هایی که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم یادگیری از طریق کتاب می‌باشد. اگر، خرید یا دانلود کتاب آموزش پایتون یکی از دغدغه‌های شماست تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 همچنین در مقاله معرفی ۱۰ کتاب برتر آموزش پایتون در ایران و جهان دانشجویار نیز به‌ تفصیل به این موضوع اشاره شده است.

معرفی کتاب های مطرح ایرانی آموزش پایتون:

همانطور که می‌دانید برای یادگیری زبان پایتون از طریق کتاب راه‌های زیادی پیش روی شما است و در نقطه مقابل تعداد کتاب های منسوخ شده در این زمینه بسیار زیاد می‌باشد؛ پس ابهامات و انتخاب درست در رابطه با بهترین کتاب اموزش پایتون پررنگ می‌شود.

در ادامه این بخش، به ابهامات شما پاسخ داده‌ایم و قصد داریم بهترین کتاب‌های فارسی در زمینه آموزش برنامه نویسی پایتون را معرفی کنیم.

۱. کتاب آموزش پایتون جعفرنژاد قمی

در بین تمام گزینه های فارسی، کتاب آموزش پایتون جعفر نژاد قمی، یکی از بهترین مورد‌ها برای کسانی که تمایل به یادگیری برنامه نویسی پایتون با زبان فارسی دارند می‌باشد؛ چرا که این کتاب به صورت دقیق و گام به گام به آموزش پایتون از صفر پرداخته است.

کتاب آموزش پایتون جعفرنژاد قمی

همین امر به یادگیری صحیح کاربر کمک شایانی می‌کند و همه این موارد در کنار هم این کتاب را به کاملترین کتاب آموزش پایتون تبدیل کرده است.

۲.  کتاب آموزش پایتون به زبان ساده یونس ابراهیمی

همانطور که از نام این کتاب معلوم است، قرار است که شما با ساده‌ترین و گیرا‌ترین روش ممکن به فراگیری زبان برنامه نویسی پایتون بپردازید.

کتاب آموزش پایتون به زبان ساده، یکی از بهترین منابع یادگیری پایتون می‌باشد که در این کتاب مفاهیم لازمه و همچنین اصول اولیه پایتون در ۷۳ صفحه قرار داده شده است.

کتاب آموزش پایتون به زبان ساده یونس ابراهیمی

این کتاب یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی که نسبتا مبتدی هستند می‌باشد چرا که مفاهیم پایتون، در این کتاب به طریقی آموزش داده شده است که بسیار ساده و با مفهومی گیرا به کاربر انتقال داده می‌شود و همین شاخصه این کتاب را به یکی از بهترین و گیرا‌ترین کتاب‌های آموزش پایتون تبدیل کرده است.

۳.تاب حل مسائل پایتون

این کتاب یکی از بهترین گزینه‌ها برای یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون می‌باشد. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این کتاب به سبک مثال محور یا پروژه محور به آموزش دقیق و اصولی زبان برنامه نویسی پایتون پرداخته است.

همچنین اگر دقیق تر به طریقه آموزش این کتاب بپردازیم، این کتاب با ۱۰۰۰ مثال و نمونه، به بررسی نکات و آموزش پایتون پرداخته است.

به همین واسطه این کتاب برای کسانی که به آموزش پروژه محور یا مثال محور علاقه دارند، یکی از بهترین کتاب‌های ممکن برای یادگیری و آموزش پایتون می‌باشد.

۴. کتاب مرجع کامل برنامه نویسی پایتون (جواد وحیدی)

این کتاب یکی از بهترین و کامل‌ ترین کتاب‌ آموزش پایتون به زبان فارسی می‌باشد و شما برای یادگیری صفر تا صد زبان برنامه نویسی پایتون می‌توانید به این کتاب اطمینان کنید.

کتاب مرجع کامل برنامه نویسی پایتون (جواد وحیدی)

از نکات مثبت این کتاب می‌توان به مفید بودن مفاهیم آن اشاره کرد، به طوری که در این کتاب از مطالب بیهوده و خسته کننده جلوگیری شده و اصطلاحا به هسته کار پرداخته شده است.

همین امر باعث این شده است که بیش از پیش این کتاب برای افرادی که قصد یادگیری پایتون را دارند، به یکی از بهترین گزینه‌ها تبدیل شود.

۵. کتاب برنامه نویسی پایتون مقدماتی تا پیشرفته

این کتاب توسط رامان عشقی  تالیف شده است که این کتاب را بیشتر بعنوان کتاب آموزش پایتون pdf و چکیده‌ترین کتاب آموزش پایتون معرفی می‌کنند.

چرا که این کتاب برای افرادی مناسب است که وقت زیادی جهت یادگیری ندارند و خواستار این هستند که با کاربردی‌ترین اطلاعات به درک و یادگیری زبان پایتون بپردازند.

همچنین این کتاب کامل‌ترین کتاب آموزش پایتون رایگان، می‌باشد و افرادی که قصد یادگیری بدون هزینه را دارند، می‌توانند با سرچ کلمه دانلود رایگان کتاب آموزش پایتون، این کتاب را دانلود و از آن استفاده کنند.

اهمیت زبان پایتون:

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، امروزه پایتون به یکی از قدرتمند‌ترین زبان‌های برنامه نویسی تبدیل شده است.

چرا که فراگیری آن نسبت به زبان‌های دیگر بسیار راحت‌تر می‌باشد و همین امر یکی از مهم‌ترین عوامل برتری پایتون نسبت به رقبا می‌باشد.

از اهمیت زبان برنامه نویسی پایتون می‌توان به این نکات اشاره کرد:

  1. سهولت در یادگیری و کد نویسی
  2. گسترده بودن کتابخانه پایتون در کد نویسی
  3. قابل اجرا بودن پروژه‌های پایتون بر روی ویندوز
  4. نزدیک بودن بیش از پیش به زبان انسان تا زبان کامپیوتر
  5. قابلیت درون سازی کد ها در زبان پایتون
  6. اپن سورس بودن
  7. انعطاف پذیر بودن

این نکات از مهم‌ترین شاخصه‌های برتری پایتون می‌باشد که اهمیت این زبان را بالا می‌برد در نتیجه این امر باعث می‌شود که این زبان در بین زبان‌های برنامه نویسی و همچنین در بین برنامه نویسان از محبوبیت بالایی برخوردار ‌باشد.

دلایل مفید بودن کتاب‌های آموزش پایتون:

همانطور که می‌دانید از زمان‌های قدیم تا به امروز کتاب بخش مهمی از زندگی ما بوده است و کسی توانایی انکار کردن اهمیت کتاب را ندارد.

از فراگیری سواد گرفته تا اطلاعات عمومی و … که همه و همه به کمک کتاب و عناوین دیگر صورت گرفته است.

اگر دقیق‌تر بگوییم کتابی وجود ندارد که علمی از ما کم کند وهمواره در حال افزودن علم به ما می‌باشد.

کتاب‌های آموزش پایتون هم از این قاعده مستثنی نیستند؛ بلکه بسیار مفید می‌باشد و شما می‌توانید با استفاده از آنها به فراگیری زبان برنامه نویسی پایتون به اصولی‌ترین شکل ممکن بپردازید.

چرا باید از کتاب پایتون استفاده کنیم؟

همانطور که در مقاله امروز اشاره کردیم، قطعا به اهمیت زبان برنامه نویسی پایتون و کتاب پی برده‌اید، اگر شما هم قصد دارید که به یک برنامه نویس خبره زبان پایتون تبدیل شوید، می‌توانید به کتاب زبان برنامه نویسی پایتون به خوبی اعتماد کنید.

بنظر شما بهترین کتاب آموزش پایتون به زبان فارسی کدام است؟

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *