اخبار استارتاپی

استارتاپ هایی از لبه تکنولوژی

دمودی دیجی‌نکست در ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شد

لیمو HR

۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ رویداد دمودی دیجی نکست با حضور سرمایه گذاران در هتل پارسیان اوین برگزار شد. در این رویداد که با هدف جذب سرمایه برای تیم های دیجی نکست بود، مدیران ارشد دیجی‌کالا، تعدادی از سرمایه گذاران و ۱۴ استارتاپ در حوزه‌های مختلف حضور داشتند.

دیجی ‌نکست بازوی نوآوری و سرمایه‌گذاری دیجی‌کالا‌ست که در استارتاپ‌ های حوزه هوش مصنوعی، پلتفرم ‌های ابری و رباتیک تحقیق و سرمایه‌گذاری می ‌کند.

در این دمودی، پس از تک نوازی ویولنسل، استارتاپ ‌ها در دودسته مختلف محصولات خود را ارائه دادند. تعدادی از استارتاپ ‌ها جذب سرمایه اولیه را انجام داده بودند و برخی دیگربه سرمایه‌گذاری اولیه نیاز داشتند.

در بخش اول هفت استارتاپ‌ در مدت زمان پنج دقیقه محصولات خود را در صنایع مختلف لجستیک، انبارداری، پست، پخش و جمع آوری، تبلیغات، بازاریابی و … ارائه دادند.  این استارتاپ‌ های ارائه دهنده، تیم‌های روبوویر، ماکوویژن، گنجه، آپ تایم، یوسیستنت، کارپو، دژینو بود.

استارتاپ روبوویر فعال در زمینه  انبارداری پیشرفته و در سطح کلان است. به گقته مرتضی حق بیگی ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ ربات همزمان در یک محیط فشرده مسیر‌یابی انجام می‌دهند و این کار در کمترین زمان بدون ترافیک ربات‌ها انجام می‌شود.

استارتاپ آپ تایم در زمینه پخش و جمع آوری فعالیت دارد. در این محصول ادرس با استفاده از هوش مصنوعی‌ به لوکیشن تبدیل می‌شود. مشتریان این استارتاپ در حال حاضر کسب و کارهای معروفی همچون  دیجیکالا، ایران خودرو، زر ماکارون و … است.

زهرا رضوی، از استارتاپ یوسیستنت درباره سبک زندگی جدید با یوسیستنت سخن گفت. محصول این استارتاپ یک اسپیکر هوشمند است که تمام روتین صبحگاهی افراد را می‌تواند اجرا کند. این استارتاپ  تا کنون از دیجینکست و آریو(شرکت ساخت خانه هوشمند) جذب سرمایه کرده و به دنبال جذب سرمایه جدید است.

استارتاپ گنجه در حوزه دریافت فعال است و زمانی که سخن از آینده دریافت باشد این محصول حرفی برای گفتن دارد. به گفته احمد نبی پور از گنجه، این محصول باعث کاهش ۴۰ درصدی هزینه لجستیک برای مشتریان می‌شود. مشتریان استارتاپ گنجه در حال حاضر دیجیکالا، آمازون، الوپیک و … هستند.

کارپو استارتاپی است که در حوزه تحلیل رفتار فعال است. این محصول به تحلیل رفتار راننده می‌پردازد و تا حد زیادی خسارت‌ها و تصادفات را کاهش می‌دهد. این استارتاپ در حال حاضر مشتریانی همچون دیجیکالا، سیف‌ سرویس و … دارد.

در بخش بعدی، پنل چالش نوآوری در کسب و کار‌های اینترنتی با حضور سعید محمدی رئیس هیئت مدیره دیجی‌کالا، حمید محمدی مدیرعامل دیجی‌کالا، سهیل مقدم معاون تکنولوژی دیجیکالا، آرین افشار مدیر عامل جوانه و محمود کریمی مدیر عامل سکوی خلق آینده برگزار شد.

پنل با موضوع دلیل کمتر دیده شدن تکنولوژی هایتک آغاز شد.

دمودی دیجی نکست

حمید محمدی دلیل این موضوع را وجود مشکلاتی در هر دو زمینه عرضه و تقاضا ارزیابی کرد. به عقیده او این دسته از نیاز‌ها در بستر‌هایی شکل می ‌گیرند که بزرگ هستند و امکان پرداختن هزینه ‌های گزاف و تکنولوژی را دارند.

وی در ادامه فلسفه وجودی دیجی ‌نکست را سرمایه‌گذاری در راه‌حل ‌های کم مصرف و کمیاب‌ تر در نوآوری باز ارزیابی کرد.

سهیل مقدم در خصوص دور بودن از هایتک (لبه تکنولوژی) مخالفت خود را اعلام کرد و گفت: «من خیلی موافق این نیستم که دور از لبه تکنولوژی هستیم.»

سهیل مقدم در خصوص آینده‌ متصور برای دیجی‌کالا گفت: «می‌خواهیم دیجی‌کالا مثل یک لگو باشد که در همه زمینه‌ها سرویس ارائه می‌کند.»

پنل با موضوع بنچمارک و توسعه کسب و کار‌ها به صورت مشابه، ادامه یافت. آرین افشار در این خصوص بنچمارک را مثبت تلقی کرد و گفت: «به نظر شخصی من بنچمارک چیز بدی نیست بلکه چیز خوبی است؛ توسعه کسب و کار به صورت مشابه در هر صنعتی معنی پیدا می‌کند.»

در ادامه پنل موضوع مهاجرت و مشکلات آن مطرح شد. سعید محمدی در این باره گفت که مهاجرت لزوما بد نیست و اتفاقا گاهی هم لازم است.

او در پاسخ به اهداف میسر شده دیجی‌نکست تا به الان گفت: «ایده شروع و راه اندازی دیجی ‌نکست از آن جایی شروع شد که کسب و کار دیجیکالا گسترش یافت و در ابعاد گسترده، تنوع سرویس دهی، مخاطبان و حفظ و نگهداشت سطح گسترده کار سختی بود. در این جا متوجه شدیم دیجی‌نکست ابزار بسیار خوبی است.»

وی در ادامه اهداف به دست آمده دیجی‌نکست را به کار گیری تکنولوژی ‌های زیر ساخت ابری، فینتک، لاجسیک و … تلقی کرد.

در پایان سعید محمدی با بیان اینکه امنیت سرمایه گذاری در این حوزه وجود ندارد اظهار داشت: «اگر این احساس امنیت به وجود آید، سرمایه گذاری و پول کافی ایجاد می‌شود و بعد از آن می‌توان در تکنولوژی‌های لبه هم، انتظار لازم را داشت.»

وی در ادامه افزود: «اولین کار این است که فکر کنیم ببینیم به چه صورت حس عدم امنیت سرمایه گذاری از بین برود؟!»

در قسمت بعدی و پایانی پنل، هفت تیم استارتاپی دیگر هرکدام به مدت پنج دقیقه به معرفی محصول در خود پرداختند. تیم‌هایی از جمله بایتیکل، موزکوین، ریرا، لوکپوینت، ویرا، میس لی، رکوتک محصول خود را ارائه کردند.این استارتاپ‌ها در زمینه‌های مختلف پوستی، کریپتو، پزشکی، ورزشی و … فعالیت دارند. پس از ارائه استارتاپ‌ها رویداد دمودی دیجی‌نکست با تشکر از تیم اجرایی دیجی‌نکست به پایان رسید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *