اخبار استارتاپیاخبار کشاورزیکشاورزی

ارائه استیک با پروتئین جایگزین به بازار

تولید گوشتی برابر با گوشت ۴۵۰۰ گاو در عرض 24 ساعت

شرکت “میتی فودز” از میسلیوم اولین استیک با پروتئین جایگزین را استفاده کرده است چنانکه ریشه‌های قارچ، ساختار و بافتی مانند گوشت حیوانات به آن داده‌اند. این شرکت، آنالوگ‌های گوشت کامل را از ریشه قارچ معروف به میسلیوم تولید می‌کند و فیله استیک گوشت را از ۲۳ این ماه میلادی، برای خرید در وب سایت خود عرضه خواهد کرد.

یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت میتی فودز، می‌گوید: فیله استیک، گوشتی است که از ۹۵ تا ۹۷ درصد میسلیوم ساخته شده و فهرست مواد بسیار ساده‌ای دارد. هر استیک تقریباً ۴ اونس (۱۲۰ گرم) وزن دارد و ظاهر و رفتاری شبیه به برش فیله گوشتی بدون چربی را داراست.

به گفته‌ی این شرکت، هر وعده استیک دارای۱۴ گرم پروتئین و ۹ گرم فیبر غذایی، ۱۲۰ کالری، ۰.۵ گرم چربی بوده و بدون کلسترول است. همچنین ریزمغذی‌هایی از جمله ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، ویتامین B12، روی و مس را داراست.

طرز تهیه استیک از ریشه قارچ به این صورت است که میسلیوم در قلب چیزی است که فیله استیک گوشت را به یک آنالوگ گوشت قابل قبول تبدیل می‌کند. شرکت میتی‌فودز تلاش کرده تا میسلیوم خود را به گونه‌ای رشد دهد که تمیز باشد و مواد مغذی به خوبی حفظ شوند.

الیاف طبیعی ریشه قارچ، شبیه الیافی است که از گوشت حیوانات عبور می‌کند و با دقت زیادی به شکل برش گوشت دلخواه در می‌آید، در این مورد، پس از ایجاد یک تکه کوچک استیک، رنگ، طعم و رطوبت اضافه می‌شود تا بیشتر شبیه استیک به نظر برسد.


استارتاپ های حوزه کشاورزی

به گفته‌ی آن‌ها، میسلیوم تا حدودی یک بوم خالی است و به خودی خود، سطح بالایی از تغذیه را فراهم می‌کند، اما طعم خاص خود را ندارد. در عوض، طعم آن هم از طریق تبدیل گوشت به فیله استیک و هم از نحوه پخت آن حاصل می‌شود. فیله استیک گوشت را می‌توان به هر روشی که برای استیک گوشت گاو استفاده می‌شود، بصورت کبابی، سرخ شده یا تابه ای طبخ و سرخ کرد.

البته زمان پخت آن به اندازه‌ی یک استیک گوشت گاو، طول نمی‌کشد، در حالی که فیله استیک گوشت را نمی‌توان با درجه‌های مختلف پخت مانند نمونه‌های مشتق شده از حیوانات پخت. زمان پخت متفاوت، به بافت و آبدار بودن محصول کمک می‌کند ولی در کل، تجربه غذا خوردن، از استفاده از چاقو و چنگال و هم نگاه کردن به نوع برش، بسیار شبیه به استیک‌های حیوانی است.

این شرکت، در گذشته، مرغ جایگزین را هم عرضه کرده بود که با استیک تازه عرضه شده، منبع میسلیوم یکسانی دارا هستند. افرادی که طعم گوشت استیک فیله را می‌چشند از طعم و مشخصات تغذیه‌ای این محصول شگفت‌زده می‌شوند.

بخشی از دور سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری این شرکت که در تابستان گذشته بسته شد، از ساخت «مگا مزرعه» با مساحت نزدیک به ۸۰۰۰۰ فوت مربع حمایت می‌کند که می‌تواند با ظرفیت کامل، ۴۵ میلیون پوند محصول در سال تولید کند. این شرکت گفته است که می‌تواند هر ۲۴ ساعت، گوشتی معادل گوشت ۴۵۰۰ گاو را تولید کند که کمتر از ۱ درصد از آب و زمین را به عنوان گوشت سنتی حیوانی استفاده می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *