آموزشاخبار آموزشاخبار استارتاپی

برگزاری مرحله شتابدهی «ابرچالش ارائه راه حل های نوآورانه ستاپ» در حوزه تحول آموزش و پرورش

لیمو HR

مرحله شتابدهی ابرچالش ارائه راه حل های نوآورانه ستاپ (سکوی تحول آموزش و پرورش) با هدف حمایت از افراد، تیم های نوآور و استارتاپ های فعال در حوزه آموزش و پرورش و ترویج فرهنگ نوآوری باز در نظام تعلیم و تربیت، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کارا چالش کندو، مرحله شتابدهی ابرچالش ارائه راه حل های نوآورانه (ستاپ) با هدف حمایت از افراد، تیم‌های نوآور و استارتاپ‌های فعال در حوزه آموزش و پرورش و ترویج فرهنگ نوآوری باز در نظام تعلیم و تربیت، برگزار شد.

بهبود کارایی مدارس و نهادهای آموزشی، افزایش عدالت آموزشی و تسهیل دسترسی به منابع و امکانات، شخصی سازی و توسعه آموزش حرفه ای با رویکردهای نوین، تغییر فضای آموزشی و بهره گیری از روش ها و ابزارهای نوین و تقویت بنیان های فرهنگی-اجتماعی و ارتقاء نقش آنها در امر تعلیم و تربیت از جمله مهم‌ترین رویکردهای «ابرچالش ملی ستاپ» هستند.

پلتفرم challesh.ir که بستری برای حل مسائل بصورت خلاقانه با کمک تفکر جمعی است، این ابرچالش را دی ماه سال گذشته به درخواست موسسه رزمندگان بنیاد تعاون بسیج و با هدف شناسایی و رفع مشکلات حوزه تعلیم و تربیت با نام سکوی تحول آموزش و پرورش (ستاپ)، بمدت ۴۵ روز به فراخوان عمومی قرار داده بود.

اکنون پس از مشارکتِ بیش از ۱۲۰۰ نفر از ۱۵ استان کشور، جمع آوری بیش از ۱۵۰ طرح نوآورانه و برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی و چندین مرحله غربالگری تیم ها، ابرچالش ارائه راه حل های نوآورانه ستاپ، به دو مرحلهء “داوری طرح های مناسب شتابدهی” و “داوری طرح های مناسب سرمایه گذاری” رسیده است.

ابرچالش ستاپ نه تنها موجب گسترش عدالت آموزشی و ترویج فرهنگ نوآوری باز در نظام تعلیم و تربیت می‌شود بلکه قصد دارد امکان یادگیری در هر زمان و مکان را برای دانش آموزان سراسر کشور حتی مناطق محروم، فراهم کند. یکی از اهداف اصلی این ابرچالش کم کردن هزینه‌های آموزشی دانش‌آموزان و استفاده از دبیران برتر هر استان است.

تیم های برگزیده این ابرچالش در مرحله اول، با شرکت در کارگاه‌های آموزشی برگزار شده آمادگی بیشتری جهت ارزیابی دوم کسب نمودند و در نهایت میزان آمادگی هر تیم توسط اساتید در کارنامه آن ها درج می‌شود.

در ارزیابی دوم افراد و تیم های برگزیده جهت شرکت در رویداد سرمایه‌گذاری این ابرچالش براساس شاخص‌های سرمایه گذار، مانند نمره کارنامه، محصول و بازار، مورد گزینش قرار گرفته و تیم‌های برگزیده با مشاوره و منتورینگ آمادگی لازم برای ارائه طرح در مقابل سرمایه گذار را کسب می‌نمایند.

در طول فرایند ابرچالش ستاپ خدمات مختلفی مانند مشاوره و منتورینگ، خدمات شتابدهی، معرفی تیم ها به سرمایه گذار، توسط مجموعه ستاپ و تیم پلتفرم چالش که سابقه درخشانی در امر اجرای نوآوری باز برای حل چالش‌ها دارند، ارائه می‌شود.
در حال حاضر تیم‌های برگزیده این ابرچالش ملی مرحله پیش ارائه را سپری کرده و آماده ورود به رویداد های شتاب دهی و سرمایه گذاری هستند.

رویداد داوری طرح های منتخب شتابدهی در روزهای سوم و چهارم خردادماه، با حضور ۱۶ تیم دانش‌بنیانِ منتخب، در سالن فرهنگی هنری اسوه، در حال برگزاری است و نهایتا هیئت داوران اقدام به تصمیم‌گیری در خصوص طرح‌های برتر نموده و تیم‌های برگزیده به دوره شتابدهی خانه خلاق و نوآوری ستاپ راه می‌یابند و با همکاری مجموعه‌های کاراچالش کندو و شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج مورد حمایت مادی و معنوی قرار خواهند گرفت.

لازم به ذکر است، ” ابرچالش ارائه راه حل های نوآورانه ستاپ ” ذیل برنامه ملی ثریا می‌باشد که توسط کاراچالش با همکاری مجموعه های شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج، موسسه رزمندگان بنیاد تعاون بسیج و ستاپ به مرحله اجرا درآمده است. همچنین، مرحله بعدی این ابرچالش، رویداد سرمایه گذاری خواهد بود که متعاقبا تاریخ برگزاری آن توسط مجموعه کاراچالش و ستاپ اعلام خواهد شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *