اخبار استارتاپی

نمایشگاه عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

لیمو HR

نمایشگاه اولین رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید»، هشتم لغایت یازدهم خردادماه و با حضور ریاست دانشگاه، معاون تحقیقات فناوری و نوآوری، روسای باشگاههای پژوهشگران، صاحبان صنایع و سرمایه گذاران در مصلی تهران برگزار شد.

این رویداد با شعار ۱۰۰۰ ایده و استارت آپ، ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق و ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، فرصتی برای شناسایی ایده ‌ها و استعدادهای برتر گروه ها، شرکت ‌ها، ظرفیت‌ های آزمایشگاهی حوزه‌ های مختلف فناوری و نیز شبکه متخصصان امور تحقیق و توسعه (R&D) ، سرمایه گذاری و مشارکت در رشد و توسعه ظرفیت‌ها و محصولات دانش‌بنیان معرفی شده است.

نمایشگاه عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی

کشاورزی و صنایع غذایی تبدیلی، دارو، تجهیزات پزشکی و فراسودمندها، محصولات شیمیایی، ماشین آلات و تجهیزات فناورانه، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال، صنایع خلاق، فرهنگی و هنری و گردشگری، فناوری آب و محیط زیست و نساجی، چرم و فناوری های مرتبط محورهای این رویداد بودند و جوانان و دانشجویان سراسر کشور توانمندی های خود را به نمایش گذاشتند.

عبدالله محمدی، دبیر اجرایی این رویداد در خصوص اهداف برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار اکوموتیو گفت: «ایجاد یک اکوسیستم نوآوری و فناوری و قرار گرفتن کلیه عناصر این اکوسیستم، از یک هسته پژوهشی، ایده، شرکت و صنایع مختلف حامی یا مصرف کننده در کنار یکدیگر از مهم ترین اهداف این نمایشگاه است».

وی در خصوص وجه تمایز این نمایشگاه با دیگر نمایشگاههای زیست بوم نوآوری و فناوری کشور، افزود: «رویدادهای دیگر بیشتر تمرکز بر شرکتها دارند اما ما از دیدگاه دانشگاهی، آموزشی رویداد را با شکل جدیدی برگزار کردیم که بیش از شش ماه زمان برنامه ریزی، داوری های مختلف و… برد تا بیش از ۳۰۰۰ ایده و شرکت در این نمایشگاه حضور یابند».

در این نمایشگاه اساتید و اعضای هئیت علمی در کنار دانشجویان حضور یافتند. دکتر رامونا مسعود، یکی از اساتید صنایع غذایی دانشگاه علوم تحقیقات در خصوص فرآیند حضور در نمایشگاه عصر امید گفت: «بهمن ماه فراخوان ارائه طرحها در دانشگاه اعلام شد و من طرح خود در زمینه غذاهای فراسودمند را ارائه دادم، پس از داوری اولیه غرفه نمایشگاهی در اختیار ما قرار گرفت. استقبال شرکت کنندگان، با اینکه صرفا از دانشگاههای آزاد بودند، فراتر از انتظار بود و این حضور از سراسر کشور و معرفی بسیاری از صنایع و محصولات فرصتهای ارزشمندی ایجاد کرد».

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *