به گزارش روابط عمومی آی قصه، «فستیوال کودک آیقصه» رویداد آی قصه است و این استارتآپ قصد دارد با سفر به شهرهای مختلف و تعامل با کودکان و والدین فرهنگ قصهگویی و قصهشنیدن را ترویج دهد. اولین مقصد این فستیوال هم شهرهای رشت و فومن است. این رویداد از ۲۱ تا ۲۳ خردادماه در کتابفروشیهای اردیبهشت، ماهنو و توکا با همکاری خانه کودک «اتل متل یه خونه» برگزار میشود.
رویا گرامی، مسئول برگزاری این رویداد در مورد فستیوال کودک آیقصه و دلایل برگزاری آن گفت: «تلاش آی قصه این است که فرهنگ قصه گوش کردن را ترویج دهد. بچههای امروزی بیشتر با تبلت و گوشی های هوشمند سر و کار دارند و این فرصت خوبی است تا از محتوای خوب استفاده کنند. اپلیکیشن آیقصه هم قصه های صوتی بسیاری تولید کرده است.»
او در ادامه افزود: «فرصتی ایجاد شده تا اگر والدین نتوانند برای کودکان خود قصه تعریف کنند، با اپلیکیشن آی قصه، کودکان قصه های خوب و با کیفیت مناسب گوش کنند. قصه گوشکردن باعث تقویت ذهن و خلاقیت کودکان میشود و همینطور مهارت های کلامی آنها پرورش پیدا می کند؛ چون قصهها پر از کلمه هستند و وقتی تصویر از قصه حذف می شود، به بچهها کمک میکند تا ادراک کلامشان افزایش و دایره لغاتشان گسترش پیدا کند».
به گفته گرامی به همین خاطر آی قصه قصد دارد شهر به شهر سفر کند و بچه ها را به قصه شنیدن و قصه گفتن تشویق کند.
او در ادامه صحبت های خود به برنامه هایی که قرار است در این سه روز اجرا شود، اشاره کرد و گفت: «در این چند روز قصد داریم با بچهها تعامل بیشتری داشته باشیم. یعنی قصه های آیقصه را برایشان تعریف می کنیم، از آنها می خواهیم پایان قصه ها را تعریف کنند، برنامه کاردستی و خمیربازی داریم و شخصیت های داستانی را با بچه ها می سازیم. با کمک بچه ها ماسک درست می کنیم و نمایش عروسکی برگزار میکنیم. به این صورت خود بچهها بخشی از دنیای قصه ها می شوند».
گرامی درمورد اینکه مقصد بعدی آیقصه کجاست، توضیح داد: «در حال مذاکره و رایزنی هستیم و به احتمال زیاد مقصد بعدی آیقصه شهر شیراز باشد. ما احتیاج به همکاری کتاب فروشی ها داریم و اگر کتابفروشی های شهرهای مختلف همکاری کنند، ما هم مشتاق هستیم تا به شهرهای مختلف سفر و با بچهها از نزدیک تعامل داشته باشیم».
پوریا عالمی،مدیرعامل و هم بنیان گذار آیقصه همچنین درمورد فستیوال کودکِ آیقصه به دو رویکرد این استارت آپ اشاره و بیان کرد: «در آیقصه ۲ رویکرد داریم؛ توسعه پایدار فرهنگی و توسعه پایدار کسبوکاری. به اعتقاد ما این ۲ رویکرد دور از هم نمیتوانند رشد کنند».
به گفته عالمی با اینکه این سفرها سخت و پرهزینه است؛ اما نتیجه آن بسیار امیدوارکننده و خوب است و تیم آیقصه میتواند با مخاطبش از نزدیک در تعامل باشد.