اخبار استارتاپیاخبار خودروخودرو

همایش ظرفیت‌های همکاری شرکت‌ها و نهادهای دانش بنیان و گروه صنعتی ایران خودرو

لیمو HR

نخستین همایش ظرفیت‌های همکاری شرکت‌ها و نهادهای دانش‌بنیان و گروه صنعتی ایران‌خودرو با هدف ارائه فرصت‌های همکاری دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی مستقل‌، پارک‌های علمی و فناوری و تمامی نهادها و شرکت‌های دانش پایه و دانش بنیان با تمرکز بر نیازهای فعلی و آینده صنعت خودرو در تاریخ ۲۲ و ۲۳ خرداد در سالن همایش‌های شرکت ساپکو برگزار شد.

گفتنی است در نخستین همایش ظرفیت‌های همکاری شرکت‌ها و نهادهای دانش‌بنیان و گروه صنعتی ایران‌خودرو بیش از ۲۶۰ نیاز فناورانه در گروه صنعتی ایران خودرو، احصاء و ارائه شده است و به دلیل محدودیت زمانی صرفا بخشی از این نیازها در قالب ۲۴ سخنرانی در روزهای ۲۲ و ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ارائه شد.

در این همایش علیرضا منادی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش شرکت‌های دانش بنیان در توسعه علم و فناوری در کشور، عنوان کرد: از رشد اقتصادی هشت درصدی که مورد اشاره رهبری معظم است، سهم حدود سه درصدی به بهره‌وری اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مجموعه‌های دانش بنیان از ۴٠٠ هزار میلیارد تومان گردش مالی و بیش از ٣٠٠ هزار فرصت اشتغال زایی برخوردارند که با توجه به قوانین خوبی که اخیرا در حمایت از دانش بنیان ها تصویب شده است، ایران خودرو در صورت حمایت دکتر خطیبی، می تواند از این ظرفیت استفاده کند و در این صورت، از نظر رشد فناوری شاهد یک حرکت عظیم خواهیم بود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، مهدی خطیبی، در مراسم افتتاح این  همایش گفت: در مسیر توسعه و پیشرفت، به شدت نیازمند بهره‌وری هستیم. مدیرعامل ایران خودرو از آمادگی برای تشکیل پارک علم و فناوری در صنعت خودرو برای افزایش سهم نسبی شرکت های دانش بنیان در تولید خودرو خبر داد و گفت: ایران خودرو در راستای اهداف صنعت خودرو آمادگی دارد در این زمینه با بهره مندی از ظرفیت نخبگان و دانشجویان همکاری لازم را به عمل آورده و محلی را برای احداث پارک علم و فناوری صنعت خودرو اختصاص دهد.

در ادامه کیانوش پورمجیب، رییس همایش و قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو، ضمن تشریح فرآیند توسعه در گروه صنعتی ایران خودرو گفت: از سال ۱۳۹۴، توسعه پلتفرم‌های جدید، برق و الکترونیک، قوای محرکه جدید و طراحی خودروهای هیبریدی و برقی و توسعه سبد محصولات در دستور کار بوده که تولید محصولاتی نظیر تارا، با رشد قطعه سازان داخلی و کمک‌های آن‌ها به ثمر نشسته و این مسیر ادامه دارد.

وی با بیان این که در توسعه محصول K۱۲۵ قطعه‌سازان داخلی مشارکت دارند، افزود: در محصول کراس اوور جدید ایران خودرو، باید تمام امکانات جدید خودروهای روز دنیا توسعه می‌یافت که در حال انجام آن هستیم و امکانات خودرو، داخلی سازی خواهد شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *