رپرتاژ

نقش تبلیغات در بازارهای رقابتی

برای موفقیت در بازار پر‌رقابت امروزی، باید در کنار ارتقاء کیفیت محصولات، از روش‌های نوین بازار‌یابی نیز بهره‌مند شد. یکی از روش‌های قدرتمند و موثر بازار‌یابی، تبلیغات است. بررسی نقش تبلیغ در بازار‌های رقابتی بر میزان فروش از نحوه انجام آن مهم‌تر است. هدف اصلی advertising، افزایش میزان فروش محصولات است. در این مقاله به بررسی تاثیر بی‌نظیر تبلیغات در بازار‌های رقابتی حوزه‌های مختلف می‌پردازیم. با مطالعه این مقاله قدم محکمی در راه موفقیت خواهید برداشت.

ایجاد آگاهی از برند و اطلاعات مربوط به محصولات از طریق تبلیغات

مهم‌ترین هدف ایجاد آگاهی نسبت به برند، تبدیل مشتری پنهان به خریدار وفادار است. راه‌های فراوانی برای ایجاد آگاهی از برند وجود دارد. یکی از موثر‌ترین راه‌ها، ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی است. با کمک پنل پیامکی می‌توانید مشتریان خود را به گروه‌های مختلف، با ویژگی‌های مشترک تقسیم کنید و برای هر گروه، پیامکی متناسب با آن ارسال کنید. همچنین با شناخت تنوع جامعه هدف، می‌توانید نسبت به خرید هدایای تبلیغاتی مناسب، اقدام کنید. خرید هدایا، روشی مناسب برای ایجاد آگاهی از برند است. برای مثال، شرکت‌های لبنیاتی در مکان‌های پر‌رفت‌و‌آمد مانند پاساژ‌ها، اقدام به ارائه محصولات جدید شرکت می‌کنند.

معرفی نام برند و کسب اعتبار بیشتر؛ محبوبیت از طریق تبلیغات

با کمک تبلیغات موثر و هوشمندانه می‌توانید نام برند را در بازار رقابتی به مشتریان معرفی کنید. با گذشت زمان و استفاده از روش‌های نوین مارکتینگ، افراد جدیدی را به کسب‌و‌کار خود جذب می‌کنید. تکرار نام برند و نشان دادن رضایت مشتریان، موجب افزایش اعتبار می‌شود. هدیه‌هایی که نام برند و لوگوی شرکت روی آن ثبت شده باشد، جزو موثر‌ترین روش کسب اعتبار است. برای مثال می‌توانید در یک نمایشگاه، با هدیه پاور‌بانک تبلیغاتی به مهمانان، برای همیشه نام برند خود را در ذهن مخاطبان بیشتری حک کنید.

معرفی نام برند

ایجاد وفاداری به برند؛ یاد‌آوری محصولات ارزشمند شرکت

طی تحقیقات انجام شده توسط مدیران موفق، آماری جالب برای فروش محصولات به‌دست آمده است. آن‌ها متوجه شده‌اند که فروش کالا به مشتریان قدیمی ۱/۵ برابر ساده‌تر از فروش آن به مشتریان جدید است. یکی از راه‌های تشویق مشتریان قدیمی به خرید، استفاده از پنل پیامکی و ارسال تخفیفات ویژه یا معرفی دوباره محصولات است. از آن‌جایی که مشتریان قدیمی با برند شما آشنا هستند، با دیدن پیامک تبلیغاتی امکان خرید افزایش می‌یابد. یکی دیگر از روش‌ها، ارسال هدایای تبلیغاتی یا اشانتیون در مناسبت‌های مختلف است. برای مثال با پرداخت کمترین هزینه، در پک خرید مشتری یک دفترچه یادداشت تبلیغاتی به عنوان اشانتیون قرار دهید.

با کمک تبلیغات هوشمندانه، خدمات خود را معرفی کنید

با ورود محصول جدید به بازار از سوی کسب‌و‌کار شما، فروش در صورتی افزایش پیدا می‌کند که با تبلیغات مناسب برای معرفی محصول اقدام کرده باشید. زیرا به کمک آن، مشتریان با جزئیات محصول بیشتر آشنا می‌شوند و برای خرید کالای جدید اقدام می‌کنند. یکی از راه‌های تبلیغ محصولات جدید، ارسال پیامک معرفی خدمات به گروه هدف است. دومین راه، هدیه چند نمونه از کالای شرکت را به‌صورت رایگان به سازمان‌ها یا مردم عادی است.

افزایش فروش محصولات؛ جذب مشتری‌های جدید با تبلیغات جذاب

در دنیای پر از رقابت امروز، فقط معرفی ویژگی‌های محصولات کاربرد ندارد. برای موفق شدن در بازار‌های رقابتی، روش‌های مناسبی را باید به‌کار برد تا مشتری برای خرید محصول جدید ترغیب شود. اهمیت استفاده از روش‌های تبلیغاتی برای جذب مشتری جدید و ترغیب آن‌ها برای خرید، در شرکت‌های بزرگی مانند اپل یا مایکرو‌سافت کاملاً مشهود است. این شرکت‌ها به‌طور مداوم در حال نشان دادن مزایای رقابتی خود نسبت به سایر رقبا به مشتریان خود هستند. به همین دلیل است که شرکت اپل طی چندین سال، رتبه اول فروش گوشی‌های هوشمند است.

هدایای تبلیغاتی چه تاثیری در رفتار خرید مشتریان و افزایش آمار فروش دارد؟

تصمیمات و رفتار‌هایی که مشتری قبل از خرید انجام می‌دهد، رفتار خرید نام دارد. اکثر مدیران از تاثیر تبلیغات بر رفتار خرید مشتریان خود غافل هستند. ولی تبلیغات موثر، باعث افزایش آگاهی برند، آگاهی نسبت به مزایای رقابتی و معرفی شرکت و محصولات جدید به افراد بیشتری می‌شود. نتیجه این افزایش آگاهی، خرید آسان مشتری است. زیرا هنگامی که مخاطب کسب‌و‌کار نسبت به برتری برند شما آگاه باشد، راحت‌تر برای خرید تصمیم می‌گیرد. سادگی در فرایند تصمیم‌گیری برای خرید، موجب افزایش آمار فروش می‌شود.

هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی توکا‌گیفت؛ راهی موثر برای بازاریابی و گرفتن سهم بیشتری از بازار

در این مطلب، به بررسی تاثیر بی‌نظیر تبلیغات در بازا‌ر‌های رقابتی پرداختیم. افزایش آگاهی نسبت به برند، ایجاد اعتماد، جذب مشتریان جدید و یادآوری نسبت به محصولات ارزشمند از طریق تبلیغات منجر به افزایش فروش می‌شود. هیچ‌گاه نمی‌توان نسبت به مزایای بازاریابی بی‌توجه بود. در دنیای پر‌رقابت کسب‌و‌کار‌های مختلف، برای دریافت نتیجه مطلوب، روش‌های مارکتینگ باید خلاقانه و به‌روز باشند. برای مثال، هدیه‌های تبلیغاتی، بهترین شکل معرفی محصول یا برند است. هدیه هیچ‌وقت از ذهن دریافت‌کننده پاک نمی‌شود. به همین دلیل اگر محصولی را به‌صورت رایگان به مخاطب بدهید، به‌راحتی او را جذب خواهید کرد. هدایایی مانند ساعت، تقویم رو‌میزی، دفترچه یا خودکار که لوگو شرکت روی آن‌ها حک شده است، بسیار کاربرد دارند. زیرا به‌طور مداوم نمایانگر نام برند شما هستند.

توکا‌گیفت فعالیت خود را با هدف ارائه امکانات لازم برای ماندگاری در ذهن مشتری آغاز کرده است. برای مشاهده انواع محصولات مناسب هدیه تبلیغاتی به سایت tokagift.com مراجعه کنید یا برای دریافت مشاوره خرید از طریق شماره ۰۲۱۸۸۳۹۵۰۹۸ با کارشناسان توکا‌گیفت در تماس باشید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *