بازاریابی و تبلیغاتمقالات بازاریابی و تبلیغات

برترین ابزارهای BI در سال ۲۰۲۲

در اینجا با 5 ابزار برتر BI در سال 2022 آشنا می شوید.

لیمو HR

نرم افزار هوش تجاری مجموعه ای از ابزارهای تحلیلی است که برای به دست آوردن آگاهی و بینش، پیرامون موضوعات مختلف استفاده می شوند. ظهور رسانه ­های اجتماعی، فضای بازاریابی را به کلی تغییر داده است. امروزه کسب‌ و کارها ۵ تا ۱۲ درصد از کل فروش خود را صرف بازاریابی می‌­کنند. در این بین B2C ها بیش از B2B ها سرمایه ­گذاری می‌­کنند. فرآیند به‌ دست‌ آوردن بینش‌­های عملی از داده‌­ها، هوش تجاری (BI) نامیده می‌­شود. ابزارهای BI به شرکت­ها در شناسایی روندهای بازار، اندازه ­گیری کارایی تلاش­ هایشان و شناسایی چشم ­اندازهای رشد پیش روی آن­ها کمک می­کنند.

نرم­ افزار هوش تجاری

نرم­ افزار هوش تجاری چیست؟

نرم‌­افزار هوش تجاری (BI) مجموعه‌­ای از ابزارهای تجزیه و تحلیل کسب‌ و کار است که توسط کسب‌ و کارها برای بازیابی، تجزیه و تحلیل و تبدیل داده‌­ها به اطلاعات و بینش تجاری معنی‌­دار استفاده می­شود. خروجی این نرم ­افزارها معمولا به شکل تجسم ­های ساده مانند نمودارها، جدول­ ها و داشبورد­ها می­باشد. تجسم داده­ ها، انبارهای داده، داشبوردهای پویا و قابلیت­ های گزارش ­دهی، نمونه ­هایی از ابزارهای BI هستند. برخلاف هوش رقابتی که داده‌­ها را از منابع خارجی بررسی می‌­کند، یک راه‌­حل BI، داده‌­های داخلی تولید شده توسط سازمان را در یک پلتفرم تحلیلی ادغام می‌­کند تا بینش عمیقی در مورد اینکه چگونه بخش‌­های مختلف شرکت بر یکدیگر تأثیر می‌ گذارند بیاید.

کسب و کارها باید نظرات خود را بر اساس شواهد و مدارک تنظیم کنند تا بتوانند تصمیمات آگاهانه­ ای بگیرند. انبوهی از داده‌­های تولید شده توسط شرکت‌­ها و مشتریانشان، حاوی شواهدی از الگوهای خرید و پویایی بازار است. کسب‌ و کارها می­توانند مصرف‌­کنندگان خود را بهتر درک کنند، رشد درآمد خود را تخمین بزنند و با جمع‌­آوری، استانداردسازی و تجزیه و تحلیل آن داده‌­ها، از خود در برابر خطرات تجارت دفاع کنند.

BI

BI به طور سنتی، شکل نظرسنجی‌­های سه ماهه یا سالانه را به خود می‌­گیرد که مجموعه‌­ای از شاخص‌­های کلیدی عملکرد (KPI) از پیش تعریف‌ شده را گزارش می‌­دهند، اما سیستم‌­های تحلیل تجاری که امروزه مبتنی بر نرم‌­افزار هستند، می­توانند به تصمیم ­گیری ­های یک شرکت، در عرض چند دقیقه کمک کنند.

نرم افزار BI تعداد زیادی از رفتارهای قابل سنجش مشتری و کسب و کار را تجزیه و تحلیل می­کند و پرس و جوها را بر اساس روند داده­ ها ارائه می­ دهد. BI می­تواند اشکال مختلفی داشته باشد و انواع مختلفی از فناوری ­ها را در بر بگیرد.

ابزارهای برتر BI

ابزارهای برتر BI

در اینجا لیستی از ۵ ابزار برتر BI در سال ۲۰۲۲ آمده است:

Tableau

Tableau در ایجاد تصاویری خیره ­کننده تخصص دارد؛ اکثر قابلیت­ های این نرم ­افزار در جهت تنظیمات شرکتی با مهندسان داده و بودجه­ های بزرگ است. یک نسخه رایگان نیز وجود دارد اما امکانات آن محدود است و کار با این نرم ­افزار به گونه­ ای است که هرچه بیشتر خرج کنید، به ویژگی­ های بیشتری دسترسی خواهید داشت. این برنامه همچنین دارای یک ابزار غیرانتفاعی و نسخه ­های تحقیقاتی است.

Tableau

Sisense

Sisense یک برنامه هوش تجاری (BI) است که راه­ حل­های تحلیلی و دانش بازار را به سازمان ­های کوچک و متوسط ارائه می­دهد. Sisense یکی از معدود راه‌­حل‌­های کاربردی نرم‌افزار BI است که به غیرتکنولوژیست‌­ها اجازه می‌­دهد که منابع داده متعددی را ادغام کنند، داشبوردها را پیکربندی کنند، داده ­ها را تصویر کنند و آن­ها را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند. این راه‌­حل BI که مبتنی بر وب است، بدون استفاده از سخت‌­افزار یا پرسنل فناوری اطلاعات، داده‌­ها را در یک نقطه واحد ادغام می‌­کند.

Domo

Domo یک برنامه هوش تجاری (BI) قوی است که مجموعه داده ­های متنوعی را پشتیبانی می­کند. این برنامه دارای ویژگی ­های همکاری اجتماعی بی­نظیری است. Domo برای کمک به سازمان‌­هایی که در پی یافتن راه‌­حل­های مناسب در این دنیای پر از مشکلات تجاری هستند، ایجاد شده است. Domo به کاربران این امکان را می­دهد که از یک پنل واحد به داده­ های آنلاین دسترسی داشته باشند. این ابزار از نظر زیبایی­شناسی جذاب، و استفاده از آن ساده است؛ همچنین به سازمان ­ها این امکان را می­دهد که بر اساس بینش­های جمع ­آوری شده، اقدامات مناسبی انجام دهند.

Domo

SAP Business Objects

این ابزار، مجموعه­ ای متمرکز برای گزارش، تجسم و اشتراک­گذاری داده است که داده­ ها را به بینش ­های قابل استفاده ترجمه کرده و آن­ها را در هر زمان و هر مکان در دسترس قرار می­دهد. با این مجموعه BI، می­توانید بینش ­ها را به اشتراک بگذارید و انتخاب­ های هوشمندانه­ تری داشته باشید. پلتفرم تجزیه و تحلیل می­تواند با ارائه یک طراحی انعطاف ­پذیر، به توسعه تجارت کمک کند.

SAS

SAS Analytics یک ابزار BI است که می­تواند الگوها و ناهنجاری ­ها را در داده­ ها شناسایی کند، پیوندها و متغیرها را کشف کند و نتایج آینده را پیش­ بینی کند. مشتریان SAS Analytics از تصمیمات تجاری معقول­تر و آگاهانه­تری بر اساس داده ­های شرکت و پویایی بازار، سود خواهند برد. SAS Analytics خدمات داده­ کاوی، تجسم داده، تجزیه و تحلیل متن، پیش­بینی، تجزیه و تحلیل داده ­ها و سایر خدمات را ارائه می­دهد.

SAS

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۴ Average: ۳.۸]
منبع
WHAT IS BUSINESS INTELLIGENCE SOFTWARE?
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *