اخبار استارتاپی

شناسنامه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور تدوین می شود.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور خبر داد

به گزارش پایگاه خبری عصر هشتم، سید حسن هاشمی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر در اکثر حوزه های صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور اطلاعات جامعی وجود ندارد. بطور مثال در حوزه‌ای مانند مراکز داده، هیچ اطلاعات دقیقی در کشور وجود ندارد و ما بنا داریم که برای این مشکلات راهکار دقیق و شفاف ارائه کنیم و به عنوان نمونه برای همین مساله بی شناسنامه بودن مراکز داده طرح کاملی را به وزارت ارتباطات ارائه کرده ایم.

وی ادامه داد: یکی از اهداف توسعه‌ای سازمان نصر کشور این حوزه دیتاسنترهاست و با رایزنی هایی که با وزارت ارتباطات داشتیم، بستر آن فراهم شده است که تمام بخش‌های صنعت را شناسنامه دار ‌کنیم و دقیقا بدانیم هر سرور و هر داده‌ ما در کجا و در چه وضیعتی است.

هاشمی با بیان اینکه تا زمانی که این حوزه شناسنامه دار نشود، نقشه راه مشخص نخواهد شد گفت: اگر بخش‌های مختلف شناسنامه دار شوند و محصولات و عمر تکنولوژیکی این محصولات و مشخصات فنی آن شفاف شود، می توانیم برنامه ریزی توسعه ای داشته باشیم و نقشه راه را اجرایی کنیم. اما در حال حاضر این دیتا وجود ندارد و فقط یک سری آمار اولیه وجود دارد در حالی که این آمار با واقعیت نزدیک نیست.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: برای تهیه این شناسنامه کامل کمیته‌های فنی تشکیل شده و به دنبال آن هستیم که ۱۵۰۰ کارشناس در سطح کشور برای این حوزه آموزش داده شوند.

وی در خصوص مراحل اجرای این پروژه گفت: بودجه مورد نیاز اجرای آن هم یک بودجه حداقلی است که شاید از نظر مقیاس مشابه اعتباری باشد که برای چند صد متر آسفالت در کشور هزینه می شود. با اختصاص این اعتبار از طرف وزارتخانه، کار را آغاز خواهیم کرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: در فاز اول طرح را از طریق دانشگاه و پارک فاوا راستی آزمایی کنیم. بعد از این که در یک مرحله، دیتای تهیه شده راستی آزمایی و مستند کنیم، به روزرسانی سال‌های بعدی با هوش مصنوعی انجام خواهد شد و در نتیجه همیشه می توانیم شناسنامه‌ای کامل از صنعت و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور داشته باشیم که همواره جلوی چشم ما خواهد بود و می‌توانیم سایر برنامه‌های توسعه‌ای مورد نیاز را بر اساس آن تعریف کنیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *