اینفوگرافیکبازاریابی و تبلیغاتمقالات بازاریابی و تبلیغات

۱۸ مورد از بهترین روش های بازاریابی در سال ۲۰۲۲

شاید سه ماهه آخر تلاش‌های بازاریابی خود را برای انجام تحلیل سوات صرف کرده و در حین به رشد رساندن برند خود، اولویت‌هایتان را شناسایی کرده باشید. شاید حتی کل نقشه راه بازاریابی خود را کشیده باشید.

خوب است بدانید که اهدافتان چیست و درک کاملی از نحوه دستیابی به آن‌ها داشته باشید. از این گذشته، اجرای وظایف بدون دلیل انجام آن، هیچ فایده‌ای ندارد. در عین حال، اجرای راهبرد بازاریابی با ایجاد کردن آن متفاوت است. این کانال‌ها، روش‌ها و برنامه‌هایی هستند که به تحقق چشم‌انداز کمک می‌‌کنند. علاوه بر این، بازاریابی آنلاین نامی تجاری با شگردهای بسیار است که برای دستیابی به مخاطبان و طنین‌انداز کردن آن‌ها ظریف‌تر و پیچیده‌تر شده است. در یادگیری مؤثرترین شیوه‌های بازاریابی امروزی، بهترین ها را برای کمک به شما گردآوری کرده‌ایم تا آن‌ها را به جعبه ابزار بازاریابی دیجیتال خود بیافزایید .

بهترین روش‌های بازاریابی

  1. داستان‌سرایی برند
  2. روابط عمومی دیجیتال
  3. روش صدای فراگیر
  4. توسعه‌‌های برند
  5. پادکست
  6. بازاریابی ویدئویی
  7. ساخت جامعه
  8. بازاریابی متنی
  9. بهینه‌سازی عنوان وبلاگ
  10. مدل ستون-خوشه
  11. بهینه‌سازی تاریخی
  12. هدف‌گذاری مجدد
  13. روش لینک‌سازی کمکی آسمان خراش
  14. تست A/B برای فراخوان‌ها
  15. ایمیل‌های ارزش افزوده
  16. تقسیم‌بندی مخاطب
  17. خودکارسازی بازاریابی
  18. پیشگام شدن در امتیازدهی

روشهای برندسازی و آگاهی

  1. داستان‌سرایی برند

هدف: جلب توجه

در زمینه علوم اعصاب، پژوهشگران ثابت کرده‌اند که قصه‌گویی بهترین راه برای جلب توجه افراد، ذخیره اطلاعات در خاطرات آن‌ها و ایجاد رابطه عاطفی با آن هاست. مغز انسان طوری برنامه‌ریزی شده است که می‌خواهد به‌دنبال روایت خوب باشد و به آن پاسخ دهد که هرگز تغییر نخواهد کرد.

اگر صفحه «درباره» در وب‌سایت خود دارید که فقط بیان می‌کند چه کاری را و برای چه کسی انجام می دهید، برای ارتقای سطح آن صفحه و برقراری ارتباط با خوانندگان خود، ایجاد روایتی قانع‌کننده راهی عالی است. برای اثربخشی حداکثری، پیروی کردن از چارچوب‌های داستان‌‌گویی مانند: روش« پیدا کردن چرا» سایمون سینک،«برند داستان» دونالد میلر یا « سفر قهرمان» کلاسیک را در نظر بگیرید.

همچنین این نکته حائز اهمیت است که داستان‌سرایی نباید فقط در صفحه «درباره» شما وجود داشته باشد.

درست مانند برنامه مورد علاقه‌تان در نتفلیکس، می‌توانید سریالی در یوتیوب بسازید تا بینندگان خود را ترغیب کنید که به‌روزرسانی‌هایی که انجام می‌دهید را به اشتراک‌ بگذارند. این کار برای جدیدترین فصل از برنامه شما می‌تواند بیش‌تر از آخرین فصل سریال چیزهای عجیب مخاطبان را هیجان‌زده کند.

قبل از این که به تعدادی دیگر از فهرست‌ها، پست‌ها و راهنماهای نهایی چراغ‌سبز نشان دهید، به یاد داشته باشید که داستان‌سرایی چقدر قدرتمند است و ساختن داستانی پر از تضاد، شگفتی و احساسات را در نظر بگیرید که بینندگان را صرف‌نظر از مسیری که در آن قرار گرفته‌اند، به برند مرتبط کند.

  1. روابط عمومی دیجیتال

هدف: دستیابی به مخاطبان جدید

میانگین زمان صرف شده در رسانه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۰، ۱۴۵ دقیقه در روز بوده که نسبت به سال قبل افزایش داشته است. نیازی به گفتن نیست که مردم بیش از هر زمان دیگری وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. و راهبرد متخصصان روابط عمومی به جای قرار دادن داستان‌های خود در نشریات خبرگزاری‌ها، بر افزایش ترافیک به وب‌سایت‌ها و نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی خود متمرکز شده است.

امروزه برای این که داستان‌های خود را با موفقیت در اختیار روزنامه‌نگاران و رسانه‌های خبری قرار دهید، باید محتوایی را در نظر بگیرید که با انتشار در نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی، عملکرد خوبی داشته باشد. بنابراین، قبل از این که داستان خود را مطرح کنید، مطمئن شوید که برای مخاطبان اجتماعی رسانه خبری، مرتبط و جالب  باشد.

  1. روش صدای فراگیر

هر چه مشتری آگهی را در تعداد دفعات بیش‌تری ببیند، اثربخشی آن افزایش می‌یابد. همچنین می‌توان گفت که هرچه دارایی بازاریابی بیش­تر دیده شود، اثر بخشی آن افزایش می‌یابد.

در این متن هر زمان که کلمه «نقاط تماس» به میان می‌آید، به این واقعیت اشاره شده است.

روش صدای فراگیر با پذیرش این ایده و با به چالش کشیدن آن مبنی بر اینکه که مسیرها و دارایی‌های متعلق به شما برای ایجاد آگاهی واقعی از برند کافی نیستند، تقویت می‌شود. همچنین باید در جاهای دیگری که محصولات را بررسی می‌کنند، حضور داشته باشید. برای نمونه:

  • بررسی وب‌سایت‌ها
  • جدول زمانی تأثیرگذاران برجسته اجتماعی
  • رسانه‌های برجسته‌ای که استفاده می­کنند (مقالات، ویدیو‌ها،نسخه‌های شنیداری).

طبق گفته الکس بیرکت، مدیر بازاریابی رشد در هاب‌اسپات، «اگر بتوانید از افراد زیادی درخواست کنید تا در مورد شما به نحوی مطلوب صحبت کنند، ترجیحاً در همان زمان، می‌توانید آگاهی نسبتاً کمی از برند ایجاد کنید».

  1. توسعه‌های برند

هدف: توسعه یافتن به بازارهای مماس برای افزایش آگاهی

شرکت‌‌های بزرگ اغلب برای توسعه محصولات جدید در صنایعی که هیچ سهمی در بازار ندارند، برند خود را گسترش می‌دهند. این ابتکارها توسعه برند نامیده می‌شود و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد برای ایجاد جریان‌های درآمد، از آگاهی و ارزش ویژه برند خود بیش‌تر استفاده کنند. به‌عنوان مثال: ریسِز با کره بادام‌زمینی و شکلات «ریسز پاف» وارد بازار غلات شده‌اند. از نظر تاریخی، موفق‌ترین توسعه‌های برند آن‌هایی هستند که به محصول اصلی یا برند اصلی شرکت مرتبط هستند، مانند: لباس‌های کودک گِربر و میوه‌های یخ‌زده دُل. با ورود به بازارهای مماس که می‌توانند تداعی‌های منحصربه‌فرد برند شما و کیفیت درک‌شده را حفظ کنند، می‌توانید محصولات جدیدی تولید کنید که مصرف‌کنندگان به‌طور مستقیم مزایای آن را درک کنند، حتی اگر هرگز آن‌ها را در قفسه ندیده باشند.

از طرف دیگر، شرکت همچنین می‌تواند از برند خود سوء‌استفاده کند و به نوبه خود به آن آسیب برساند. اگر آن‌ شرکت محصولی را در بازار توسعه دهد که با محصول اصلی یا برند اصلی آن‌ها ارتباط نزدیکی نداشته باشد، ممکن است مخاطبان تداعی‌های نامطلوبی را به برند متصل و ارتباطات موجود آن را تضعیف کنند و به کیفیت درک‌شده محصولات تثبیت‌شده لطمه بزنند.

روشهای مشارکت مخاطب

  1. پادکست

هدف: استفاده از محتوای صوتی و رسیدن به مخاطبان جدید

از نظر فنی، صدا بیش‌تر نوعی رسانه یا شبکه است تا یک روش، اما طبق مطالعه‌ای بر مبنای قالب محتوا که ادیسون ریسرچ و تریتون دیجیتال انجام داده‌اند، افراد ۱۲ ساله و بالاتر در سطوح بی‌سابقه‌ای به محتوای صوتی آنلاین گوش می‌دهند. به‌طور متوسط، مردم ۱۷ ساعت در هفته را برای تنظیم پادکست‌های مورد علاقه خود، نمایش‌های رادیویی آنلاین و کتاب های صوتی صرف می‌کنند.

نیازی به گفتن نیست که تقاضا برای محتوای صوتی افزایش یافته است، اما این بدان معنا نیست که مردم فقط به خاطر پادکست بودن، به برند شما گوش خواهند داد. در واقع، آن‌ها فقط در صورتی به آن گوش می‌دهند که بتواند توجه آن‌ها را جلب و در نهایت آن‌ها را سرگرم کند.

در این‌ قسمت، روش وارد می‌شود: بسیاری از پادکست‌ها به مدل میزبان/مهمان متکی هستند. این مدل بسیار موفق است زیرا میزبان‌ها می‌توانند از مخاطبانی که مهمان وارد می‌کنند، استفاده کنند و بالعکس. تا زمانی‌که هر دو طرف به‌طور مؤثری تبلیغ کنند، این ترتیب دو جانبه‌ای سودمند است. به همین دلیل مهم است که مهمانان را عاقلانه انتخاب کنید و تبلیغ برنامه و قسمتی که در آن حضور دارند را برای آن‌ها آسان کنید.

هر مهمانی که وارد می‌شود، مخاطبان پادکست افزایش می‌یابند و به همین ترتیب تعامل نیز افزایش می‌یابد.

  1. بازاریابی ویدئویی

هدف: استفاده از محتوای ویدئویی و رسیدن به مخاطبان جدید

ویدیو به عنوان اولین شکل رسانه که در راهبرد محتوا استفاده می‌شود (هاب‌اسپات)، از وبلاگ‌ها و اینفوگرافیک‌ها پیشی گرفته است. برای این مسئله چند دلیل وجود دارد:

  1. انعطاف‌پذیر است. می‌‌توانید برای یوتیوب ویدیو بسازید، آن را در وبلاگ خود جاسازی کنید، آن را در رسانه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارید و موارد دیگر.
  2. این نوعی متفاوت از بازی ارگانیک است. گوگل ویدیوها را در صفحات نتایج موتور جستجو نشان می‌دهد. یوتیوب نیز به‌تنهایی موتور جستجو است و پس از گوگل (الکسا)، دومین سایت پربازدید است.
  3. مشارکت سودمندی است. استفاده از ویدئو همچنان در حال افزایش است و از تلویزیون پیشی می‌گیرد و در انتقال اطلاعات مؤثرتر است (ابزار‌های ساخت ویدئوی توضیح‌دهنده). بنابراین، استفاده‌‌کنندگان نه‌تنها به‌دنبال محتوای صوتی هستند بلکه به‌دنبال محتوای ویدیویی نیز هستند و بازاریابان باهوش در حال دریافت بازگشت سرمایه به شکل تعامل و قابلیت استفاده مجدد هستند.
  1. ساختمان جامعه

هدف: بهبود تعامل طولانی‌مدت و ایجاد اقتدار

وقتی صحبت از تعامل می‌شود، آخرین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که قطعه‌ای محتوا ایجاد کنید و سپس وقتی آن را تبلیغ می‌کنید، صدای جیرجیرک را بشنوید. یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش تعامل و آگاهی از برند، ایجاد روابط با مشتریان بالقوه، کاربران، مشتریان و سایر افراد در صنعت است.

بسیاری از برندها در حال ایجاد جوامع دیجیتالی در رسانه‌های اجتماعی، تابلوهای آنلاین و شبکه‌ها/ انجمن‌های میزبانی‌شده خودشان هستند. اگر با مدیریت جامعه، در حال ایجاد روابط، انفاق و تثبیت خود همچون مرجعی در صنعت هستید، این امر می‌تواند به سؤالات در کورا به‌سادگی پاسخ دهد یا در توییتر هشتگ ایجاد کند و یا می تواند شبکه پشتیبانی پیچیده‌ای کامل برای محصول شما باشد. در هر صورت، تمایل مشتریان و مشتریان بالقوه به نام تجاری خود را بهبود بخشید.

اگر این امر به‌درستی انجام شود، حتی ممکن است جامعه شما فراتر از برندتان گسترش یابد و به منبعی سودمند برای همه افراد در آن جامعه تبدیل شود. به عنوان مثال: زنان در صنعت سئو که آریج ابوعلی آن را تأسیس کرد، جامعه‌ای متمرکز بر سرعت بخشیدن به مشاغل زنان در صنعت سئو است. این سازمان دارای شبکه‌ای با بخش بحث و گفتگو، جلسات مداوم، خبرنامه و موارد دیگر است.

  1. بازاریابی متنی

هدف: بهبود تعامل وب‌سایت با محتوای شخصی‌سازی‌شده

بازاریابی متنی، عمل ارائه محتوای شخصی‌شده وب‌سایت به بازدید‌کنندگان بر اساس سطح سفر خریدار است. ایده این روش این‌گونه است که اگر بتوانید سر و صدا را کاهش دهید و به بازدید‌کنندگان وب‌سایت خود محتوایی را که برایشان اهمیت دارد ارائه دهید، در جلب توجه آن‌ها بسیار موفق‌‌تر خواهید بود.

همه ما می‌توانیم موافق باشیم که بهبود تجربه برای مشتریان بالقوه می‌تواند منجر به افزایش اثربخشی شود، اما بازاریابی متنی در عمل چگونه به‌نظر می‌رسد؟ به‌عنوان مثال: ممکن است از فراخوان‌های پویا استفاده کنید که فقط پیشنهادهایی را نشان می‌دهند که مربوط به آن‌هاست. این کار، مقدار اطلاعات بی‌فایده‌ای که مشتریان در وب‌سایت شما دریافت می‌کنند و نیز کوری بنرها را تا حدی کاهش می‌دهد … چون بنرهایی که آن‌ها می‌‌بینند، مفید و مرتبط هستند.

این امر همچنین ممکن است به معنای استفاده از فرم‌های هوشمند باشد تا مدام از بازدید‌کنندگان وب‌سایت، اطلاعات یکسانی را درخواست نکنید، چون آن‌ها برای پر کردن چندین فرم در سایت شما دلایلی دارند. سپس، ممکن است پایگاه داده خود را تقسیم‌بندی کنید تا سرنخ‌های شما پویش‌های ایمیلی را دریافت کنند که بر اساس محتوایی که قبلاً در وب‌سایت مصرف شده است، به‌طور مستقیم با نیازهای بازدیدکنندگان مرتبط باشد. همه این‌ها بدون فشار مراجعه به فروشنده، به سفری شخصی و متناسب منجر می‌شود.

روش های بازاریابی

روشهای هدایت ترافیک

  1.  بهینه‌سازی عنوان وبلاگ

هدف: افزایش ترافیک به دارایی‌های موجود با بهبود نرخ کلیک

وقتی پست وبلاگ می‌نویسید، از اولین عنوانی که به ذهنتان خطور کرده استفاده می‌کنید یا موارد دیگری را می‌نویسید؟

مردم تا زمانی که روی عنوان کلیک نکنند به بقیه مطالب شما دسترسی نخواهند داشت. به همین دلیل بسیار مهم است که عناوین جذابی داشته باشید که با مخاطبان شما ارتباط برقرار کند و آن‌ها را وادار به کلیک‌کردن کند.

با افزایش اثربخشی عناوین خود، می‌توانید نرخ کلیک (و در واقع ترافیک) را افزایش دهید. یکی از راه‌های انجام این کار استفاده از ابزارهایی مانند: تجزیه و تحلیل سرفصل‌ها است تا ببینید برای بهبود عنوان خود چه کاری می‌توانید انجام دهید.

همیشه می‌توانید پست‌‌های وبلاگ موجود خود را بهتر از این تجزیه‌و‌تحلیل کنید تا ببینید کدام عنوان‌ها به‌اندازه کافی سنگین نیستند. با بهبود میزان کلیک، می‌توانید ترافیک بیش‌تری از آن دارایی را بدون افزایش سنگین تحریریه، دریافت کنید.

  1. مدل ستون-خوشه

هدف: هدایت ترافیک با ایجاد موضوع مرجع

از آن‌جایی که امروزه مردم برای ارائه پاسخ‌های دقیق و مرتبط به بیش‌تر پرسش‌های خود، به‌شدت به گوگل متکی هستند، گوگل باید هدف و زمینه پشت هر جستجو را درک کند. گوگل برای تشخیص ارتباطات موضوعی در میان پرس‌و‌‌جو‌های کاربران، نگاهی به جستارهای مشابهی که کاربران در گذشته کرده‌اند و نشان دادن پاسخ به محتوا به بهترین شکل، تکامل یافته است. در نتیجه، گوگل محتوایی را ارائه می‌دهد که از نظر آن‌ها معتبرترین محتوا در موضوع مورد نظر است.

برای این که به گوگل کمک کنید بتواند محتوای شما را همچون مرجعی قابل‌اعتماد در موضوعات بازاریابی، فروش و خدمات مشتری شناسایی کند، مدل ستون-خوشه را در وبلاگ خود پیاده‌سازی کنید.

اساساً، مدل ستون-خوشه راهبردی با محتوای مبتنی بر موضوع است. این بدان معنی است که شما ایده‌هایی را برای وبلاگ خود بر اساس موضوع، ایجاد و سازماندهی می‌کنید.

با ایجاد صفحه‌ای تک‌ستونی (به‌عنوان مثال: راهنمای نهایی) که نمای کلی سطح بالایی از موضوع را نشان می‌دهد و پیوند‌هایی به صفحات خوشه‌ای (پست های وبلاگ فرعی) که بررسی موضوعات فرعی را ارائه می‌دهد، می‌توانید به گوگل پیام دهید که صفحه اصلی شما مرجع این موضوع است.

همچنین، پیوند دادن همه صفحات  خوشه به صفحه ستون، باعث گسترش اعتبار دامنه در سراسر خوشه می‌شود؛ بنابراین، اگر صفحه ستون شما رتبه بالاتری داشته باشد، صفحات خوشه افزایش ارگانیکی پیدا می‌کنند و حتی می‌توانند در صورت شروع رتبه‌بندی به رتبه بالاتر صفحه ستون کمک کنند و کلمات کلیدی خاص را هدف قرار دهند.

  1. بهینه‌سازی تاریخی

هدف: هدایت ترافیک با بهبود دارایی‌‌های موجود

در سال ۲۰۱۵، هاب‌اسپات در مورد ترافیک ماهانه وبلاگ ارگانیک، کشفی انقلابی انجام داد- اکثریت قریب‌به‌اتفاق آن از پست‌های منتشر شده قبل از آن سال بود. در واقع، %۷۶ از بازدیدهای ماهانه وبلاگ از این پست‌های قدیمی بوده است.

امروز، صدای پیش‌گام مکاشفه بلندتر از همیشه به گوش می‌رسد. در حال حاضر، ۸۹ درصد از بازدید‌های ماهانه وبلاگ ما از پست‌هایی است که حداقل شش ماه قبل منتشر شده‌اند و ما راهبردی کامل برای به‌روزرسانی و بازنشر این قطعه‌های تاریخی، ایجاد کرده‌ایم.

این نوع پست‌های وبلاگ «به‌روزرسانی» نامیده می‌شوند و ۳۵ الی۴۰ درصد از تقویم سرمقاله هاب‌اسپات را تشکیل می‌‌دهند. با به‌روزرسانی پست‌ها با اطلاعات جدید و بازنشر مؤثر آن‌ها همچون پست‌های وبلاگ جدید، هاب‌اسپات می‌تواند ارزش ارگانیک موجود خود را ایجاد کند که  از طریق لینک‌‌های کمکی و تعامل کاربر انباشته‌ شده‌اند  و نیز  می‌تواند ترافیک آن‌ها را دو یا حتی سه برابر کند. این فرایند همچنین به هاب‌اسپات کمک می‌کند تا وبلاگ ما را برای کارآمدی بهینه کند و در حالیکه ترافیک و تبدیل‌های ارگانیک ما را افزایش می‌دهد، میزان محتوای جدیدی را که باید ایجاد کنیم را کاهش می‌دهد .

  1. هدف‌گذاری مجدد

هدف: بازگردانی ترافیک از دست رفته

بسیاری از روش‌های بازاریابی محتوا به جای بهبود اثربخشی، جذب مخاطبان جدیدی که قبلاً به‌دست آورده‌اید را شامل می‌شود. به همین دلیل است که در این فهرست، هدف‌گذاری مجدد همچون شیوه‌ای بسیار کم‌کاربرد جای می‌گیرد.

هدف گذاری مجدد را با سناریویی توضیح می‌دهم: مشتری به سایت تجارت الکترونیک می‌آید و محصولی را بررسی می‌‌کند. او تصمیم می‌گیرد که آن زمان وقت خرید نیست و می‌‌رود. هدف‌گذاری مجدد به شما این امکان را می‌دهد که با نشان دادن تبلیغات محصول در سایت‌های دیگر (به‌عنوان مثال: تبلیغات بنری یا تبلیغات فیس‌بوک) علاقه اولیه‌شان را به آن‌ها یادآوری کنید. در واقع، تبلیغات شما در اینترنت، آن‌‌ها را دنبال می‌کند و احتمال بازگشت آن‌ها برای خرید را افزایش می‌دهد.

  1. روش ساخت لینک کمکی آسمان خراش

هدف: به‌دست آوردن پیوندهایی به‌منظور افزایش ترافیک و سیگنال‌های سئوی بهبود‌یافته

برای تقویت اعتبار دامنه شما، به‌دست آوردن لینک‌های ورودی با کیفیت بالا از وب‌سایت‌‌ها و صفحاتی با امتیاز اعتبار بالا بسیار مهم است. اما، متأسفانه، «اگر شما آن را بنویسید، آن ها به آن لینک سیگنال می‌دهند» که این  روش سئو، قابل اجرا نیست.

یکی از روش‌های کسب لینک‌های با کیفیت این است که از طریق ایمیل‌های اطلاع‌رسانی از سایر وب‌سایت‌هایی که امتیاز دامنه یا اعتبار صفحه یکسان یا بالاتر از شما دارند، بخواهید به محتوای برتر شما پیوند داده شوند. همچنین، باید مطمئن شوید که محتوای شما با محتوای وب‌سایت ارجاع‌دهنده مرتبط است.

به‌‌طور دقیق‌تر، می‌توانید از روش آسمان خراش بک لینک  استفاده کنید. روش آسمان خراش نوعی راهبرد سئو است که در آن محتوایی را پیدا می‌کنید. این روش، برای کلمات کلیدی که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید، رتبه خوبی دارد و متعاقباً محتوایی بهتر از پست‌هایی با رتبه برتر ایجاد می‌کنید. سپس، برای یافتن تمامی سایت‌هایی که به محتوای رقیب شما لینک داده‌اند، از ابزارهای سئو استفاده می‌کنید و از مرتبط‌ترین سایت‌ها می‌خواهید که لینک رقیب را با لینک محتوای بهبود‌یافته شما جایگزین کنند.

روش های بازاریابی در سال 2022

تبدیل و روشهای پرورش

  1. آزمایش A/B برای فراخوان‌ها

هدف: بهبود بخشیدن نرخ تبدیل دارایی‌های موجود با آزمایش متغیر‌ها

از آن‌جایی که برای افزایش فهرست مشترکان ایمیل شما، انتخاب کردن امری کلیدی است، باید عملکرد فراخوان‌های خود (دکمه‌هایی که افراد را به فرم‌های شما ارجاع می‌دهند) را از نزدیک زیر نظر داشته باشید و مواردی که کار نمی‌کنند را بهبود ببخشید.

هر شرکتی دارای مجموعه متفاوتی از مشتریان است، بنابراین، برای طراحی بهینه‌ترین فراخوان، هیچ فرمول یکسانی وجود ندارد. برای این که بفهمید کدام طراحی یا کپی فراخوان بهترین نتایج را برای شرکت شما ایجاد می‌کند، باید آزمایشی را انجام دهید.

تست A/B به شما امکان می‌دهد این آزمایش را بین دو فراخوان به‌طور هم‌زمان انجام دهید، متغیرها را حذف کنید و بهترین بینش  در مورد این که کدام نسخه بهتر عمل می‌کند را به شما ارائه می‌دهد.

به‌عنوان مثال: می‌‌توانید این آزمایش  را برای متغیری مانند رنگ، اجرا کنید. فرض کنید فراخوانی  قرمز و فراخوانی آبی دارید. آزمایش A/B به شما امکان می‌دهد تشخیص دهید کدام‌یک نتایج بهتری دارند.

برای انجام آزمایش A/B، می‌توانید از کیت آزمایش هاب‌اسپاتA/B استفاده کنید. با این کیت، دستورالعمل‌هایی برای آزمایش A/B را دریافت می‌کنید، یاد می‌گیرید چه متغیرهایی را آزمایش کنید و به ماشین‌حسابی ساده برای ردیابی نتایج خود دسترسی خواهید داشت. اما آزمایش A/B که به شما امکان می‌دهد چندین متغیر را به‌طور هم‌زمان آزمایش کنید، نباید با تست چند‌متغیره اشتباه گرفته شود.

  1. ایمیل‌های ارزش افزوده

هدف: بهبود تعامل و کسب حسن نیت در طول فرآیند پرورش

ایمیل بیشتر یک شبکه است تا روش، اما بیایید با این شروع کنیم که چرا شبکه مهم است. آیا می‌دانستید که آمریکایی‌ها برای چک کردن ایمیل خود تا پنج ساعت زمان صرف می‌کنند و این شبکه تا حد زیادی روش ترجیحی آن‌ها برای دریافت به‌روزرسانی از برندها است؟

درعین‌حال، پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۱، ۳۱۹.۶ میلیارد ایمیل ارسال و دریافت شود. این یعنی برای کاهش سیگنال‌های ناخواسته، جای خطا وجود ندارد.

از آن‌جایی که برای جلب توجه مشتریان بالقوه به چندین نقطه تماس نیاز است، متقاعد کردن مردم برای مشترک شدن در ایمیل شما و در نتیجه مصرف مداوم محتوای شما، به ایجاد سرنخ و درآمد بیش‌تر برای کسب‌و‌کار شما منجر می‌شود.

این جاست که بحث شیوه مطرح می‌شود. آخرین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که صندوق ورودی آن‌ها را با ایمیل فروشی دیگر شلوغ کنید. در عوض، ایمیل‌هایی را در نظر بگیرید که در مسیر خرید، ارزشی را ارائه می‌دهند.

برای مثال: ایمیل یوکل لوکال از شریک نمایندگی هاب‌اسپات را در نظر بگیرید. مهم نیست که گیرنده ایمیل به طور فعال به خدمات یوکِل لوکال توجه داشته باشد؛ آن‌ها هنوز هم ارزشی را ارائه می‌دهند که باعث می‌شود مشترکانشان ایمیل‌ها را باز کنند.

رشد پایگاه مشترکی وفادار و متعهد، در مورد کیفیت محتوای شما و طنین احساسی آن نیز صحبت می‌کند. اگر مشتریان احتمالی شما فعالانه با محتوای ایمیلتان درگیر شوند، این نشانه واضحی است که آن‌ها واقعاً برای آن ارزش قائل هستند. این امر به برداشت آن‌ها از نام تجاری شما، کمک می کند و برای خرید، همچون نقطه تماس در مسیرشان عمل می‌کند.

  1. تقسیم‌بندی مخاطب

هدف: ایجاد تجربه شخصی‌تر برای بهبود پرورش

در دنیایی که مملو از سیگنال‌های ناخواسته دیجیتال است، ایجاد محتوای غیرمرتبط یا بی‌دلیل توجه کسی را جلب نخواهد کرد.

برای این که محتوای مناسبی را در زمان مناسب به شخص مناسب ایمیل کنید، از تقسیم‌بندی مخاطبان استفاده کنید. این امر پایگاه داده مشترکین شما را بر اساس ویژگی‌های شخصی مانند: اطلاعات دموگرافیک، روان‌شناختی و اطلاعات رفتاری به گروه‌های خاص و قابل‌دسترس طبقه‌بندی می‌کند.

این روش با اطمینان بخشیدن از مرتبط بودن آن‌ها با مشترکین شما، این امکان را می‌دهد که ارزش ایمیل‌های خود را افزایش دهید (به روش بالا مراجعه کنید). به عبارت دیگر، به جای اینکه پیام‌هایی ایجاد کنید که برای همه جذاب باشند، می‌‌توانید پیام‌های خود را بسیار دقیق‌تر طراحی کنید، زیرا مخاطبان هدف محدود‌تری خواهند داشت.

برای پیاده‌سازی صحیح روش‌های تقسیم‌بندی مخاطبان در راهبرد بازاریابی ایمیلی خود، به پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری و بازاریابی نیاز دارید. به‌عنوان مثال: هاب‌اسپات به شما امکان می‌دهد اطلاعاتی درباره مشتریان خود جمع‌آوری کنید و بر اساس آن اطلاعات، مخاطبان را به فهرست‌هایی تقسیم کنید. این امر باعث می‌شود تا مشتریان مناسب در پایگاه داده خود را با پیام‌رسانی مختص آن‌ها به‌راحتی هدف قرار دهید.

  1. خودکارسازی بازاریابی

هدف: افزایش کارایی پویش‌های ایمیل

خودکارسازی فرآیند استفاده از فناوری برای حذف اقدامات دستی و راه‌اندازی عملکرد‌های تکراری یا قابل برنامه‌ریزی به‌صورت خودکار است. خودکارسازی بازاریابی این اصل را در فعالیت‌های مدیریت ارتباط با مشتری و بازاریابی ایمیلی اعمال می‌کند و به شما امکان می‌دهد زمان خود را آزاد کنید و پیامتان را در مقیاس بزرگ منتشر کنید.

به جای ارسال ایمیل‌های یک‌باره، برای شروع زنجیره‌ای از ایمیل‌ها و اقدامات، می‌توانید از خودکارسازی بازاریابی، بدون زدن دکمه ارسال استفاده کنید. بهتر از همه، می‌توانید آن را برای هر یک از موارد زیر (و موارد دیگر) اعمال کنید:

  • رهبری پویش‌های پرورشی
  • توالی‌های پاسخگوی خودکار
  • پویش‌های مشارکت مجدد
  • یادآوری‌های رویداد
  • دنباله‌های ورود مشتری
  • پویش‌های فروش بالا

این عمل به شما این امکان را می‌دهد که نقاط تماس سازمان خود را با پیشروی بدون کاهش بهره‌وری افزایش دهید. برای انجام این کار، ابتدا باید روی نرم‌افزار خودکارسازی بازاریابی سرمایه‌گذاری کنید.

  1. پیشگام‌شدن در امتیاز‌دهی

پیشگام‌شدن در امتیاز‌دهی روشی مبتنی بر خودکارسازی است که امتیازهای شما را بر اساس ویژگی‌های خاص، رتبه‌بندی می‌کند (یا امتیاز) می‌دهد. ایده پشت آن این است که شما بتوانید سرنخ‌هایی را که به تصمیم خرید نزدیک‌تر هستند را بهتر شناسایی کنید تا بتوانید آن سرنخ‌ها را برای تلاش‌های بازاریابی و فروش خود اولویت‌بندی کنید.

برخی از نرم‌افزار‌های خودکارسازی بازاریابی می‌توانند با استفاده از یادگیری ماشینی هوش مصنوعی، امتیازدهی به سرنخ را انجام دهند اما بسیاری از آن‌ها به شما اجازه می‌دهند تا به‌صورت دستی ویژگی‌هایی را تعیین کنید که باعث شود سرنخ بازاریابی یا فروش، واجد شرایط شود. هنگامی که سرنخی معیارها را برآورده می‌کند، امتیاز بالاتری خواهد داشت (و در نتیجه اولویت بالاتری برای گفتگوهای مستقیم بازاریابی و فروش بیش‌تر خواهد داشت).

علاوه بر این، تعیین معیار‌های امتیاز‌دهی سرنخ می‌تواند به ارتباط بهتر بین تیم‌های بازاریابی و فروش شما منجر شود. با تعریفی واضح، تیم بازاریابی شما بر روی تولید سرنخ‌هایی که آن معیارها را برآورده می‌کنند، بهتر متمرکز خواهد شد و تیم فروش شما از سرنخ‌های واجد شرایط‌، خوشحال خواهد شد.

بهترین روش های بازاریابی در سال 2022

نوآوری، امری کلیدی است.

اینکه در حال توسعه برنامه بازاریابی جدیدی باشید یا در حال بهبود برنامه قبلی، مهم است که روش‌های بازاریابی جدید را در نظر بگیرید. اگرچه راهبرد بازاریابی شما ممکن است درست باشد، اما ممکن است تکیه بر روش‌‌های آزمایش‌شده و واقعی گذشته کافی نباشند. با گذشت زمان، روش‌های قدیمی مزیت رقابتی‌بودن را از دست می‌دهند و به جدول سهام تبدیل می‌‌شوند. روش‌های جدید به شما کمک می‌کنند تا اهداف راهبردی خود را به روش‌های جدید و هیجان‌انگیز اجرا کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *