مقالات هوش مصنوعیهوش مصنوعی

۹ پیش بینی برای هوش مصنوعی و اتوماسیون در سال ۲۰۲۲

هوش مصنوعی راه خود را به زندگی روزمره ما باز کرده است و با انجام این کار، به مشاغل زیادی در صنایع مختلف، این فرصت را داده است تا از آن برای بازاریابی بهتر و عملیات روان­تر استفاده کنند. هر ساله پیشرفت‌­های جدیدی با هوش مصنوعی و اتوماسیون ایجاد می‌­شوند که کسب‌ و کارها می‌­توانند به روش‌­های نوآورانه مختلف از آن ­ها استفاده کنند.

در این مطلب، ۹ متخصص از «شورای کارآفرینان جوان» با پیش‌بینی­ های خود, نقش‌­هایی که هوش مصنوعی و اتوماسیون در دنیای تجارت امسال ایفا می­کنند را بررسی کرده اند.

 

بهبود الگوریتم ­های گوگل

  1. بهبود الگوریتم ­های گوگل

هوش مصنوعی تقریبا در تمام جنبه ­های زندگی ما تأثیر زیادی دارد و نوآوری در این فضا، پیشرفت­ های بیشتر و بیشتری را ایجاد می­کند. در سال ۲۰۲۲ ما شاهد پیشرفت‌­های قابل توجهی در زمینه تأثیر هوش مصنوعی بر الگوریتم‌­هایی مانند الگوریتم جستجوی Google هستیم. همراه نشدن کسب و کارها با این تغییرات، روند فعالیت آن­ها را دچار مشکلاتی می­کند و آن­ها را از بازار رقابتی خود، عقب می ­اندازد. با وارد شدن به این پیشرفت‌­ها به خصوص در عرصه یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، ما شاهد اتوماسیون بیشتری در پشتیبانی از مشتری خواهیم بود؛ به گونه ­ای که سیستم­های اتوماسیون، وظایف آسان را بر عهده می‌­گیرند و انسان‌­ها می‌­توانند روی کمک به مشتریانی که به تعامل انسانی نیاز دارند، تمرکز کنند.

تجربه کاربری شخصی

  1. تجربه کاربری شخصی

مهم­ترین روشی که هوش مصنوعی از طریق آن بازی را تغییر می­دهد، ارائه یک تجربه کاربری شخصی­تر است. به روشی که الگوریتم­ های رسانه ­های اجتماعی، تنها در دهه گذشته، در پیش گرفته ­اند دقت کنید؛ رسانه ­ای همچون TikTok، آنچه کاربرانش می‌­خواهند ببینند را تجزیه و تحلیل کرده و به سرعت محتوای بیشتری را در اختیار آن­ها قرار می‌دهد.

در دنیای تجارت الکترونیک نیز شاهد یک ارتقای واقعی در این مسیر خواهیم بود. تبلیغات آنلاین حتی از آنچه از پیش هستند، خاص ­تر می­شوند و مشتریان، بیشتر پذیرای آن­ها خواهند بود. هوش مصنوعی فقط به دنبال فروش یک محصول خاص نیست، بلکه به جلب علاقه مشتریان نیز کمک می­کند. این اطلاعات نه ­تنها از تاریخچه خرید، بلکه به طور بالقوه از رسانه ­های اجتماعی به ­دست می ­آیند.

شناسایی سرنخ­ های مشتری

  1. شناسایی سرنخ­ های مشتری

با کمبود نیروی کار و تورم فعلی، اتوماسیون در سال ۲۰۲۲ بیش از هر زمان دیگری مهم شده است. این فناوری می­تواند به کسب و کارها در انجام چندین کار، از جمله شناسایی سرنخ ­های بالقوه و ارزش تجاری مشتریان بالقوه کمک کند. هوش مصنوعی و اتوماسیون همچنین می­توانند به مدیریت و تجزیه و تحلیل داده­ ها، تعمیر تجهیزات و موارد دیگر کمک کنند.

به طور کلی، به کسب‌ و کارها اجازه داده می­شود تا هزینه‌­های مربوط به انجام کارهای روزمره و اساسی را به حداقل رسانده و در عین حال استعدادهای سرمایه انسانی را به حداکثر برسانند؛ حتی در کسب‌ و کاری که پرسنل کمی داشته باشد.

  1. تبلیغات هدف­مند و مرتبط ­تر

وقتی نزدیک خانواده یا دوستان خود هستیم و موضوعاتی را جستجو می­کنیم که در مورد آن­ها با یکدیگر بحث کرده­ایم. گروهی از دوستان در یک باشگاه، تبلیغاتی برای سبک زندگی سالم و تناسب اندام دریافت می‌­کنند و یا اگر یکی از افراد خانواده اخیرا دستگیر شده باشد، اعضای خانواده ممکن است آگهی استخدام وکیل جنایی را دریافت کنند.

البته توجه به این نکته لازم است که حریم خصوصی بزرگ­ترین دارایی ما است و دسترسی زیاد هوش مصنوعی و فناوری­ های مشابه، یکی از تهدیدکننده­ های بالقوه این حریم خواهند بود.

خدمات خودکار

  1. خدمات خودکار

یکی از بزرگ­ترین روندهایی که در سال ۲۰۲۲ برای هوش مصنوعی قابل مشاهده است، اتوماسیون در خدمات مشتری است. به لطف پیشرفت‌­های اخیر همچون قابلیت ارائه پیشنهادات سفارشی، مشتریان انتظارات بسیار بالایی دارند. آن­ها چیزهایی که نیاز دارند را فوری می­خواهند و خواستار یک تجربه شخصی هستند. هوش مصنوعی می­تواند برای خودکارسازی بیشتر فرآیند خدمات مشتری، با پیگیری تاریخچه مشتری، مسیریابی به بخش مناسب، استفاده از NLP، و تجزیه و تحلیل احساسات این نیاز را برآورده کند.

البته عوامل انسانی همچنان در صنعت خدمات مشتری مورد نیاز خواهند بود، اما آن­ها باید یاد بگیرند که چگونه با هوش مصنوعی و اتوماسیون کار کنند تا بتوانند بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهند و یک تجربه واقعا سفارشی را فراهم کنند.

محیط­ های واقعی ­تر در بازی ARVR

  1. محیط­ های واقعی ­تر در بازی AR/VR

هوش مصنوعی نقش بزرگی در متاورس ایفا خواهد کرد که شامل بسیاری از برنامه ­های بازی، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است. فیسبوک در این زمینه پیشرو است اما تنها بازیگر این حوزه نیست و پروژه ­های بلاکچینی مانند The Sandbox و Decentraland تنها چند نمونه از رقبا هستند. این جهان­ های مجازی، دارای زمین، تجارت، بازی و انواع ویژگی­هایی هستند که نیاز به هوش مصنوعی و اتوماسیون دارند. در سال‌­های آینده، کاربران انسانی و برنامه‌­های کاربردی هوش مصنوعی برای ایجاد محیط‌­های آنلاین واقعی‌­تر با یکدیگر همکاری خواهند کرد و گمان می­رود که بسیاری از این کارها در سال ۲۰۲۲ شروع به حرکت رو به جلو خواهند کرد.

 

  1. بازاریابی تلفنی خودکار

با کمبود پرسنل و سابقه شغلی که باید جبران شوند، سال ۲۰۲۲، سالی با محوریت اتوماسیون و هوش مصنوعی خواهد بود. در شرکت­های پیشرو هوش مصنوعی جایگزین تقاضای ایجادکنندگان بازاریابی تلفنی شده است. این شرکت­ها از ابزارهای مدیریت پیشرو هوش مصنوعی همچون Ai Assist برای ارسال مکالمات اولیه و برقراری ارتباط تا نقطه تحویل به فروشنده استفاده می کنند. در تجارت الکترونیک، سابقا انبارها نیاز شدیدی به پرسنل برای انتخاب و بسته­بندی سفارشات داشتند اما اکنون، از فرایند فروش گرفته تا حمل و نقل، به سمت انبارهایی با ربات ها و اتوماسیون نرم‌­افزاری بیشتر پیش خواهیم رفت.

افزایش نیروی کار

  1. افزایش نیروی کار

هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۲ از طریق نیروی کار افزایش یافته نقش برجسته­ تری در تجارت ایفا خواهد کرد. با استفاده صحیح از هوش مصنوعی، این فناوری، جایگزین کارگران انسانی نمی­شود، بلکه کارایی را افزایش می­دهد. کارگران و ماشین‌­ها با استفاده از قابلیت‌­های هوشمند و شناختی در کنار هم کار خواهند کرد و انسان‌­ها در راستای ایجاد هوش مصنوعی با قابلیت تشخیص دیدگاه‌­های مختلف، به ارتباط با ماشین‌­ها ادامه خواهند داد.

امروزه کار با هوش مصنوعی عادی شده است و در این راستا سه حوزه ­ای که احتمالا شاهد افزایش چشمگیر هوش مصنوعی خواهند بود عبارت اند از امنیت سایبری، منابع انسانی و رایانش ابری.

مدیریت موجودی با تشخیص تصویر

  1. مدیریت موجودی با تشخیص تصویر

هوش مصنوعی راه‌­حل‌­های اتوماسیون بی‌­شماری را برای کسب‌ و کارها ارائه می‌­کند، بنابراین انتخاب تنها یک راه که در آن هوش مصنوعی نقش بزرگ­تری در سال ۲۰۲۲ ایفا کند، آسان نیست. شاید یکی از مهم‌­ترین راه‌­هایی که هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۲ به کسب‌ و کارها خدمت می‌­کند، کمک به مدیریت موجودی‌­ها باشد. یکی از راه ­های بهبود مدیریت موجودی توسط هوش مصنوعی، فناوری تشخیص تصویر محصول است. شرکت‌­ها می‌­توانند با ارجاع متقابل پایگاه‌­های داده محصولات با محصولات اسکن شده و تجزیه و تحلیل شده با استفاده از هوش مصنوعی، ۳PL و پوشش کامل همه‌ کانال­ ها، ناکارآمدی­ های مرتبط با موجودیت­ سازی مجدد را کاهش دهند و به حصول اطمینان از قرارگیری صحیح محصولات در فضاهای موجود در یک فروشگاه یا انبار کمک کنند.

هوش مصنوعی

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۳]
منبع
Nine Predictions For Artificial Intelligence And Automation In 2022
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *