رپرتاژ

معتبرترین مدرک MBA کدام است و چطور آن را به دست آوریم؟

لیمو HR

موسسات و دانشگاه‌های مختلف دوره mba را ارائه کرده و با توجه به اهمیت بسیار زیاد این دوره در ارتقا توانمندی‌های مدیریتی، تقاضای زیادی روی آن شکل گرفته است. در این میان اهمیت زیادی دارد که معتبرترین مدرک mba را شناخته و در جایی شروع به یادگیری آن کنید که میزان اعتبار لازم را به لحاظ بار علمی و مدرک صادر شده نهایی داشته باشد.

اگر چه دوره mba قرار است به عنوان یک مهارت به کار گرفته شده و صرفا گرفتن مدرک آن، کاری از پیش نخواهد برد؛ اما به دلایل مختلفی جهت استخدام، مهاجرت، ادامه تحصیل و …؛ میزان اعتبار مدرک نیز حائز اهمیت است. مهم‌تر از همه این که تنها مراکزی که دارای معتبرترین مدرک mba هستند،

در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم معتبرترین مدرک mba کدام است.

چطور معتبرترین مدرک MBA را بگیریم؟

همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردم دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی بسیاری دوره mba را در شمار دوره‌های تحصیلی خود ارائه کرده‌اند. با توجه به این که نیاز است حتما مدرک دریافتی شما مورد تائید وزارت علوم باشد؛ باید این موضوع اعتبار مدرک mba را از این دریچه نگاه کنید.

دو نوع مدرک mba می‌توانند برای شما اطمینان بخش بوده و با خیال راحت به گذارندن دوره‌های مربوط به آن بپردازید.

مدرک MBA از دانشگاه‌های مورد تائید وزارت علوم

در دانشگاه‌های مختلف مورد تائید وزارت علوم، امکان سپری کردن دوره‌های روزانه، نوبت دوم، مجازی، پردیس خودگردان، پیام نور و … وجود دارد. لازم به ذکر است که برای پذیرش در این دوره‌ها، باید در آزمون ورودی کنکور شرکت کرده و رتبه و نمره مورد نیاز را به دست بیاورید. به علاوه به جز دوره روزانه دانشگاه‌های دولتی، باقی دوره‌ها با پرداخت هزینه همراه خواهند بود.

مدرک بین المللی  MBA

در صورتی که به هر علتی موفق به دریافت مدرک رشته mba از دانشگاه‌های مورد تائید وزارت علوم نشوید، راه حل بهتری پیش روی شما قرار دارد. در این صورت می‌توانید با دریافت مدرک بین المللی از موسساتی که تحت نظارت و تائید وزارت علوم فعالیت داشته و دوره‌های تخصصی ارائه می‌کنند، به یک مدرک معتبر دست یابید. به طور نمونه در موسسه ماهان، مدرک مورد تائید وزارت علوم ارائه شده و می‌توانید به این ترتیب مدرک معتبر دوره mba ماهان را پس از گذارندن دوره آن، به دست بیاورید.

آموزش را در سطح استاندارد جهانی عرضه کرده و ارزش هزینه و زمان برای گذراندن این دوره را خواهند داشت.

مدرک بین المللی  MBA

در نظر داشته باشید که به هیچ وجه هدف تعریف شده اصلی از شرکت در این دوره‌ها، به دست آوردن مدرک نهایی آن نیست؛ بلکه باید اشخاصی که به این دوره های آموزشی مهارت‌های مدیریتی وارد می‌شوند، در نهایت تغییر نگرش و تخصص خود در حوزه مدیریتی را به شکل ملموس تجربه کنند.

این باعث می‌شود که بتوانید در کوتاه مدت و درازمدت، ساختار مدیریتی خود را بهینه سازی کرده و در نهایت میزان بهره وری در کسب و کار را افزایش دهید. یعنی درست چیزی که بابت آن رشته mba شکل گرفته و افرادی که در آن به تحصیل می پردازند، به این هدف مهارت‌های مختلف مدیریتی را می‌آموزند.

توصیه می‎کنیم که حتما برای سپری کردن این دوره، با دقت کامل بهترین موسسه آموزش عالی با مدرک معتبر و اساتید تراز اول را انتخاب کنید.

معتبرترین مدرک MBA برای مهاجرت

اگر تصمیم به مهاجرت از کشور داشته و می‌خواهید در موقعیت‌های شغلی نیازمند این مدرک تحصیلات عالی، مشغول به کار شوید؛ پیش از هر چیزی به یاد داشته باشید که شما نیازمند تسلط کامل بر زبان انگلیسی یا زبان کشور مقصد خود هستید. به طور مثال اگر به کشور آلمان مهاجرت می‌کنید، باید حتما آلمانی را به خوبی بدانید. پس از آن داشتن مدرک mba بین المللی یا از دانشگاه‌های معتبر و مورد قبول مجامع علمی دنیا، به عنوان یک فاکتور ثانویه برای موافقت با مهاجرت شما و همین طور اشتغال موثر در کشور مقصد، کارآمد خواهد بود.

با این همه چیزی که در نهایت موفقیت شغلی شما را تضمین می‌کند، داشتن تسلط کافی بر مباحث و مهارت‌های mba است که باید حتما در طول دوره آن‌ها را به خوبی آموخته باشید. به یاد بسپارید که این دوره، یک مهارت کاملا عملی است که باید فرد پس از به پایان رساندن آن بتوان در حوزه مدیریتی به خوبی پیاده سازی کرده و از آن به نفع کسب و کار و اهداف مدیریتی خود بهره بگیرد.

معتبرترین مدرک MBA برای مهاجرت

از کجا بفهمیم که موسسه، مدرک معتبر MBA می‌دهد؟

برای آن که مطمئن باشید موسسه‌ای که به آن مراجعه می‌کنید، مدرک معتبر mba در نهایت به شما اعطا خواهد کرد؛ لازم است که سوابق آن را مطالعه کرده و مطمئن شوید که تحت نظارت و تائید وزارت علوم کشور فعالیت می‌کند. در این صورت، می‌توانید با خیال راحت دوره آموزشی خود را شروع کرده و مطمئن باشید که در نهایت با گذراندن موفق این دوره، می‌توانید بهترین سطح مهارت مدیریتی در شاخه دلخواه خود را به دست آورده و آن را در تجربه عملی به کار بگیرید.

سخن پایانی

با در نظر گرفتن این که معتبرترین مدرک mba را چه مراکزی صادر کرده و چطور می‌توان بهترین دوره‌ها را برای دستیابی به مهارت حداکثری در حوزه مدیریت به دست آورد، شما چه نظری در این باره دارید؟ اگر تصمیم به گذارندن این دوره بگیرید، کدام مرکز و چه شکلی از آموزش را ترجیح می‌دهید؟ آیا به راستی مدرک معتبر در نتیجه کار شما موثر خواهد بود؟ نظرات و تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *