رپرتاژ

هر آنچه یک رستوران‌دار باید درباره نرم افزار رستوران بداند

در سال‌های اخیر رستوران‌داری در ایران به یکی صنایع رقابتی تبدیل شده و همه افراد فعال در این حوزه در تلاشند که با استفاده از روش‌های مختلف، تعداد مشتریان خود را در بین رقبا افزایش دهند. عواملی مانند کیفیت بالای غذاها، پذیرایی با کیفیت از مشتریان، احداث رستوران در یک مکان مناسب و استفاده از نرم‌افزار رستوران برای ثبت گردش‌های مالی و لیست هزینه‌ها، به موفقیت رستوران‌ها کمک شایانی می‌کند‌. تعداد زیادی نرم‌افزار حسابداری رستوران به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین نیازهای رستوران‌ها در فضای اینترنت وجود دارد که مدیران رستوران باید از بین آن‌ها بهترین و معتبرترین نرم‌افزارها را انتخاب کنند. در این مقاله قصد داریم درباره نحوه پیدا کردن بهترین نرم‌افزار رستوران و استفاده از آن را توضیح دهیم.

سیستم حسابداری رستوران چیست؟

سیستم مدیریت رستوران به‌عنوان یک نرم‌افزار چند وجهی، به رستوران‌دارها کمک می‌کند که کارهای خود را ساده‌سازی کنند. نرم‌افزار حسابداری و مدیریت رستوران که به آن نرم‌افزار صندوقداری رستوران هم گفته می‌شود، با ارائه ابزارهای مانند تماس تلفنی، رزرو خودکار میز، ثبت و صدور فاکتور، آسان کردن مدیریت موجودی، حسابداری، گزارش فروش، بازاریابی CRM و غیره، به اداره جنبه‌های مختلف رستوران و مدیریت حجم بالای سفارش‌ها و در نهایت رضایت تمام مشتریان رستوران منجر می‌شود‌. استفاده از سیستم مدیریت رستوران تاثیر بسزایی در افزایش میزان درآمد و رشد و رونق رستوران دارد؛ به طورکلی مزایای نرم‌افزار رستوران شامل موارد زیر است:

  • هماهنگی با درخواست مشتریان

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از نرم‌افزار رستوران، هماهنگی با درخواست مشتریان است. با توجه به گسترش اینترنت اکثر مردم سفارشات غذای خود را به‌صورت آنلاین و با استفاده از لپ‌تاپ یا گوشی‌های هوشمند خود انجام می‌دهند. رستوران‌هایی که دارای سیستم مدیریت هستند، معمولا نسبت‌ به رستوران‌های فاقد این سیستم مشتریان بیشتری دارند. به طورکلی سفارش اینترنتی غذا تاثیر زیادی در رونق کسب‌وکار رستوران‌ها دارد. شرکت‌های زیادی در زمینه ارائه نرم‌افزارهای رستورانی فعالیت دارند و برخی از آن‌ها مانند نرم‌افزار باران به رستوران‌دارها یک هفته مهلت می‌دهند که به‌صورت آزمایشی از نرم‌افزار موردنظر به‌صورت رایگان استفاده کنند و در صورت رضایت از عملکرد نرم‌افزار آن را خریداری نمایند.

  • به صفر رساندن خطای انسانی در ثبت سفارشات

یکی‌دیگر از مزایای استفاده از نرم‌افزار رستوران، رساندن خطای انسانی به صفر است. با وجود این نرم‌افزار احتمال بروز خطا و نارضایتی مشتریان رستوران به شدت کاهش می‌یابد. با ثبت سفارش‌ها از طریق اپراتور تلفنی احتمال بروز خطا و اشتباه بیشتر از نرم‌افزار است. با سفارش آنلاین و ثبت آن به صورت کتبی، دقیقا چیزی که مشتری درخواست کرده برایش آماده خواهد شد.

  • کاهش اشتباهات مالی و سرقت از صندوق رستوران

اشتباهات مالی و سرقت از صندوق رستوران

زمانی که رستوران شلوغ می شود، امکان پرت شدن حواس صندوق‌دار بیشتر است و امکان بروز خطای مالی در ثبت سنتی سفارش‌ها وجود دارد‌. با استفاده از نرم‌افزار حسابداری رستوران و اتصال آن به دستگاه کارتخوان تعداد خطاهای مالی به صفر می‌رسد و امکان گزارش ویرایش یا لغو فاکتورها نیز وجود دارد.

  • کاهش هزینه استخدام نیرو

یک نرم‌افزار حسابداری رستوران خوب می‌تواند به‌جای چند نفر نیروی انسانی کار کند و به مکانیزه کردن کارها منجر شود‌. صندوق‌دار رستوران با کمک نرم‌افزار و بعد از ثبت سفارش‌ها، پرینت آن‌ها را به آشپزخانه و پیک رستوران ارائه می‌دهد. کمک به حفظ مشتریان رستوران، مدیریت شعبه‌های مختلف و استفاده از گزارش‌های نزم افزار برای مدیریت و برنامه‌ریزی بهینه رستوران نیز از دیگر مزایای این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود.

روش مدیریت آسان موجودی (انبار) در رستوران به چه صورت است؟

مدیریت موجودی انبار در رستوران‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. با استفاده از آمارگیری و کنترل ورود و خروج مواد اولیه مورد نیاز رستوران، می‌توان میزان بهره‌وری و هزینه‌ها را به‌‎خوبی مدیریت کرد. برای مدیریت موجودی انبار رستوران‌ها می‌توان از نرم‌افزار رستوران استفاده کرد‌ و از مزایای آن بهره برد. مهم‌ترین مزیتی که مدیریت موجودی انبار رستوران دارد، کاهش هزینه‌هاست. بدون مدیریت موجودی انبار نمی‌توان از میزان هدر رفت مواد اولیه آگاه شد. کاهش اتلاف وقت برای انبارگردانی و آشنایی با موجودی انبار فقط با چند کلیک ساده در نرم‌افزار، اعمال تغییرات به صورت فوری و درجا، ردگیری سریع قیمت و هزینه‌های پخت غذا و تهیه لیست سفارش خرید موجودی برای انبار رستوران، از مزایای دیگر استفاده از نرم‌افزار رستوران برای مدیریت آسان موجودی انبار رستوران است‌.

کدام نرم‌افزارهای رستوران دارای سفارش آنلاین و ضمانت مرجوعی دارند؟

  • نرم‌افزار رستوران باران

یکی از بهترین نرم‌افزارهای رستوران که توسط گروه نرم‌افزاری باران تولید شده است، نرم‌افزار باران نام دارد. این نرم‌افزار به ساده‌سازی روند حسابداری رستوران‌ها کمک زیادی می‌کند. کار با این نرم‌افزار به تخصص و تحصیلات بالایی نیاز ندارد و برای آگاهی از میزان سود و زیان رستوران می‌توان از گزارش‌های کاربردی حسابداری نرم‌افزار استفاده کرد. گروه نرم‌افزاری باران، این محصول را در سه رده ساده، پیشرفته و ویژه طراحی و راهی بازار کرده تا رستوران‌ها با اطمینان خاطر بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

 نرم‌افزار حسابداری رستوران

از مزایای نرم‌افزار حسابداری رستوران باران می‌توان به مواردی مانند راحت بودن نحوه استفاده، اتصال مستقیم به فروشگاه آنلاین، رابط کاربری جذاب و کاربرپسند، طراحی و برنامه‌نویسی اختصاصی برای رستوران، داشتن منوی فروش، امکان سفارشی سازی برای منو فروش توسط رستوران‌ها، امکان رزرو میزهای سالن رستوران، داشتن سیستم پیامکی، پشتیبانی پرقدرت و همراه، سرعت بالا، متصل شدن به دستگاه کارتخوان، بارکدخوان و چاپگر. با خرید این نرم‌افزار، رستوران‌ها تا ۷ روز مهلت دارند تا از امکانات موجود در آن استفاده کنند و پس از اعتماد به کیفیت نرم‌افزار خرید خود را نهایی کنند. در غیر این صورت شرکت باران مبلغ دریافتی را به آن‌ها عودت خواهد داد. همچینن بعد از نهایی شدن خرید، باران تا یک سال به صورت کاملا رایگان از نرم‌افزار شما پشتیبانی می‌کند.

  • نرم‌افزار رستوران سپیدز

یکی‌دیگر از نرم‌افزارهای رستوران پرطرفدار که توسط شرکت نرم‌افزاری سپیدز طراحی و وارد بازار شده، نرم‌افزار مدیریت رستوران سپیدز است. این شرکت فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۷۸ آغاز کرد و به‌عنوان یکی از شرکت‌های طراحی نرم‌افزار قدیمی کشور به شمار می‌رود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به مواردی مانند طراحی اختصاصی برای رستوران‌ها، امکان مدیریت انبار، مدیریت مشتری‌ها، حساب بانکی و امور مربوط به چک، گزارش‌های جامع، شش ماه پشتیبانی به‌صورت رایگان، آموزش رایگان استفاده از نرم‌افزار، امکان سفارش آنلاین، ضمانت مرجوعی، داشتن نمایندگی در شهرهای مختلف ایران، کاربری راحت و غیره اشاره کرد.

  • نرم‌افزار رستوران سپند

نرم‌افزار رستوران سپند را شرکت سامان داده‌پرداز سپند طراحی و تولید کرده است. این نرم‌افزار دارای سرویس‌های بیرون بر، سرو روی میز و همچنین فست فود می‌باشد.‌ این محصول در قالب‌های پیشرفته، جامع و دوبل ارائه شده است. ویژگی‌های نرم‌افزار سپند عبارتند از: سفارش آنلاین، امکان مرجوعی، طراحی اختصاصی برای استفاده رستوران‌ها، راحت بودن کاربری، کنترل کردن مراحل فروش به صورت صفر تا صد، داشتن امنیت، رزرو سالن‌ها، اتصال به اسنپ فود، آموزش استفاده از نرم‌افزار، پشتیبانی پرقدرت و غیره.

  • نرم‌افزار رستوران هلو

نرم‌افزار هلو یکی از معروف‌ترین نرم‌افزارهای حسابداری است که علاوه بر رستوران‌ها در صنف‌های دیگر نیز کاربرد دارد و برای مدیریت مالی کسب‌وکارهای مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مزایای مهم این نرم‌افزار می‌توان مواردی مانند قابلیت ذخیره‌سازی اطلاعات، ارائه گزارش‌های فروش، انجام عملیات حسابداری و غیره را نام برد‌. این نرم‌افزار در چهار نسخه شبکه، جامع، پیشرفته و ساده طراحی و روانه بازار شده است. برای استفاده از این نرم‌افزار در رستوران می‌توان از آموزش‌های رایگان استفاده کرد. تمام نسخه‌های نرم‌افزار هلو دارای یک سال پشتیبانی رایگان می‌باشند.

چگونه بهترین نرم‌افزار رستوران را پیدا کنیم؟

چگونه بهترین نرم‌افزار رستوران را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن بهترین نرم‌افزار رستوران باید به چند نکته توجه داشته باشید. نرم‌افزار خوب باید فیش‌ها را با سرعت بالایی صادر کند و دارای قابلیت پشتیبانی از چند چاپگر مختلف باشد. این قابلیت برای زمانی مفید است که در زمان شلوغی، رستوران به‌صورت همزمان بتواند چند فیش را صادر کند. نرم‌افزار خوب به رستوران‌داران کمک می‌کند که خدمات خود را با کیفیت و سرعت بالایی ارائه دهد. ارائه گزارش دقیق از فروش‌های روزانه رستوران یکی‌دیگر از ویژگی‌های نرم‌افزار مدیریت رستوران است. این قابلیت موجب می‌شود که امکان خطا و اشتباه به صفر برسد و صندوق‌دار نتواند هیچ‌گونه سو استفاده‌ای از درآمد رستوران داشته باشد.‌ اطلاعات فروش در نرم‌افزار به‌صورت دقیق به ثبت می‌رسد. بهترین نرم‌افزار مدیریتی برای استفاده در رستوران باید به دستگاه کارتخوان نیز نصب شود تا مبلغ فیش‌ها به‌طور اتوماتیک با وارد کردن رمز مشتری به کارتخوان انتقال پیدا کند.

خرید و دانلود نرم‌افزار رستوران از سایت رسمی گروه نرم‌افزاری باران

اگر قصد دارید برای رستوران خود یک نرم‌افزار حسابداری رستوران را با قیمت مناسب خریداری و دانلود کنید، به سایت رسمی شرکت نرم‌افزاری باران با آدرس اینترنتی www.baransys.com مراجعه کنید‌. نرم‌افزارهای رستورانی ارائه شده توسط این شرکت، با توجه به مقیاس کسب‌وکارها و متنوع بودن مشتریان در سه گروه مختلف شامل بسته ساده با قیمت‌ ۱۰۹۰۰۰۰ تومان، بسته پیشرفته با قیمت ۲۵۹۰۰۰۰ تومان و بسته ویژه با قیمت ۷۴۹۰۰۰۰ تومان می‌باشد. کاربری ساده نرم‌افزارهای شرکت باران سبب شده که همه افراد بدون تخصص بتوانند از این نرم‌افزار استفاده کنند. فقط کافی است یک آشنایی کلی و اولیه با سیستم کامپیوتر داشته باشند.

با توجه به پیشرفت‌های اخیر در سبک کسب‌وکارهای مختلف شرکت‌های نرم‌افزاری زیادی مانند شرکت باران با ارائه نرم‌افزارهای مفید و کاربردی کمک زیادی به افزایش سرعت و پیشرفت کسب‌وکارها کرده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نرم‌افزار حسابداری رستوران باران و نحوه خرید آن با شماره تلفن‌های موجود در سایت گروه نرم‌افزاری باران تماس بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *