رپرتاژ

قیمت تور آنتالیا تابستان ۱۴۰۱

با فرا رسیدن فصل سفر، یکی از شهرهای پرطرفدار در میان گردشگران ایرانی، شهر مدیترانه‌ای آنتالیا است. در این فصل از سال، توریست‌های زیادی از سراسر دنیا به آنتالیا می‌آیند، چرا که هوای این شهر بسیار مطبوع خواهد بود و فستیوال و مراسم‌های تفریحی بسیاری در این فصل برگزار می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید با این شهر ساحلی و قیمت تور آنتالیا تابستان ۱۴۰۱ آشنا شوید، توصیه می‌کنیم حتما ادامه مقاله را از دست ندهید تا سفری لذت‌بخش و خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به آنتالیا

آنتالیا یک شهر ساحلی با آب و هوای مدیترانه‌ای و معتدل است که ساحل، فروشگاه‌های بسیار معروف، طبیعت زیبا، فستیوال‌های تابستانی، هتل‌های لوکس، کوچه‌های قدیمی، کافه و رستوران و غذاها و میان وعده‌های خوشمزه آن باعث جذب توریست از سراسر دنیا، به‌ویژه از ایران به این شهر می‌شود.

به توجه به شرایط آب هوای این شهر مدیترانه‌ای، بهترین زمان سفر به آنتالیا از اردیبهشت ماه که میزان سرمای بهار و زمستان کم‌تر شده تا اواسط مهر ماه، یعنی پیش از سرد شدن هوا خواهد بود. بنابراین اگر برنامه سفر در سر دارید، تابستان امسال که میزان شیوع ویروس کرونا نیز کمتر شده، زمان بسیار مناسبی برای رزرو تور آنتالیا خواهد بود. چرا که در این زمان پس از دو سال توقف در فستیوال‌های بین‌المللی، اکنون شهر آنتالیا پذیرای توریست‌ها با ارائه بهترین تفریح‌ها، فستیوال‌های تابستانی، فستیوال‌های موسیقی و امکانات به‌یادماندنی است. از دیگر تورهای پر طرفدار ترکیه تور ازمیر و تور بدروم می باشد که واقعا زیبا و فوق العاده است.

از این جهت اگر می‌خواهید امسال تابستان خاطرات خوشی رقم بزنید و در دریا زیر نور لذت‌بخش خورشید تابستان شنا کنید، از خرید لذت ببرید و جاهای دیدنی آنتالیا را تماشا کنید، این فرصت را از دست ندهید. بهتر است بدانید که دمای هوای آنتالیا در تابستان بین ۳۰ تا ۴۰ درجه است و این هوا برای سفر تابستانه بسیار مطبوع خواهد بود.

تفریح در آنتالیا چگونه است؟

آنتالیا یک شهر ساحلی است، بنابراین اواین تفریح تابستانی در این شهر، شنا در دریا و آفتاب گرفتن خواهد بود. اما این شهر در تابستان امکانات زیادی برای گردشگران فراهم می‌کند. برای مثال اگر به موسیقی علاقه دارید، توصیه می‌کنیم تور آنتالیا مناسب فستیوال‌های موسیقی را از دست ندهید.

رفتینگ یا قایق سواری در آب خروشان، یکی از تفریحات تابستانی این شهر است. رفتینگ آنتالیا در پارک ملی کانیون برگزار می‌شود که قیمت رفتینگ آنتالیا همراه با صرف یک وعده غذایی از ۵۰ دلار آغاز می‌شود. اگر به آب بازی، شنا و تفریحاتی از این قبیل علاقه دارید، پارک‌های آبی آنتالیا نیز گزینه مناسبی خواهند بود.

تفریح در آنتالیا چگونه است؟

این در پارک‌های آبی هرگونه وسیله مهیج مثل سرسره‌های آبی فراهم شده تا خاطرات خوشی از سفر آنتالیا در ذهن شما باقی بماند. همچین غواصی از دیگر تفریحات علاقه‌مندان به شنا است که فستیوال غواصی آنتالیا در آب‌های آزاد نیز در این فصل برگزار می‌شود.

در صورتی که به مکان‌های تاریخی آنتالیا علاقه دارید، بازدید از جاهایی همچون شهر باستانی آسپندوس که در قرن ۲ میلادی توسط امپراتوری روم ساخته شده را از دست ندهید. همچنین پیاده‌روی در کوچه‌های قدیمی کاله‌ایچی و بازدید از موزه سانا اینان کیراک آنتالیا نیز می‌تواند گزینه خوب و به‌یادماندنی از سفر در این شهر ساحلی باشد.

اگر به هیجان در سفر علاقه دارید، حتما سافاری آنتالیا را در برنامه خود قرار دهید. در برنامه سافاری آنتالیا می‌توانید طبیعت این شهر را تماشا کنید که معمولا این برنامه حدود ۱۰ ساعت طول می‌کشد. همچنین اسب سواری در آنتالیا یکی دیگر از تفریحات هیجان انگیز این سفر خواهد بود که برای افراد مبتدی تا حرفه‌ای طراحی شده است.

البته اگر خرید در ترکیه را به عنوان یک تفریح می‌پذیرید، بهتر است بدانید که آنتالیا فروشگاه‌های بزرگ و متعددی دارد. این فروشگاه‌ها شامل برندهای لوکس دنیا، برندهای مطرح و مقرون‌به‌صرفه دنیا و برندهای ترک است. بنابراین اگر قصد خرید لباس، وسایل خانه، وسایل تزئینی، سوغاتی و تجهیزات الکترونیکی دارید، می‌توانید در این فروشگاه‌ها گشت‌و‌گذار کنید.

هزینه سفر به آنتالیا چگونه است؟

قیمت تور آنتالیا تابستان ۱۴۰۱ به مسائل مختلفی از جمله نوع تور، قیمت هواپیما یا اتوبوس، هزینه خورد و خوراک، نوع هتل، امکانات هتل، ستاره‌های هتل، زمان تور آنتالیا، مدت زمان اقامت و… بستگی دارد. توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید قیمت دقیق تور آنتالیا تابستان ۱۴۰۱ را بدانید، حتما به وب‌سایت علی بابا مراجعه کنید تا اطلاعات دقیقی در اختیارتان قرار بگیرد و شما نیز با توجه به بودجه‌تان، بهترین تصمیم را برای سفر آنتالیا بگیرد. با این حال به طور میانگین قیمت این تور حدود ۷ میلیون تومان و بیشتر خواهد بود.

به طور کلی اولین هزینه تور آنتالیا، قیمت هواپیما یا اتوبوس به آنتالیا است. این میزان قیمت به شرکت هواپیما، روز سفر و درجه کیفی هواپیما و صندلی شما بستگی دارد. در قدم دوم شما باید نوع هتل در آنتالیا را در نظر بگیرد. بنابراین پیش از هر چیز بهتر است برنامه سفرتان را با بودجه‌تان مقایسه کنید.

برای مثال اگر هزینه کمی دارید و می‌خواهید در شهر آنتالیا بیشتر گشت‌و‌گذار کنید، اقامت در هتل ۲ ستاره، هتل ۳ ستاره یا حتی اقامت در هتل آپارتمان آنتالیا انتخاب مناسبی خواهد بود. اما در صورتی که تمایل دارید در جایی با خدمات رفاهی، تفریحی و غذاهای مناسب و با کیفیت اقامت کنید که به ساحل نیز نزدیک باشد، هتل ۴ ستاره یا ۵ ستاره آنتالیا بهترین گزینه خواهد بود که البته قیمت بالایی نیز دارد. چرا که این هتل‌ها در گروه اقامتگاه‌های لوکس قرار دارند و خدمات بسیار خوبی در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

هزینه سفر به آنتالیا چگونه است؟

سومین هزینه‌ای که باید در این سفر در نظر بگیرید، هزینه خورد و خوراک در آنتالیا است. غذای تورهای آنتالیا متفاوت خواهد بود. برخی از این تورها تنها صبحانه، برخی دیگر یک وعده غذا در طول سفر و برخی همه وعده‌های غذایی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. البته برخی از تورها بدون خدمات خورد و خوراک هستند و شما باید غذایتان را از کافه و رستوران‌های آنتالیا تهیه کنید. معمولا قیمت یک وعده غذای بسیار معمولی در آنتالیا از ۵۰ لیر و در برخی از رستوران‌ها از ۲۰۰ لیر آغاز می‌شود. در این میان قیمت غذاهای فست‌فودهای زنجیره‌ای معروف دنیا نیز به‌صرفه خواهد بود.

هزینه دیگری که باید در سفر آنتالیا در نظر بگیرید، هزینه رفت‌و‌آمد در داخل شهر است. برخی از تورهای گردشگری رفت‌و‌آمد در مکان‌های دیدنی آنتالیا را برعهده می‌گیرند. در غیر این صورت شما باید خودتان هزینه حمل و نقل مثل تاکسی، اتوبوس، تراموا و مترو را برعهده بگیرید.

همان‌طور که می‌دانید قیمت تاکسی در ترکیه ارزان نیست و به مسافت موردنظر شما بستگی دارد که از ۵۰ تا ۱۵۰ لیر و گاهی از ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیر این قیمت متغییر خواهد بود. با این حال اگر می‌خواهید سفری مقرون‌به‌صرفه تجربه کنید، استفاده از اتوبوس، مترو و تراموا را پیشنهاد می‌کنیم. بقیه هزینه سفر به آنتالیا شامل هزینه‌های تفریحی، گردشگری، خرید و… خواهد بود که این هزینه به بودجه شما بستگی دارد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *