سلامتمقالات سلامت

۵ شرکت نوپای برتر در حوزه دستگاه پزشکی که بر بخش بهداشت و سلامت تأثیر می‌گذارند

یک پژوهش علمی، نوآوری­ های رخ‌داده در عرصه بهداشت و درمان را بررسی کرده و در این راستا ۲۹۶۹ راهکار مرتبط شناسایی شده است. از این تعداد، ۵ نمونه شاخص آن­ها در ادامه آورده شده است. این شرکت‌ها بر اساس یک رویکرد پیشاهنگی داده‌محور انتخاب شده‌اند، بدین منظور عواملی مثل مکان، سال تأسیس و کارایی فناوری در انتخاب آن­ها لحاظ شده است.

در ادامه ۵ شرکت نوپای برتر در حوزۀ دستگاه ­های پزشکی را که بر بخش بهداشت و درمان تأثیرگذار بوده ­اند معرفی می­کنیم:

Curiteva- کاشت نخاعی

Curiteva– کاشت نخاعی

عمل­ های پزشکی، به کمک دستگاه­ های خارجی برای کنترل، تصحیح، یا کارکرد آن‌ها به‌عنوان یک سازه حمایتی نیاز دارند؛ به‌خصوص در موارد آسیب نخاعی، به‌دلیل اتصال نخاع به سیستم اعصاب مرکزی احتمال اینکه بیمار توان حرکتی خود را از دست بدهد خیلی زیاد است. ابداع مواد جدید، تولیدکنندگان دستگاه ­های پزشکی را قادر به ساخت کاشت­ های ایمن و زیست‌سازگار به‌منظور بهبود کیفیت ارائه مراقبت­ های بهداشتی نموده است. شرکت‌های نوپا به‌منظور اصلاح آسیب­ های ورزشی و درمان دیگر بیمارانی که ضربه شدیدی را از سر گذرانده‌اند، به ابداع کاشت ­های نخاعی روی آورده‌اند.

Curiteva شرکت فناوری پزشکی آمریکایی، سیستم ­های پیشرفته کاشت نخاعی تولید می­کند. Aptitude، قالب استاندارد این شرکت نوپا در تولید سیستم بست فلزی میان‌مهره ­ای، اقدامی است که از کاربرد ساده و یک سازوکار قفل‌شونده تک‌مرحله‌ای برخوردار است تا جراحان با استفاده از آن کنترل بیشتری بر روند جراحی داشته باشند.

Curiteva

این شرکت پیچ ­های ساقه ­ای را برای استفاده در فیوژن­ های نخاعی می­سازد که در روند بهبودی و حمایت بیمار مؤثر بوده و استحکام بیشتری به فیوژن نخاعی می‌دهد. پروژه‌های دستگاه پزشکی Curiteva، سیستم­های فیوژن گردنی داخل تنه­ای را هم شامل می‌شود که هم از جنس تیتانیوم و هم از PEEK -یک نوع پلیمر زیست‌سازگار- تولید می‌شوند.

Puzzle Medical Devices

Puzzle Medical Devices پمپ قلبی با حداقل تهاجم

نارسایی قلبی یکی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در سرتاسر جهان است. بیماری‌های شدید قلبی نیازمند جراحی‌های پیچیده است و هزینه‌های بالایی برای بیمار و مدیریت بیمارستان به همراه دارد. نوآوری‌های رخ‌داده در عرصه کاشت، پمپ و مفاصل، امکان توسعه دستگاه‌های قلبی-عروقی نوین را فراهم ساخته است. شرکت‌های نوپا و در حال رشد، راهکارهایی را برای بیماری‌های قلبی با حداقل تهاجم ارائه می‌دهند تا میزان مرگ‌ومیر ناشی از مشکلات مذکور را کاهش دهند.

Puzzle Medical Devices – پمپ قلبی با حداقل تهاجم

Puzzle Medical Devices، شرکت نوپای کانادایی، پمپ‌های قلبی گردش خون ترانسکاتِتر می‌سازد. این شرکت پیشرفت‌های رخ‌داده در خصوص جراحی قلبی و قلب‌شناسی مداخله‌ای را با هم به خدمت می‌گیرد تا دستگاه‌های امن و مقرون‌به‌صرفه‌ای را برای کمک به گردش خون عرضه کند. Puzzle Medical کاشت‌های پیش‌بالینی درون‌تنی را هم با موفقیت به پایان رسانده است.

Reprise Bio– دستگاه پزشکی بیولوژیک

راهکارهای معمول احیای بافت نرم، برای درمان مؤثر بافت‌ها نیاز به زمان زیادی دارند. از آنجا که هم‌خوانی ژنتیکی میان خوک و انسان زیاد است، در حال حاضر صنعت زیست‌فناوری بر روی استفاده از بافت کبد خوک در انسان‌ها تحقیق می‌کند. شرکت‌های نوپا در حال ساخت دستگاه‌های بیولوژیک مانند ماتریس‌های سلولی هستند تا به احیای بافت‌های نرم و زخم‌های خارجی بیماران کمک کنند.

Reprise Bio- دستگاه پزشکی بیولوژیک

MiroMesh  از تولیدات Reprise Bio، شرکت نوپای آمریکایی است. این یک دستگاه پزشکی بیولوژیک برای افزایش تراکم بافت نرم به شمار می‌آید. شرکت مذکور، MiroMesh را با کمک گرفتن از کبد خوک ساخته که پر از عروق است. فناوری سلول‌زدایی تزریقی این شرکت، امکان دسترسی سریع به کل عضو را فراهم می‌سازد. Reprise Bio فناوری MiroMesh را در درمان بیماری‌های فتق هیتال و پاراسوفاژیال موردآزمایش بالینی قرار داده است. راهکار مذکور، یک ماتریس کلاژن با مسیرهای طبیعی عروق است که می‌توان اندازه‌اش را با ترکیب کردن تکه‌های بیشتری از MiroMesh  به سادگی افزایش داد.

Paragate Medical- کاشت برای کمک به کلیه

Paragate Medical– کاشت برای کمک به کلیه

دیابت، فشار خون بالا و برخی جراحت­ ها منجر به نارسایی کلیوی می‌شوند و به مشکلاتی مثل نارسایی حاد کلیوی می ­انجامند. پیشرفت ­های فناوری در حوزۀ دستگاه ­های پزشکی مثل دیالیز هدفمند تا حدی به عملکرد کلیه کمک می‌کنند اما برای انجام این کار باید مرتب به بیمارستان مراجعه کرد. شرکت­ های نوپا، دستگاه های قابل‌کاشتی می­سازند که به عملکرد کلیه و تصفیۀ خون کمک می­کنند.

Paragate Medical یک شرکت نوپا بوده که دستگاه قابل‌کاشتی را برای درمان بیماران قلبی و کلیوی ساخته است که از اضافه بار مایعات رنج می‌برند. دستگاه قابل‌کاشت فراپالایشگر صفاقی (IPUD) این شرکت، یک دستگاه تهاجمی حداقلی و کاملاً قابل‌کاشت است که به‌عنوان یک سیستم مکانیکی کمکی برای کلیه‌ها به کار می‌رود و دائماً بدون هیچ تهاجمی، مایعات اضافی را از بدن خارج می­کند. این فرایند به شکلی کاملاً مستقل از کلیه، به تخلیه آرام مایعات هم‌کشش اضافی از بدن می­ انجامد.

Acurable – دستگاه پزشکی برای اختلالات خواب

Acurable دستگاه پزشکی برای اختلالات خواب

خروپف، معمولاً به آپنۀ انسدادی خواب (OSA) برمی‌گردد، بیماری خطرناکی که در آن تنفس به کرات قطع و وصل می‌شود. اما همۀ کسانی که خروپف می‌کنند به OSA مبتلا نیستند. اختراعاتی مثل دستگاه ­های فشار هوای مثبت به بیماران کمک می­کنند تا بدون هیچ‌گونه ناراحتی بخوابند. شرکت‌های نوپا به ساختن دستگاه‌های پزشکی روی آورده‌اند تا الگوهای تنفس را کنترل و تنظیم کنند و بیماران راحت­تر بخوابند.

AcuPbble

دستگاه AcuPbble از سوی شرکت انگلیسی Acurable، عرضه شده است. این یک دستگاه پزشکی برای تشخیص خودکار آپنۀ خواب انسدادی است. بیماران می‌توانند به کمک یک حسگر پزشکی، چرخه­ های خواب خود را دنبال کرده و گزارش ­های خودکار دریافت کنند. سپس پزشکان به تجزیه‌وتحلیل شواهد بالینی جمع­ آوری‌شده توسط AcuPbble می­پردازند تا برنامۀ درمانی مناسب را برای بیماران تهیه کنند.

Acurable

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۱]
منبع
five Top Medical Device Startups Impacting the Healthcare Sector
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *