اینترنت اشیافین تکمقالات اینترنت اشیامقالات فین تک

اینترنت اشیا چگونه به بهبود صنعت فینتک کمک میکند؟

صنعت فینتک همواره از فناوری‌ های جدید برای فروش محصولات و خدمات استقبال می‌کند و یک موهبت بزرگ در سال­ های اخیر، فراگیر شدن اینترنت اشیا بوده است. تنها در سال ۲۰۱۸، متوسط ​​هزینه برای اینترنت اشیا در بخش بانکی و مالی، ۱۵۳ میلیون دلار برآورد شده است.

fintech industry

اینترنت اشیا به عنوان شبکه گسترده ­ای از دستگاه ­های متصل به وب که داده ­ها را جمع ­آوری و به اشتراک می­گذارد، نقش­ های مختلفی را ایفا می­کند:

  • با نظارت بر فعالیت زنجیره تامین، وصول بدهی را از طریق حسگرها و شبکه­ ها ساده می­ کند.
  • با استفاده از سیستم­ های امنیتی در محل که هر اتصال شبکه و اتصال بالقوه را تشخیص می‌دهند، محفاظت در مقابل کلاهبرداری را بهبود می ­بخشد.
  • آن چیزی که «مدیریت ظرفیت» نامیده می­شود را برای ارتقای خدمات مشتری بهینه­ سازی می­کند.
  • با استفاده از فناوری beacon، حتی می­تواند به جهت ­یابی داخلی و امنیت در شعب بانک­ ها یا سایر موسسات کمک کند.

Internet of things and fintech in banking

اینترنت اشیا و فینتک در بانک­داری

اینترنت اشیا به صنعت فین تک رونق جالبی بخشیده است. برای نمونه، وقتی صحبت از پردازش پرداخت به میان می ­آید، اینترنت اشیا را می­توان یافت که به ‌عنوان سیستم­ های صندوق پرداخت سیار عمل می‌کند. یا وقتی صحبت از امنیت می­شود، ابزارهای امنیت سایبری یافت می­شوند که به طور ایمن، اطلاعات پرداخت را پردازش و رمزگذاری می­کنند.

Stripe

در اینجا ۷ مثال از این که چگونه اینترنت اشیا در حال متحول کردن فینتک است آورده شده است:

Stripe

مکان: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

نحوه استفاده از اینترنت اشیا : نرم ­افزار Stripe، پرداخت ها و جنبه­ های سازمانی را برای شرکت­هایی در هر اندازه، از طریق یک زیرساخت امن و خصوصی مبتنی بر فضای ابری، سفارشی سازی و تسهیل می کند؛ همچنین شامل برنامه­ هایی برای مدیریت درآمد، پیشگیری از تقلب و گسترش در سطح بین­ المللی می­شود.

تأثیر در صنعت: از آن­جایی که اکثریت قریب به اتفاق تجارت­ ها هنوز به صورت آفلاین انجام می­شوند، این شرکت اخیراً پایانه Stripe را برای استفاده در فروشگاه ­های خرده فروشی معرفی کرده است.

Kontakt.io

Kontakt.io

مکان: نیویورک

نحوه استفاده از اینترنت اشیا: این شرکت بیکن(beacon) بلوتوثی کم‌ مصرف می‌سازد که جای فناوری سنتی و پرهزینه­ تر صندوق پرداخت را گرفته و می توان از آن برای پرداخت های سیار و موارد دیگر استفاده کرد.

از مزایای آن می­توان به از بین بردن و یا کوچک­تر کردن صف ­های پرداخت، ساده کردن فرآیند خرید که باعث می­شود مشتری­ ها زمان بیشتری برای کاوش در سایر بخش ­های فروشگاه داشته باشند و همچنین افزایش تولید داده برای کسب و کار اشاره کرد.

تاثیر در صنعت : انتظار می­رود که بازار جهانی بیکن‌ها بین سال­های ۲۰۱۸ تا  ۲۰۲۴ ، ۶۱.۵ درصد رشد کند.

Armis

Armis

مکان: پالو آلتو، کالیفرنیا

نحوه استفاده از اینترنت اشیا: Armis امنیت اینترنت اشیا را برای انواع کسب ‌و کارها، از جمله بانک­ ها فراهم می­کند، چرا که به آن‌ها اجازه می­دهد تا همه دستگاه های موجود در شبکه خود را ببینند و در آن قرار بگیرند.

برخی از مزایای آن شامل شناسایی خودکار و قطع اتصال دستگاه ­های مدیریت نشده، استقرار سریع، ادغام آسان با زیرساخت ­های موجود کسب و کار و ردیابی و کنترل بدون عامل است که می­تواند دستگاه ­ها را حتی قبل از پیوستن به شبکه شناسایی کند.

تأثیر در صنعت: Armis اخیراً توسط مجله تجاری فوربس به عنوان یکی از ۲۵ استارتاپی معرفی شد که باید زیر نظر داشت. در آوریل سال ۲۰۱۸، این شرکت ۳۰ میلیون دلار دیگر از بودجه سری B را جذب کرد.

Dynamics, Inc

Dynamics, Inc

مکان: چزویک، پنسیلوانیا

نحوه استفاده از اینترنت اشیا: Dynamics کارت های پرداخت تعاملی متصل به اینترنت اشیا را می‌سازد که با باتری کار کرده و ارتباط دو طرفه بین بانک ها و مشتریان را به صورت آنی فراهم می کند. هر کارت دارای یک صفحه نمایش است که از طریق آن مشتریان بانک می­توانند سوالات خود را مطرح کنند و پاسخ ­های سریع دریافت کنند. چیزی که آن را “کیف پول آنلاین” صدا می­کنیم اعلانی را به بانک ارسال می­کند که حاوی جزئیات مربوط به زمان و نحوه پرداخت­ ها است.

تأثیر در صنعت: کارت Dynamics Wallet برنده بهترین نوآوری در نمایشگاه Consumer Electronics در ژانویه ۲۰۱۸ شد.

Mastercard

Mastercard

مکان: پرچیس، نیویورک

نحوه استفاده از اینترنت اشیا : مسترکارت برای ایجاد محصولاتی که چندین فعالیت روزمره را ساده می­کنند، مشارکت­های استراتژیک ایجاد کرده است: نوآوری ­های حاصل، شامل پرداخت‌­های بدون تماس (با کوین)، یخچال­های هوشمندی که می‌توانند برای خواربارفروشی ­ها مجدداً سفارش ثبت کنند (با سامسونگ) و کلیدهای متصل به اینترنت اشیا (با جنرال موتورز) هستند.

تأثیر در صنعت: این شرکت از فناوری اینترنت اشیا برای ساده ­سازی مدیریت ناوگان از طریق ادغام اطلاعات سوخت و نگهداری با فرآیند پرداخت استفاده می کند.

Metromile

Metromile

مکان: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

نحوه استفاده از اینترنت اشیا: Metromile با استفاده از ردیاب­ های متصل به اینترنت اشیا، بر اساس مسافت پیموده شده و رفتار رانندگی، طرح ­های بیمه­ ای مقرون به صرفه بر اساس مایل­ های پیموده شده ارائه می­دهد.

همچنین فرآیند مدعی بودن را با اجازه دادن به رانندگان برای ارسال یک دادخواست کامل از تلفن همراه خود ساده می­کند.

تأثیر در صنعت: مترومایل تاکنون نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

Amber Agriculture

Amber Agriculture

مکان: شیکاگو، ایلینوی

نحوه استفاده از اینترنت اشیا: Amber یک استارتاپ است که از حسگرهای بی­سیم کوچک و اینترنت اشیا برای مدیریت، محافظت و بازاریابی غلاتی که در درازمدت در سیلوها ذخیره می­شوند، استفاده می­کند. کشاورزان می­توانند شرایط رطوبت را از تلفن­ های هوشمند خود نظارت کنند و قبل از پوسیدگی دانه ­ها، آن­ها را بفروشند یا ارسال کنند.

تأثیر در صنعت: کشاورزان می­توانند از فناوری Amber برای تعیین ارزش محصول خود در بازار استفاده کنند.

Agriculture

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۳.۷]
منبع
IoT In Fintech: 11 Examples You Should Know
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *