اخبار استارتاپی

مروری بر آن‌چه که در دو دوره از رویداد cws گذشت

لیمو HR

رویداد CWS یا Computer Webinar Series» » تا به امروز، طی دو دورۀ رایگان، توسط انجمن‌ علمی دانشکدۀ ریاضی و علوم کامپیوتر، از دانشگاه امیرکبیر برگزار شده است.

هدف از برگزاری این رویداد فراهم کردن بستری است که شرکت‌کننده‌ها و مخاطبان، علاوه ‌بر دنبال کردن محتواها و سخنرانی‌ها، به‌طور مستقیم، می‌توانند با اساتید در ارتباط باشند، سوال‌هایشان را بپرسند و ابهامات‌شان را رفع کنند؛ حتی با آن‌ها همکاری کنند.

 همچنین مورد مهم دیگری از اهداف CWS ایجاد شرایطی برای همکاری و ارتباط با سایر علاقه‌مندان و فعالان این حوزه، یعنی شرکت‌کنندگان رویداد، بوده است؛ ضمن اینکه از این موقعیت علاوه‌ بر شبکه‌سازی، می‌توان برای پیدا کردن شریک حرفه‌ای و کاری استفاده کرد.

همان‌طور که می‌دانیم تکنولوژی در حال گسترش و پیشرفت است. به‌قدری در زندگی ما نفوذ پیدا کرده که باعث تغییرات اساشی در سبک زندگیمان شده است.

برنامه‌ریزی‌های دورۀ اول رویداد در شهریور ۱۴۰۰ شروع شد. ایدۀ اولیه از طرف «فاطمه عبدالحی» دبیر اجرایی رویداد بود و پس از هماهنگی‌های اولیه با «امیرحسین فروغی»، نایب دبیر رویداد، تیم گسترده‌ای شروع به شکل‌گیری کرد. این تیم از بیست عضو شروع به کار کرد و در پایان دورۀ اول، یک تیم سی نفری تشکیل شده بود.

 اعضا در گروه‌های مختلفی از جمله گروه‌های «فنی، علمی، اجرایی، تولید محتوا، مارکتینگ، اسپانسرینگ و گرافیک» فعالیت داشتند. اولین دوره‌ی این رویداد با حضور «پنج‌هزار» شرکت کننده، با پنج محور در هفته دوم بهمن ماه سال ۱۴۰۰ برگزار شد. البته شرایط دورۀ اول متفاوت بود و تیم با مشکلات متعددی رو به رو بود! مشکلاتی نظیر هماهنگی با سخنران‌ها، جذب مخاطب، پیدا کردن و جلب اعتماد اسپانسرها، نیاز به تثبیت رویداد در ذهن افراد و تمایز آن از سایر دوره‌های مشابه و غیره. البته همۀ این موارد در شرایطی بود که کار را پیچیده‌تر می‌کرد. برای مثال تیم بدون تجربه‌ای از پیش شروع به برنامه‌ریزی و فعالیت کرد و با کمبود زمان، ددلاین‌ها، کارهای سنگین، فشرده و حتی گاهی اوقات شبانه‌روزی مواجه بود. محور سخنرانی‌های دورۀ اول عبارت بودند از «رباتیک، محاسبات کوانتومی، یادگیری ماشین، رایانش ابری، بیوتکنولوژی.»

در این بین از آنجا که تیم کاملاً دانشجویی و اغلب متشکل از دانشجوهای لیسانس بود؛ موضوعاتی همچون امتحانات پایان‌ترم نیز در مسیر قرار گرفته بودند، اما گروه CWS سعی کرد تا مشکلات سد راه نشود و مسیرش را طی کند. در دورۀ اول میزبان اساتید و سخنرانان بسیاری بودند که این موضوع نیز به برنامه‌ریزی‌ها و روند دومین دوره کمک شایانی کرد. سخنران‌هایی همچون« دکتر ارسلان موسویان، مازیار بوستانی، دکتر حسین عزیزپور، دکتر شادی عبدالهیان نوقابی، دکتر علی اسلامی و دکتر علیرضا فتحی».

 اسپانسرهای اولین دوره نیز عبارت بودند از «دیوار، لحظه‌نگار، جوانه، ابرآروان، سداد، فینوداد و یکتانت.»

 درنهایت این رویداد با «پنج‌هزار» نفر شرکت‌کننده، به بزرگ‌ترین رویداد تخصصی-دانشجویی کشور تبدیل شد که البته در دورۀ دوم این رکورد شکسته شد و به حدود «نه‌هزار» نفر رسیدند. ضمن اینکه حدود «چهارهزار» شرکت‌کننده در جلسات حضور فعال داشتند که این موضوع در آمار حائز اهمیت است.

برنامه‌ریزی‌های دومین دورۀ این رویداد با حضوری شدن دانشگاه‌ها همزمان شد. از این رو دغدغه‌های دیگری برای اعضای تیم پیش آمده بود. همچنین حجم کار و فشار کاری بسیار بالا بود و اعضا شبانه‌روزی درگیر بودند. با این حال، در انتها، طی چهار روز و در چهار محور و به‌صورت رایگان با همراهی بهترین سخنران‌ها دورۀ دوم نیز در شهریور ۱۴۰۱ برگزار شد. یکی از دستاوردهای این دوره و پیشرفت آن به نسبت اولین دوره، بین‌المللی شدن آن بود. منظور از بین‌اللملی بودن حضور اساتید مطرح خارج از ایران و همچنین برخی شرکت‌کننده‌های بین‌المللی بود. ضمن اینکه در این دوره هشتاد درصد سخنران‌ها شامل پروفسورها و استاد تمام‌های سراسر جهان در حوزۀ خودشان بودند. سایر افراد نیز فعالان صنعت در حیطه‌های مرتبط بودند که درمورد آخرین دستاوردهایشان صحبت کردند. از جمله اساتید بنام که در این دوره از رویداد CWS حضور داشتند می‌توان به «پروفسور Davide Scaramuzza، پروفسور امین شکراللهی، پروفسور مریم کامگرپور، پروفسور Salil Kanhere، پروفسور کامران محسنی، پروفسور مهدی توکلی و پروفسور امیر مرادی» اشاره کرد. همچنین حامیان این دوره « نوبیتکس، یکتانت، اسنپ و لحظه‌نگار» بودند. دورۀ دوم رویداد در چهار محور «هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، الگوریتم و تئوری، رمزنگاری و بلاکچین و رباتیک » و با حدود «نه‌هزار» شرکت‌کننده برگزار شد. شایان ذکر است حدود «هشت‌هزار» نفر مخاطب فعال در جلسات و وبینارها حضور داشته‌اند.

افتتاحیۀ دورۀ دوم رویداد در استودیو « PRESS TV » با همراهی بیش از «دوهزار» بینندۀ آنلاین در ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ برگزار شد. افتتاحیه با همراهی و اجرای جناب «آرش سروری» انجام شد. در این برنامه علاوه‌بر حضور نایب دبیر رویداد،« امیرعلی باستانی» گفتگوهایی با حضور برخی اساتید هر حیطه شکل گرفت که این سخنرانی‌‌ها در راستای هر یک از محورهای این سری از رویداد بود. در اولین سخنرانی «دکتر محمد علی» سه ویژگی دنیای امروز را مطرح کردند و بعد ارتباط این ویژگی‌ها را توضیح دادند. در ادامه دکتر «الهه سادات احمدی موسوی » درمورد «رباتیک» سخنرانی داشتند و این حوزه را معرفی کردند. سپس آقای« امیرحسین فروغی» برای معرفی سومین بخش، ارائه‌ای در راستای «هوش مصنوعی» و پیشرفت‌های آن داشتند. در آخرین سخنرانی نیز دکتر علی محدث در زمینۀ رمزنگاری توضیحاتی ارائه کردند. درنهایت، با جمع‌بندی مجری برنامه و توضیحاتی در ارتباط با روند جلسات رویداد پیش‌رو افتتاحیه به پایان رسید.

اختتامیۀ رویداد با در ۸ شهریور ۱۴۰۱، با حضور حدود «پانصدنفر» و در هتل قلب تهران برگزار شد. در ابتدا فاطمه عبدالحی سخنرانی در ارتباط با رویداد و علت برگزاری آن داشتند و سپس امیرعلی باستانی و امیرحسین فروغی نیز توضیح دادند و به برخی چالش‌های موجود اشاره کردند. در ادامه امید سقط‌چیان، سرگروه تیم فنی CWS، با موضوع “What is software?” صحبت کردند. پس از این، شهریار ابراهیمی در ارتباط با «کاربرد بلاکچین در صنعت» و سپس امیرحسین فروغی درمورد “The Dark of side of AI” توضیح دادند. در ادامه پویا تقوی و همچنین شراره عزت‌نژاد درمورد «کاربرد هوش مصنوعی در کشف تخلف تاکسی‌های آنلاین» و بعد دکتر زهرا رضوی با موضوع “Ussistant” سخنرانی داشتند.

شما عزیزان می‌توانید CWS را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس CWS_AUT دنبال کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *