AR (واقعیت افزوده) ترکیبی از دنیای واقعی و مجازی است. باAR مردم میتوانند دنیای واقعی را در اطلاعات ادراکی کامپیوتری شامل تصاویر، صوت و … تجربه کنند و با آن فضا تعامل داشته باشند. VR (واقعیت مجازی) ترکیبی از واقعیت افزوده و واقعیت مخلوط است که به نام واقعیت Asextended (XR) نیز شناخته شده است. این یک تجربه محرک است که میتواند مشابه با دنیای واقعی یا کاملا متفاوت از آن باشد. واقعیت افزوده و واقعیت مجازی عمدتا در بخش کسب و کار، سرگرمی و به ویژه بازی های ویدئویی، آموزش، مراقبت های بهداشتی و بسیاری از موارد دیگر به کار میروند.
AR و VR نقش مهمی در بازاریابی دارند. شرکتها در حال حاضر از فناوریهای AR / VR و برنامه های کاربردی و استراتژیهای مختلف خود استفاده میکنند تا درآمد خود را افزایش دهند و توجه مشتریان را جذب کنند. VR و AR در بازاریابی نقش گسترده ای دارند.
برای دانستن این که AR و VR چگونه به استراتژی های بازاریابی کمک میکنند، این ۱۰ کاربرد فوق العاده را بخوانید:
VR در بازاریابی
VR به عنوان یک پل بین تجربه و عمل، فعالیت میکند. VR را میتوان به منظور ارائه تجربه دیجیتال برای تبلیغ محصولات و خدمات استفاده کرد. VR همچنین میتواند برای ترویج محصولات موجود استفاده شود که به مشتریان کمک میکند تا بدانند چه چیزی در دسترس است و چه چیزی به بازار عرضه میشود.
AR در بازاریابی
AR تجربیات منحصر به فردی را به مشتریان میدهد. فناوری AR / VR را میتوان از طریق تلفن همراه استفاده کرد، بنابراین برای مشتریان آسان است تا با آن انطباق پیدا کنند. همچنین برای ترویج کسب و کار، محصولات و افزایش فروش در شرکتها مناسب است. AR میتواند به مشتریان تجربه یک محصول را قبل از خرید آن ارائه دهد.
مشارکت مشتریان
AR / VR نقش مهمی در جذب مشتریان دارد، به عنوان مثال، هنگامی که مشتریان یک محصول را انتخاب میکنند، اما در مورد آن مردد بوده و مطمئن نیستند، به کمک فناوری AR میتوانند قبل از خرید محصول، نحوه استفاده از آن را تجربه کنند.
تبلیغات شخصی
فناوریهای AR / VR در را به روی تجربیات تبلیغاتی شخصی که برای هر فرد منحصر به فرد هستند، باز کردهاند. تبلیغات برنامه نویسی، پیام رسانی و بازاریابی در سطح فردی یکی از استراتژی های بازاریابی است و این به زودی بخشی از زندگی همه خواهد شد.
افزایش رویکرد PR (روابط عمومی)
AR / VR فرصتهای زیادی را برای نزدیک شدن شرکتها به مردم یا مشتریان ایجاد میکنند و به شرکتها کمک میکنند تا پیشنهادات مشتریان را به شیوه های جدید دریافت کنند؛ به عنوان مثال، در حال حاضر رویدادها، امکانات، املاک، مقاصد سفر و موارد دیگر میتوانند فرصتی به مشتریان، در راستای کشف خواص منحصر به فرد محصول، بدون حضور فیزیکی را ارائه دهند.
تجربه مجازی
با پیشرفت در تکنولوژی AR / VR، ما میتوانیم این گذر را در صنعت رویداد ببینیم و نیاز به سفر را در حین ارائه فرصت های مربوط به مشارکت شخصی و حقیقی، جایگزین کنیم.
هوش مصنوعی در متاورس
با توجه به گفته مارک زاکربرگ، یکی از رهبران کنونی بازار سرمایه گذاری در متاورس، متاورس یک نوع “اینترنت تجسم یافته” است. این چیزی است که شما میتوانید به آن (از طریق VR) وارد شوید یا به واقعیت خود (از طریق AR) بیافزایید. دنیاهای مجازی، به طور روزافزون محبوب تر میشوند و متاورس نیز ممکن است آینده واقعیت افزوده باشد و در آینده در همه جا حضور داشته باشد.
VR در متاورس
واقعیت مجازی به مشتریان اجازه میدهد تا وارد متاورس شوند و شکاف درک شده در میان واقعیت های دیجیتال و فیزیکی را معین کنند. تفاوت های مجازی افراد، اشیاء و مناظر به ما اجازه میدهد تا محیط های جدید را کشف کنیم و گزارش هایی را برای همه در دسترس قرار دهیم. به طور خلاصه، این یک دنیای واقعیت مجازی است که در آن شما میتوانید بدون ترک خانه (به طور فیزیکی) از مدرسه و محل کار بازدید کنید، بازی کنید، کنسرت تماشا کنید، و قفسه های فروشگاه را مرور کنید.
جلب توجه مشتریان
VR و AR از سریع ترین راههایی هستند که توجه مشتریان را جلب میکنند. همان طور که بسیاری از مردم فناوری را دوست دارند و فناوری به آن ها تجربه میبخشد و محرک آنهاست، AR و VR نیز میتوانند در جهت جلب توجه مشتریان موثر باشند.
AI با VR و AR
بهبود ارتباط بین دنیای فیزیکی و دنیای دیجیتال نیازمند سطح مثبت هوش از دستگاه ها میشود. هوش مصنوعی برای AR / VR در بهبود کسب و کار، بسیار مهم و ضروری است. هوش مصنوعی میتواند با پردازش زبان طبیعی ادغام شده و به ما کمک کند تا مطمئن شویم که ماشین ها میتوانند ما را درک کنند.
این بهترین زمان ممکن است تا AI برای ساخت دنیای همه جانبه و هوشمندتر، با واقعیت افزوده و مجازی ادغام شود. هوش مصنوعی توانایی تجزیه حجم عظیمی از اطلاعات را برای تولید بینش و راه اندازی فعالیتهایی با سرعت رعد و برق دارد. کاربران میتوانند از هوش مصنوعی برای فرایند تصمیم گیری استفاده کنند، یا آن را برای انجام فرایندهایی با تماس کم، با اتوماسیون پیوند دهند. علاوه بر این، هوش مصنوعی به ماشین ها کمک میکند تا محیط فیزیکی ما را بهتر درک کرده و شرایط محیطی را تشخیص دهند.