اخبار استارتاپی

دادستان کل کشور: باید آن زمان که کسب‌وکاری در فضای مجازی نبود، دوراندیشی می‌کردیم

دادستان کل کشور با انتقاد از آماده نشدن شبکه ملی اطلاعات در سال‌های گذشته گفت: باید آن زمان که هنوز کسب‌وکار مردم در فضای مجازی نبود، دوراندیشی می‌کردیم تا به جای استفاده از برنامه خارجی و با کمک فکر و اندیشه جوانان، شبکه داخلی ایجاد می‌کردیم.

لیمو HR

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، امروز (۱۳ مهر) در همایش بررسی نقش نخبگان در جهاد تبیین، با تاکید بر اینکه برای شبیخون فرهنگی باید برنامه متناسب داشته باشیم، با انتقاد از مسئولان گفت: «کاش آن زمان که مقام معظم رهبری بحث مقابله با تهاجم فرهنگی در فضای مجازی و ایجاد شبکه ملی اطلاعات را مورد تاکید قرار داده بودند، اقدام می‌کردیم. امروز فردی که در گذشته مسئولیت ایجاد این شبکه را بر عهده داشته است، در توییتی فیلتر کردن اینترنت را زیر سوال برد، ای‌کاش جلسه و مناظره‌ای بود تا من با شواهد مبین ثابت می‌کردم که او در این جنایت دست دارد.» به نظر می‌رسد منظور او محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت قبل است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه کسب‌وکار مردم در اینستاگرام دچار مشکل شده است گفت: «باید آن زمان که هنوز کسب‌وکار مردم در فضای مجازی نبود، دوراندیشی می‌کردیم تا به جای استفاده از برنامه خارجی و با کمک فکر و اندیشه جوانان، شبکه داخلی ایجاد می‌کردیم، این کوتاهی‌ها، تقصیرها و تعمد در توجه نکردن به تاکید مقام معظم رهبری، امروز ما را به اینجا رسانده که در واتس‌اپ و اینستاگرام شاهد برگزاری کلاس‌هایی برای جرم و جنایت، بی‌عفتی و هرزگی باشیم.» در روزهای گذشته وزیر ارتباطات نیز از کسب‌وکارها خواسته بود فعالیت خود را به پلتفرم‌های داخلی منتقل کنند.

او گفت: «اینکه در جریان‌های این روزها، جوانان ۱۶ ساله حضور دارند، به دلیل فضای مجازی است، آنها گرفتار شده‌اند و نمی‌دانند در واقعیت‌ها و پشت پرده‌ها چه چیزهایی نهفته است.»

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
پیوست
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *