اخبار استارتاپی

۱۰۰میلیارد تومان قرارداد فروش محصولات دانش بنیان منعقد شد

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی از امضای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان قرارداد فروش محصولات دانش بنیان در پاویون های نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری با اشاره به اینکه یکی از اقدامات صندوق نوآوری در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، حمایت از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، صندوق نوآوری در این راستا برنامه‌های متنوعی را طراحی و اجرا کرده است.

وی گفت: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی به دو صورت حضور مستقل یا برپایی پاویون از جمله حمایت‌های صندوق از شرکت‌ها به شمار می‌رود. وی افزود: از میان پاویون‌های شرکت‌های دانش‌بنیان که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا شده است، پنج پاویون دستاوردهای مهمی برای شرکت‌های دانش‌بنیان به ارمغان آورده است.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری در این باره توضیح داد: از آغاز امسال صندوق نوآوری در ۷ نمایشگاه خارجی و ۷ نمایشگاه داخلی، پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان را با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان برپا کرده است که از این میان پنج نمایشگاه «صنایع غذایی و کشاورزی کازان در روسیه»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات در سوریه»، «بین‌المللی تجارت کنیا»، «تجهیزات پزشکی، دارویی و آزمایشگاهی ایران هلث» و «صنعت ساختمان» دستاوردهای شایان توجهی به همراه داشته است.

به گفته وی مجموعاً ۷۸ شرکت دانش‌بنیان در این پنج پاویون حضور داشته‌اند و علاوه بر کسب شناخت مناسب از بازار، توانسته‌اند محصولات و توانمندی‌های خود را به مشتریان داخلی و خارجی ارائه کنند. وی افزود: بنا به گزارش خوداظهاری شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در پاویون و کارگزاران مرتبط، تاکنون نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان قرارداد فروش محصولات دانش‌بنیان ایرانی با مشتریان داخلی و خارجی این محصولات امضا شده است.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی تأکید کرد: بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در حال رسیدن به تفاهم نهایی و شروع همکاری با مشتریان خود هستند. برای مثال یکی از شرکت‌هایی که در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان نمایشگاه ایران هلث حضور داشته اکنون در حال مذاکره نهایی با ۴۰ شرکت داخلی و خارجی است تا روند همکاری فناورانه و تجاری خود را با آن‌ها آغاز کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دستاوردهای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در پاویون‌های اختصاصی این است که بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی پس از مشاهده محصولات و توانمندی‌های این شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام آمادگی و ابراز تمایل کرده‌اند.

وی گفت: به علاوه، بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در این نمایشگاه‌ها مذاکرات شایان توجهی با مشتریان بالقوه و بازدیدکنندگان انجام داده‌اند که این مسئله از سویی باعث شناخته‌شدن و جاافتادن این شرکت‌ها در بازارهای صادراتی می‌شود و از سوی دیگر به شناخته شدن بیشتر زیست‌بوم فناوری ایران در کشورهای مختلف کمک می‌کند.

شاوردی تاکید داشت: بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی که در نمایشگاه‌های بین‌المللی حاضر شده‌اند توانسته‌اند با نهادهای دولتی یا عمومی کشور مقصد نیز ارتباط برقرار کنند و مسیر همکاری و تعامل را هموار کنند. برای مثال یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تجهیزات الکترونیک برای ارائه خدمات مشاوره‌ای در خصوص اصلاحات زیرساختی شبکه توزیع برق شهری به تفاهم اولیه با مقامات کشور کنیا دست یافته است.

شاوردی افزود: بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز با حضور در نمایشگاه‌های خارجی مدل کسب‌وکار و سطوح فناوری رقبای خارجی خود را دیده‌اند و این مسئله محرکی مناسب برای شروع بازنگری و ارتقای کیفی مدل کسب‌وکار و محصولات شرکت‌ها بوده است.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: حضور در نمایشگاه‌ها یکی از ابزارهای اثربخش در توسعه بازار داخلی و صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان است و دستاوردهای شرکت‌ها از حضور در نمایشگاه‌ها فراتر از چیزی است که در این پنج پاویون حاصل شده است. وی بیات کرد: صندوق نواوری و شکوفایی نیز در پی آن است که با حمایت‌های گسترده‌تر از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های خارجی، مسیر توسعه صادرات محصولات فناورانه و نوآورانه و ارتقای سطوح فناوری کشور را هموارتر کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *