اخبار استارتاپیاخبار حمل و نقل و لجستیکحمل و نقل و لجستیک

ششمین رویداد همرسان، در حوزه حمل و نقل برگزار شد

لیمو HR

رویداد همرسان رویدادی است که خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه، در راستای ایفای نقش خود به عنوان حلقه ی واسط میان اکوسیستم نوآوری و اندیشه ورزی با قوه مقننه و حکمرانی، نشستهای تخصصی، با عنوان “رویداد همرسان” را طراحی و برگزار میکند..

رویداد همرسان حمل و نقل دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ توسط خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه  در سالن سلام صد استارتاپ برگزار شد. موضوع این رویداد، چالش ها و فرصت های حمل و نقل در کشور است که با حضور تعدادی از نمایندگان کمیسیون عمران  مجلس، مسئولان وزارت راه و اعضای اکوسیستم نوآوری حمل و نقل شکل گرفت.

مهدی طغیانی نماینده مردم أصفهان در مجلس شورای اسلامی و بابک حمیدیا، ریاست مرکز نوآوری مجلس از حاضران رویداد بودند.

در بخش اول رویداد، نشستی تعاملی با حضور ذی‌نفعان حوزه حمل و نقل برگزار شد که نتیجه آن، تدوین بیانیه مسائل حمل و نقل هوشمند شد.

رویداد همرسان

در ابتدای بخش دوم این نشست، به ارائه خروجی نشست بخش نخست رویداد پرداخته شد و در ادامه، نمایندگان شرکتها و استارتاپهای حوزه حمل و نقل، ارائه‌ کوتاهی از فعالیت ها و اقداماتشان داشتند و سپس به بیان ظرفیت های همکاری با حاکمیت و ارائه‌ راهکارهای نوآورانه برای مسائل سطح کسب و کار و صنعت خود پرداخته شد. پیرامون این ارائه، پرسش و پاسخی شکل گرفت و در نتیجه، هم استارتاپها با مسائل حاکمیت و محدودیت‌های تصمیم‌گیری آشنا شدند و هم نمایندگان مجلس و سیاستگذاران، با ظرفیتهای واحدهای دانش‌بنیان آشنا شدند.

حامد تاج الدینی، بنیانگذار و مدیرعامل استارتاپ اوبار، طی ارائه ای به بیان آمارهای حوزه حمل و نقل کشور پرداخت. او اشاره کرد که کشور ایران در بحث لجستیک ۶۴امین کشور دنیاست که ۷۸درصد حمل و نقل کشور بر بستر جاده هاست و این درحالیست که شرکت کلان مقیاسی در این حوزه وجود ندارد و شرکتهای حمل و نقل به روش سنتی کار میکنند. وی افزود: «این مشکلات در مقیاس کشور است و به استارتاپها مربوط نمیشود. اما با اجازه فعالیت استارتاپها به عنوان شرکت لجستیکی برخی از این مشکلات قابل حل است».

همرسان

محمد صدوقی، مدیرعامل ترابرنت نیز گفت: «شرکتهای استارتاپی فعال این حوزه، مبتنی بر دانش و ایده کار میکنند نه دارایی هایی مثل ماشین. آنها میتوانند به جای این نوع دارایی ها، ضمانتنامه های بانکی ارائه دهند».

رویداد

حسن دوست حقی، مدیرعامل شتابان شمال، اضافه کرد: «بزرگترین مشکل این حوزه این است که شرکتها نمیتوانند از دارایی های خود برای توسعه استفاده کنند و امکان ورود به بازارهای بین المللی نیز وجود ندارد».

حسن دوست حقی، مدیرعامل شتابان شمال

دکتر حسن زاده، مدیرعامل رورو نیز در طی سخنرانی خود به ارائه آمار سفرهای روزانه شهری پرداخت و گفت: «سفرهای درون شهری هزینه های غیرملموسی دربردارد که بر هوا، مصرف سوخت و ترافیک تاثیرگذارند. در تهران به صورت روزانه ۲۰میلیون جابه جایی وجود دارد که بخش عمده آن با وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس و مترو صورت میگیرد و بخش دیگر آن با وسایل نقلیه شخصی. این درحالیست که بسیاری از این سفرها کوتاه است و میتواند به جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی، با وسایلی مثل اسکوتر یا دوچرخه های اشتراکی صورت گیرد».

دکتر حسن زاده، مدیرعامل رورو

در انتها نیز شبکه سازی مهمی بین فعالین حوزه حمل و نقل شکل گرفت.

حمل و نقل

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۲]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *