رپرتاژ

مزایای تبلیغات در گوگل برای فروش لوازم آرایشی بهداشتی

لوازم آرایشی و بهداشتی جزو آن دسته از محصولات بازار می‌باشند که طرفداران زیادی در کشور ما دارند. این موضوع باعث شده‌است تا بازار این محصولات به عنوان یک قطب تولید ثروت برای سرمایه‌گذاران آن تبدیل شود. اما با وجود شرکت‌های متعدد تولید‌کننده داخلی و همچنین وارد‌کنندگان این محصولات، رقابت در این بازار بالا بوده و شرکت‌ها برای توسعه کسب‌و‌کار خود در این حوزه نیازمند تبلیغات هدفمند می‌باشند و خواستار این هستند در رقابت شدیدی که وجود دارد با تبلیغات در صفحه اول گوگل از رقبای خود پیشی بگیرند. یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی که امروز قصد بررسی مزیت‌های آن را داریم تبلیغ در گوگل نامیده می‌شود که اتفاقا طرفداران خاص خود را در کشور ما پیدا کرده‌است.

گوگل به‌عنوان پلتفرم پرطرفداری که روزانه توسط بسیاری از افراد استفاده می‌شود؛ می‌تواند به‌عنوان گزینه مناسبی برای تبلیغ در نظر گرفته شود. وجود سیل عظیمی از مخاطبان در کنار گزینه‌های تبلیغاتی متفاوتی همچون تبلیغات گوگل ادز، تبلیغات دیسپلی و یا تبلیغات در یوتیوب، این امکان را در اختیار صاحبان مشاغل قرار می‌دهد تا به‌صورت هدفمند کسب‌و‌کار خود را به میلیون‌ها مخاطب معرفی کنند. همچنین می‌توان با برون‌سپاری کلیه مراحل تبلیغ در گوگل با انجام تبلیغات مدیریت شده گوگل ادز بهترین بهره‌وری را از این پلن برای خودتان رقم بزنید.

روش‌های مختلف تبلیغات در گوگل

شاید سخن گزافی نباشد اگر بگوییم دیگر نمی‌توان در سال ۲۰۲۲ کسب‌و‌کاری را اداره کرد؛ اما برای آن وب‌سایتی در نظر نگرفت. امروزه مشکلات متعددی همچون کمبود وقت، باعث شده‌اند تا افراد برای برطرف‌کردن ساده‌ترین نیاز‌های خود از گوگل بهره بگیرند. این پلتفرم نیز در کنار خدمات مناسبی که به مخاطبان خود می‌دهد؛ شبکه‌ای را طراحی کرده است که در آن مدیران شرکت‌ها می‌توانند به‌راحتی مشتریان خود را از میان کاربران گوگل پیدا کنند. در کنار بهره‌‌مندی از سیل عظیمی از مشتریان بالقوه، به‌صرفه‌بودن تبلیغات گوگل نیز یکی دیگر از دلایل گرایش مدیران مشاغل به سمت این پلتفرم است. هزینه تبلیغات در گوگل به‌ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغات شما انجام می‌شود محاسبه شده که باتوجه‌به مزیت‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهد؛ هزینه معقولی به نظر می‌رسد.

تبلیغات گوگل ادز برای لوازم آرایشی و بهداشتی

تبلیغات گوگل ادز در نتایج حاصل از عبارات جستجو شده توسط کاربر نشان داده می‌شود. این بدان معنا است که تبلیغات شما دقیقاً به افرادی نشان داده می‌شود که به آن نیاز دارند.

شرایطی را تصور کنید که افراد برای خرید لوازم آرایشی عبارت “بهترین فروشگاه لوازم آرایشی” را در گوگل جست‌و‌جو می‌کند. شما می‌توانید با طراحی یک کمپین تبلیغاتی مناسب، جزو اولین نتایجی باشید که به کاربر نشان داده می‌شود. درصورتی‌که کاربر بر روی تبلیغات شما کلیک کند؛ به سایت شما منتقل شده و احتمالاً خرید خود را از وب‌سایت شما انجام می‌دهد.

عکس ۱

تبلیغات دیسپلی گوگل

یکی دیگر از تبلیغاتی که می‌تواند تأثیر بسزایی در توسعه شرکت‌های فروشنده لوازم آرایشی و بهداشتی داشته باشد؛ استفاده از تبلیغات دیسپلی است. در این نوع از تبلیغات، محتوا‌های بصری همچون بنر‌های تبلیغاتی در بالا و پایین و یا گوشه‌وکنار وب‌سایت‌های مختلف به کاربران نشان داده می‌شود. مزیت استفاده از این روش معرفی و تثبیت نام برند شما در ذهن مخاطب و همچنین افزایش ترافیک وب‌سایت شما هست. محتوا‌‌های بصری به دلیل جذابیتی که برای کاربران دارند؛ معمولاً آمار کلیک بالایی نیز از خود نشان داده و  فروش بیشتری را برای صاحبان مشاغل به همراه دارند. قابل‌ذکر است که وب‌سایت‌هایی که تبلیغات دیسپلی شما در آن‌ها به نمایش در می‌آیند؛ سایت‌های میزبان بوده که توسط خود شما انتخاب می‌شوند.

تبلیغات ریتارگتینگ برای لوازم آرایشی و بهداشتی

با وجود شرایط بسیار خوب تبلیغات در گوگل، باز هم همه افرادی که بر روی تبلیغات شما کلیک کرده و وارد وب‌سایت شما شده‌اند؛ به مشتری تبدیل نمی‌شوند. تبلیغات ریتارگتینگ طراحی شده است تا کاربرانی که بدون خرید وب‌سایت شما را ترک کرده‌اند را هدف قرار دهد. این نوع از تبلیغات، مخاطبانی که وارد سایت شما شده؛ اما بدون تکمیل خرید از آن خارج شده‌اند را ردیابی کرده و تبلیغات دیگری از شرکت شما را به آن‌ها نشان می‌دهد.

تبلیغات ریتارگتینگ برای لوازم آرایشی و بهداشتی

 چرا باید در گوگل تبلیغ کنم؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تغییری که در سبک زندگی افراد به وجود آمده است؛ می‌توان عنوان کرد که بخش عظیمی از افراد جامعه برای خریدن ساده‌ترین محصولات روزمره خود از اینترنت و گوگل استفاده می‌کنند.

دررابطه‌با لوازم آرایشی و بهداشتی نیز خیلی از افراد ترجیح می‌دهند به‌جای مراجعه فیزیکی به فروشگاه‌ها و صرف زمان زیاد، تنها گوشی موبایل خود را برداشته و در گوگل برای پیداکردن محصول خود سرچ کنند. پروسه خرید یک محصول از جمع‌آوری اطلاعات پیرامون آن شروع شده و نهایتاً با خرید آن محصول اتمام می‌یابد. حتی بسیاری از وب‌سایت‌های فروشنده محصولات آرایشی و بهداشتی نکاتی را دررابطه‌با نحوه درست استفاده از محصول در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند. نکته قابل‌توجه در این مورد، نقش پررنگ گوگل هست که مشتریان در تمامی مراحل خرید خود، به آن مراجعه می‌کنند. شما به‌عنوان یک فروشنده لوازم آرایشی و بهداشتی می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی را طراحی کنید که در زمان جست‌و‌جو کاربران پیرامون یک محصول خاص، وب‌سایت شما به آن‌ها نشان‌داده‌شده و بدین ترتیب فرایند فروش محصول به مشتریان تکمیل شود.

چگونه بهترین نتیجه از تبلیغ در گوگل را بگیرم؟

بازار لوازم آرایشی و بهداشتی در کنار مزیت‌ها و جذابیت‌هایی که برای فروشندگان خود دارد؛ بازار بزرگی بوده و رقابت در آن بسیار است. باید به این نکته توجه کنیم که همه افرادی که در این بازار فعال هستند؛ محصولی برای فروش داشته و می‌خواهند بیشترین فروش بازار را داشته باشند. تنها نکته‌ای که می‌تواند در این بازار شما را به موفقیت برساند یادگیری نکاتی دررابطه‌با روند طراحی کمپین‌های تبلیغاتی مناسب است که از دید مشتریان جذاب به نظر برسد.

استراتژی و داشتن برنامه، از فاکتور‌های اصلی و تعیین‌کننده تبلیغات در گوگل هستند که باید توسط تبلیغ‌کنندگان در نظر گرفته شده تا بهترین نتیجه را در اختیار آن‌ها قرار دهند. داشتن یک استراتژی اصولی به شما کمک می‌کند تا اهداف مدنظر خود را مشخص کرده و مسیر مناسبی برای رسیدن به آن‌ها طراحی کنید. پیشنهاد می‌شود تا برای طراحی استراتژی تبلیغ در گوگل با یک کارشناس خبره در حوزه دیجیتال مارکتینگ مشورت کنید تا بهترین نتیجه را از تبلیغات در گوگل بگیرید.

نکاتی برای موفقیت در مسیر تبلیغ در گوگل

جدا از داشتن یک برنامه منطقی برای افزایش فروش، رعایت یک سری نکات می‌تواند به شما برای داشتن تجربه خوبی از تبلیغات  در گوگل کمک کند. موارد زیادی دررابطه‌با این حوزه مطرح می‌شوند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند.

انتخاب درست کلمات کلیدی

شبکه سرچ گوگل به‌گونه‌ای طراحی شده است که در آن کاربران از کلمات برای جست‌و‌جو موضوعات مدنظر خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل نیاز است تا شما از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خودتان استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال اگر فردی قصد خرید رژلب را داشته باشد؛ پیشنهاد می‌شود تا شما در تبلیغات خود از عناوینی همچون “خرید رژلب باکیفیت” استفاده کنید.

طراحی لندینگ‌پیج مناسب

لندینگ‌پیج و یا صفحه فرود، همان صفحه‌ای هست که کاربر پس از کلیک بر روی تبلیغ شما، مستقیماً وارد آن می‌شود. به این دلیل که لندینگ‌پیج، اولین صفحه‌ای است که کاربر به‌وسیله آن با برند شما آشنا می‌شود؛ باید از کیفیت بالایی برخوردار بوده و باعث جذب مخاطب شود.

شناسایی مخاطب هدف و بازاریابی محتوایی

احتمالاً شما هم متوجه شده باشید که مدتی است که آقایان نیز در لیست مشتریان لوازم آرایشی و بهداشتی قرار گرفته‌اند؛ اما باید توجه داشته باشید که هنوز خانم‌ها به‌عنوان مصرف‌کنندگان اصلی این محصولات در نظر گرفته می‌شوند؛ بنابراین نیاز است تا در طراحی کمپین‌های تبلیغاتی خود این موضوع را در نظر گرفته و محتوا‌های خود را به‌گونه‌ای طراحی کنید که برای این دسته از افراد جذاب باشد.

شناسایی مخاطب هدف و بازاریابی محتوایی

سخن آخر

لوازم آرایشی و بهداشتی به‌واسطه مصرف بالایی که دارند بازار پرسودی را در اختیار فروشندگان خود قرار می‌دهند؛ اما رقابت در این بازار، فعالان آن را به اتخاذ رویکرد‌های متفاوتی مجبور کرده‌ است. تبلیغ در گوگل یکی از این روش‌های متفاوت است که باتوجه‌به مزیت‌هایی که در اختیار فروشندگان این بازار قرار می‌دهد بسیار کاربردی و به‌صرفه تلقی می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *