اخبار استارتاپی

طرح توانمندسازی صدف، نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۱ اجرایی میشود

لیمو HR

چهارمین دوره از طرح توانمندسازی صدف، به مدت ۸ الی ۱۰ هفته در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. این طرح با همکاری پارک فناوری پردیس، دانشکده کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی، تلنت کوچ(زیرمجموعه شرکت ایران تلنت)، شتابدهنده سنجه و شرکت برندیمو و شرکت آویژه اجرایی خواهد شد.

طرح صدف، طرحی است که برای ایجاد انگیزه در دانشجویان و افزایش مهارت برای ورود آنها به بازار کار ایجاد شده است. سال گذشته نیز ۱۰۰ نفر در این طرح شرکت کردند که ۹۸ نفر آنها دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، ۱ نفر از دانشگاه آزاد تهران شمال و ۱ نفر از دانشگاه علم و صنعت بودند.

طرح توانمندسازی صدف

امیر عاشوری، مدیر این طرح، شناخت استعدادها، شناخت فضاهای شغلی، فراگیری مهارتهای نرم، ایجاد ارتباطات و تسهیل فرآیند کارآموزی را از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: «این طرح در چهار فاز، خودشناسی، مهارت افزایی، آشنایی با زیست بوم نوآوری و فناوری و سرمایه گذاری بلندمدت اجرا خواهد شد».

در ادامه، دکتر محسن ابراهیمی مقدم، مدیر دانشکده کامپیوتر شهید بهشتی نیز، خاطرنشان کرد که دانشجویان از کلیه مقاطع میتوانند در این طرح شرکت کنند و آموزش مهارتهای نرم و کار تیمی را از الزامات توانمندی برای ورود به بازار کار دانست.

همچنین، دکتر مجتبی جباری پور، مدیر ترویج و توسعه خوشه های نوآوری پارک پردیس، به نتایج موفق سال گذشته این طرح اشاره کرد و گفت: «چالش منابع انسانی متخصص چالش بزرگی است که برای حل آن دانشگاهها نقش کلیدی و مهمی را بازی میکنند».

مهسا قادری، مدیر کسب و کار تلنت کوچ نیز، با اشاره بر اینکه شرکت ایران تلنت با ۱۵۰۰۰شرکت مشغول فعالیت است گفت: «هدف این طرح برقراری ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه و صنعت است. چالشی که ما در این طرح با آن مواجه شدیم، عدم اطلاع رسانی دانشگاه ها به دانشجویان است».

توانمندسازی صدف

وی همچنین همکاری دانشگاه شهید بهشتی را اتفاقی امیدبخش در توانمندسازی دانشجویان عنوان کرد.

اشکان چکاک، مدیراجرایی شتابدهنده سنجیده نیز، با اشاره به این نکته که قرار نیست همه افراد کارآفرین شوند، افزود: «در این طرح بسیاری از افراد به سمت کارمندی با انتخاب خود سوق داده میشوند و افرادی نیز با دانش و مهارت دست به کارآفرینی خواهند زد».

این طرح از بهمن ماه امسال به مرحله اجرا خواهد رسید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *