رپرتاژ

با این وعده های غذایی که دارای بیوتین هستند ریزش مو را پایان دهید

بسیاری از مواد غذایی که ما به صورت روزانه مصرف می کنیم به سلامت کلی بدن ما کمک کرده و برخی از آنها به صورت مشخص برای سلامت پوست و موی ما مفید هستند. در این زمینه بیوتین یا ویتامین ب ۷ ماده ای است که عدم جذب آن موجب می شود تا پوست و موی ما وضعیت مطلوبی نداشته باشد. جذب بیوتین کافی به سوخت و ساز بهتر بدن کمک کرده و به رشد مو و داشتن پوستی بهتر کمک خواهد کرد. اما بیوتین در کدام مواد غذایی وجود دارد؟ ما در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

۱. قارچ

قارچ یک خوراکی بسیار سالم است که منبع غنی از بیوتین است. انواع مختلف قارچ‌ ها منابعی بسیار مفید برای پیشگیری از ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی، چاقی، سرطان و تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن هم هستند. همچنین، قارچ ‌ها سرشار از بیوتین، مواد معدنی مفید و مغذی هم بوده و مصرف آنها به رشد مو، پوست و به ‌طور کلی سلامتی بدن ما کمک قابل توجهی می ‌کند.

۲. کره بادام زمینی

کره بادام زمینی

خیلی از افراد عطر و طعم کره بادام زمینی را دوست دارند. این ماده خوراکی خوشمزه سرشار از ماده بیوتین بوده و مقدار بسیاری نیز پروتئین دارد. این خوراکی چربی کمی دارد و به همین دلیل هم برای بیماران دیابتی و قلبی هم گزینه مناسبی است. کره بادام زمینی مدت زمان زیادی شما را سیر نگه می دارد. بیوتین موجود در کره بادام زمینی کمک می کند تا موهای شما سالم تر و زیباتر باقی بماند.

۳. تخم مرغ

تخم مرغ و تخم پرندگان سرشار از ویتامین ‌های گروه ب، پروتئین، آهن و فسفر هستند و زرده تخم مرغ منبعی غنی از بیوتین است. یک تخم مرغ کامل پخته (معادل ۵۰ گرم) یعنی حدود ۱۰ میکروگرم بیوتین دارد. این مقدار، ۳۳ درصد نیاز روزانه به بیوتین را پوشش می دهد. بهتر است برای جذب بهتر بیوتین و از بین رفتن میکروب های تخم مرغ، همیشه تخم مرغ ‌ها را به طور کامل بپزید. مصرف تخم مرغ خام به خاطر وجود پروتئینی به نام آویدین در سفیده آن، مانع جذب بیوتین می‌ شود. تخم مرغ را می ‌توانید به صورت آب ‌پز یا نیمرو و در شیرینی ‌هایی مانند وافل یا مافین هم استفاده کنید.

بسیاری از انواع تقویت کننده مو سر، ابرو یا صورت نیز در داخل خود تخم مرغ و یا زرده را دارند. بهترین انواع  تونیک  سر  زنانه  و مردانه را می توانید در برندهای  سریتا و  سینره  پیدا کنید که پایه گیاهی داشته و دارای انواع ویتامین هایی که در خوراکی هایی مانند تخم مرغ است؛ وجود دارد.

انواع این ویتامین ها در تقویت کننده مژه  نیز وجود دارد. بهترین برند تقویت مژه اکسیلیا، سریتا و ماوالا است که  قیمت  انواع آن با توجه به حجم و برند آنها متفاوت است. بسیاری از تقویت کننده های مو دارای پک تقویت مژه نیز هستند.

۴. ماهی تن

ماهی تن

تن ماهی ماهی منبع سرشاری از بیوتین است، و علاوه بر این دارای مواد مغذی است که بهتر است ان را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. البته باید دقت داشته باشید که بهتر است بیش از اندازه از آن مصرف نکنید، زیرا بسیاری از کارشناسان حوزه‌ سلامت اعتقاد دارند که جیوه ‌ای که در آن وجود دارد می ‌تواند در صورت مصرف مداوم مشکل ساز شود. این ماده منبعی عالی از پروتئین و امگا۳  است و به همین دلیل ه کمک زیادی به بدن‌ و اهداف کلی سلامتی شما می ‌کند.

۵. حبوبات

حبوبات هم منبع غنی دیگری از بیوتین هستند که به داشتن موهایی سالم و درخشان کمک می کنند. حبوباتی مانند نخود، لوبیا و عدس دارای مقادیر زیادی پروتئین، فیبر و ریز مغذی ها هستند. بادام زمینی و دانه سویا در میان انواع حبوبات، از غنی ‌ترین منابع بیوتین هستند. برای مثال ۲۸ گرم بادام زمینی بو داده حاوی کمتر از ۵ میکروگرم بیوتین است. این مقدار با ۱۷ درصد از مقدار مورد نیاز بدن در یک روز برابر است.

نویسنده: وحیده امینی

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *