اخبار استارتاپی

حضور شرکت‌های نوآور در ایران متافو

نوزدهمین نمایشگاه ایران متافو، نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، صنایع معدنی، آهنگری، ماشین‌کاری، قالب‌سازی و ریخته‌گری، از ۹ الی ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱، در محل دائم نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

در این نمایشگاه، شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز نوآوری و استارتاپ‌های این حوزه نیز حضور داشتند. مرکز نوآوری فولاد مبارکه و مرکز نوآوری ایمینو نیز حضور داشتند.

فریبا رسولی، مدیر روابط عمومی ایمینو در گفتگو با اکوموتیو، ضمن معرفی ایمینو گفت: «استقبال مخاطبان از فناوری و نوآوری این حوزه امسال چشمگیر بود که دلیل آن فعالیت رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی در خصوص این شرکت­هاست. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که این شرکت­های نوآور، نیاز به حمایت دارند و این حمایت نباید در مرحله حرف بماند و نیاز دارد اجرایی شود. اغلب این شرکت­ها مشکل توسعه بازار و یا چالش جذب سرمایه دارند، به همین دلیل به حمایت نیاز دارند تا به توسعه معادن برسیم».

وی افزود: «امسال ۵ تیم دانش‌بنیان و ۱ استارتاپ از ایمینو در نمایشگاه حضور داشت. تیم‌های ما در این نمایشگاه توانستند با ایجاد ارتباط خود با مخاطبان، توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند و قدمی به سمت حل چالش‌های خود بردارند».

ابوالفضل عباس‌زاده، بنیان‌گذار استارتاپ ویراماین که در حوزه هوشمندسازی ماشین‌آلات حفاری فعالیت می‌کند، گفت: «هدف اول از حضور ما در این نمایشگاه این بود که بخش معدن، بستر سختی برای ورود به آن دارد و خواستیم با ایجاد ارتباطات به این بستر دسترسی داشته باشیم. بعد از آن نیز، توسعه بازار را هدف قرار دادیم تا بتوانیم با دیگر معادن نیز آشنا شویم و برایشان نیازسنجی انجام دهیم».

شکل‌گیری این استارتاپ با همکاری دانشگاه امیرکبیر و نیاز معدن منگنز ایران که بود که دچار مشکلات مرگ‌ومیر و… شده بود. این محصول علاوه بر کنترل هوشمند از راه دور ماشین‌آلات به افزایش راندمان نیز کمک خواهد کرد.

حسین قریشی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان اندیشه‌سازان فرتاک خاور میانه که در حوزه تصفیه هوا معادن است، نیز اضافه کرد: توانستیم با ارتباطات به ایجاد تمایل برای بستن قراردادی با فولاد مبارکه دست پیدا کنیم.

ایده این محصول از دیدن تصویر فردی که در ریه خود جدول مندلیف را از نظر آلایندگی حمل می‌کرد به ذهن بنیان‌گذاران آن رسید. این شرکت فعالیت خود را در سال ۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده و سال ۹۶ نیز به بازار ورود پیدا کرده است. این تکنولوژی باعث می‌شود که از مشکلات تنفسی افراد جلوگیری می‌کند. این تکنولوژی در هیچ جای دنیا وجود ندارد. مجموعه‌های کهربا گستر، فولاد مبارکه و ایمینو از این دانش‌بنیان حمایت می‌کنند.

وجود ایده‌های نوآورانه در نمایشگاه‌های تخصصی، به همراه نیازسنجی در هر حوزه‌ای اتفاق مهم در سطح زیست‌بوم نوآوری کشور است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *