رپرتاژ

معرفی انواع لوازم جانبی برای گوشی های موبایل امروزی بازار ایران

گوشی‌های هوشمند این روزها خیلی از نیازهامونو برطرف می‌کنن و ارتباط رو برامون راحت‌تر کردن. به همین دلیل جزو ابزارهای جدانشدنی محسوب می‌شن که تقریبا همه جا همراه‌مون هستن. انواع مختلف گوشی‌های هوشمند به تنهایی عملکرد کاملی ندارن؛ چون به محافظت نیاز دارن و هم یک سری لوازم جانبی که عملکردشون به کامل ترین حالت برسه. مثلا وجود قاب و گلس ضد خش، و از طرفی هندزفری و شارژر، جزو لوازمی هستن که حتما باید کنار گوشی باشن. در این مطلب قراره ببینیم بهترین لوازم جانبی برای موبایل چه چیزهایی هستن. پس با من همراه باش.

چرا باید لوازم جانبی گوشی بخریم؟

احتمالا گوشی‌ای که چشمت رو گرفته و دوس داری بخریش، یا الان همون رو داری، قیمت نسبتا بالایی داره. اکثر گوشی‌ها به خاطر طراحی ظریفی که دارن، مستعد آسیب و خرابی‌ان. اگه ضربه‌ای بهش وارد بشه یا در خیابون یهویی از دستت بیفته بخوره زمین، حتی اگه نشکنه هم تو بهترین حالت، یک آسیب کوچیکی می‌بینه. ممکنه حتی قطعات داخلی گوشی ضربه ببینن و در دقایق اول متوجهش نشی. حتی احتمال سوختن صفحه نمایش، آسیب دیدن دوربین و یا ترک خوردن بدنه هم وجود داره. اینجاست که وجود لوازم جانبی موبایل اهمیت پیدا می‌کنه؛ چون از بدنه، صفحه نمایش و قسمت‌های حساس گوشی مراقبت می‌کنن و امنیت گوشی رو بالا می‌برن.

چرا باید لوازم جانبی گوشی بخریم؟

جدیدا هم شرکت‌های سازنده، دیگه در جعبه شارژر نمی‌ذارن و زحمت خریدش رو انداختن رو دوش خریدار. همین طور ممکنه بعد از مدتی شارژری که داری، خراب شه یا گمش کنی و اون موقع به یک شارژر اصل و باکیفیت نیاز داری. یا می‎خوای بری مسافرت و برای این که گوشیت همیشه شارژ داشته باشه، یک پاوربانک نیازت می‌شه. از طرفی هم یک سری لوازم مثل اسپیکر، هدفون و هولدر، ضمن تغییر ظاهر و استایل گوشی‌تون، امکانات و قابلیت‌های جدیدی هم بهش اضافه می‌کنن. شما می‌تونین استایل گوشی‌تون رو با رنگ و طرح دلخواه‌تون تغییر بدین و استایلی جدید و خفن بسازین. پس اهمیت لوازم جانبی گوشی رو نمی‌شه کتمان کرد.

برای اینکه بتونین ارزان ترین و بهترین قیمت انواع لوازم جانبی موبایل رو پیدا کنین، وارد لینک زیر بشین یا برای مقایسه بهتر، به سایت ترب و ایمالز سر بزنین.

https://www.ecell.ir/category/accessories/

لوازم جانبی موبایل کدوم گجت ها هستن ؟

لوازم جانبی گوشی انواع مختلفی دارن که شامل هدفون، هندزفری‌های بی‌سیم و بلوتوثی، پاوربانک، کابل شارژ، کابل انتقال دیتا، قاب محافظ، گلس محافظ صفحه نمایش، محافظ های لنزهای دوربین، کیف محافظ، آداپتور شارژ، قلم های هوشمند، پایه نگهدارنده، شارژرهای وایرلس، شارژر فندکی، بند نگهدارنده، خنک کننده گوشی، دسته های گیمینگ و غیره می‌شن. بعضی از این‌ها جزو لوازم جانبی ضروری موبایل هستن که ازش محافظت می‌کنن. اما بعضیاشون هم صرفا به خاطر امکانات و راحتی بیشتر خریداری و استفاده می‌شن.

انواع لوازم جانبی برای محافظت از گوشی

لوازم جانبی‌هایی که برای محافظت از گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرن، معمولا الکترونیکی نیستن. این لوازم محافظ شامل قاب یا کیف، گلس صفحه نمایش، گلس محافظ لنزهای دوربین و می‎شن که بررسی‌شون می‌کنیم.

انواع قاب محافظ

قاب محافظ جزو مهم‌ترین لوازم جانبی موبایل محسوب می‌شه. چون اول از همه محافظت از گوشی برای جلوگیری از ضربه و آسیب اولویت داره. قاب‌های محافظ در بازار لوازم جانبی موبایل تنوع زیادی دارن؛ مثل قاب‌های سیلیکونی، چرمی، پلاستیکی، TPU، پلی کربنات، و شیشه‌ای که ما می‌‎تونیم با توجه به سلیقه و نیازمون یکی از اون‌ها رو برای محافظ از گوشی انتخاب کنیم.

انواع گلس‌های محافظ صفحه نمایش

پس از قاب محافظ، گلس‌های صفحه نمایش در اولویت دوم اهمیت قرار دارن. چون صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند ممکنه با کوچک‌ترین ضربه هم آسیب جدی ببینه. گلس‌ها هم انواع مختلفی دارن که مهم‌ترین‌شون گلس‌های شیشه‌ای هستن. این نوع گلس به چند دسته معمولی، پرایوسی، سه بعدی، نانو و غیره تقسیم می‌شه.

محافظ لنزهای دوربین گوشی

این محافظ ها هم مثل همون گلس‌های صفحه نمایش، معمولا از شیشه تولید می‌شن. از اون جایی که گوشی‌های هوشمند امروزی دو یا چند لنز دوربین دارن، بهتره حتما از محافظ لنز دوربین برای اون‌ها استفاده بشه.

لوازم جانبی برای شارژ گوشی

وقتی که اپل سری آیفون‌های ۱۲ خودش رو ارائه کرد، خبری از شارژر داخل جعبه نبود. از اون موقع شرکت‌های دیگه هم مثل سامسونگ و شیائومی برای سود بیشتر شارژرها رو از بسته‌بندی گوشی‌ها حذف کردن. این موضوع باعث شده تا خرید شارژرها بیشتر بشه.

چند روش مختلف برای شارژکردن گوشی‌های امروزی وجود داره؛ مثل استفاده از پاوربانک، شارژرهای وایرلس، و شارژرهای فندکی.

قبلنا گوشی‌های هوشمند فقط از طریق آداپتور شارژ می‌شدن اما این روزها راه‌های مختلفی برای شارژ گوشی‌ها وجود داره که استفاده از آداپتور شارژر دیواری، معمول‌ترین اون‌هاست.

انواع آداپتور شارژرهای گوشی‌های موبایل هم عبارتند از: شارژرهای فست شارژ، پاور دلیوری، شارژرهای معمولی، شارژرهای چند پورت و غیره.

شارژ وایرلس

شارژ وایرلس

گوشی‌های هوشمند امروزی، به تکنولوژی‎‌های مختلفی مجهز هستن که یکی از اون‌ها، امکان دریافت شارژ به صورت بی‌سیم هست. در این روش، گوشی روی یک پد شارژر وایرلس قرار می‌گیره و عملیات شارژدهی انجام می‌شه. بعضی از شارژرهای وایرلس، می‌تونن همزمان دو گوشی رو شارژ کنن و بعضیاشون هم قابلیت شارژ ایرپادز و اپل واچ رو در کنار آیفون دارن.

پاوربانک ها

یکی از بهترین روش‌های شارژ گوشی در مواقعی که به برق دسترسی نداریم، پاوربانکه. این وسیله امکان شارژ یک یا چند باره گوشی رو در خارج از منزل و مسافرت فراهم می‌کنه. مهم‌ترین ویژگی برای خرید پاوربانک، ظرفیت‌شونه. هر چی ظرفیت بیشتر باشه، طبیعتا سنگین‌تر هم هستن.

هولدر یا پایه نگهدارنده گوشی

موقع رانندگی با خودرو، موتور سیکلت و یا دوچرخه هم ممکنه لازم باشه از گوشی استفاده کنیم تا بتونیم پیام‌های جدید رو بخونیم، و یا به کمک برنامه‌های مسیریاب، مسیر مورد نظر رو پیدا کنیم. برای انجام این کارها، نگهداری گوشی در دست سخت و خطرناکه. پایه نگهدارنده موبایل، یکی از لوازم جانبی پرطرفدار و کاربردیه که بهمون کمک می‌کنه به راحتی موقع رانندگی، مسیریابی کنیم یا موقع عکس گرفتن، موبایل‌ رو روی این وسیله بذاریم و تنظیم کنین تا عکس بگیره.

هولدر یا پایه نگهدارنده گوشی

هولدرهای نگهدارنده گوشی انواع مختلفی دارن. بعضی از اون‌ها مخصوص خودرو و تعدادی، مخصوص استفاده روی میز کار طراحی شدن. طراحی هولدرها هم با همدیگه فرق داره. بعضی از هولدرها مغناطیسی‌ان و قابلیت شارژ وایرلس گوشی رو دارن و بعضیاشون هم کاملا ساده طراحی شدن.

جمع بندی

همه گوشی‌ها یکسری لوازم جانبی دارن که برای افزایش رضایت و بهبود تجربه مصرف‌کنندگان تولید شدن. شما می‌تونین در کنار گوشی‌تون، این لوازم رو خریداری کنین و با استفاده از اون‌ها، راحت‌تر از گوشی‌تون استفاده کنین. ایسل با توجه به اهمیت وجود لوازم جانبی باکیفیت در کنار گوشی، انواع مختلفی از اون‌ها رو به مشتری‌ها ارائه می‌کنه. بهتره انواع کالای دیجیتال مثل لوازم جانبی رو از یک فروشگاه معتبر خریداری کنین که از کیفیت و عملکردش اطمینان داشته باشین. در فروشگاه‌های حضوری و اینترنتی ایسل کارشناسای باتجربه برای راهنمایی شما در کنارتون هستن تا بهترین انتخاب رو داشته باشین.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *