کسب و کار

ویزای استارتاپ چیست؟

لیمو HR

بعید است کسی در فکر مهاجرت به کشوری خارجی باشد و نام ویزای استارتاپ به گوشش نخورده باشد. اما ماهیت دقیق ویزای استارتاپ چیست، چه کشورهایی آن را ارائه می‌دهند و چطور می توان آن را دریافت کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در اکوموتیو همراه باشید.

ویزای استارتاپ چیست؟

این روزها کارآفرینی و ایده‌پردازی به یکی از اصلی‌ترین محرک­‌های اقتصاد کشورها تبدیل شده است. در همین راستا، بسیاری از دولت‌ها در تلاش هستند تا شرایطی را برای ارائه تسهیلات و امکانات به کارآفرینان فراهم کنند تا آن‌ها برای زندگی در کشورشان قانع شوند.

ویزای استارتاپ یکی از راه‌‌های دریافت مجوز اقامت در کشورهای پیشرفته محسوب می‌شود که به کارآفرینان تعلق می‌گیرد. دریافت ویزای استارتاپ شرایط ویژه‌ای دارد که نسبت به کشورهای مختلف، متفاوت خواهد بود.

درواقع اقدام برای اقامت از طریق استارتاپ یکی از بهترین روش‌های مهاجرت برای افراد متخصص محسوب می‌شود و البته در عین حال برای کشورهای پذیرنده مهاجر هم یکی از بهترین روش‌های جذب سرمایه خارجی و کارآفرینی است.

تقریبا همه کشورهایی که از طریق استارتاپ به افراد اقامت می‌دهند، شرایط اقامت خانواده فرد متقاضی را هم برای او فراهم می‌کنند و به همین دلیل می‌توان ویزای استارتاپ را یکی از بهترین روش‌های اقامت در کشوری خارجی دانست.

مخاطبان ویزای استارتاپ

چه کسانی می‌توانند برای ویزای استارتاپ اقدام کنند؟

شرایط دریافت ویزای استارتاپ براساس هر کشور متفاوت خواهد بود؛ اما این روش مهاجرت و اقامت، به شرایطی کلی و عمومی نیاز دارد که می‌توانید در ادامه با آن‌ها آشنا شوید:

  • داشتن پروپوزالی متقاعدکننده‌ و بیزنس پلنی حرفه‌ای اولین و مهم‌ترین شرط دریافت ویزای استارتاپ محسوب می‌شود. شما باید برنامه خود را به صورت جامع، واضح و با استاندارد بالا درج کنید تا افسر ویزا متفاعد شود که حرفی برای گفتن دارید و نمی‌توان از وجود شما در چرخه کارآفرینی کشور مقصد صرف نظر کرد.
  • در بسیاری از کشورها، به کسانی ویزای استارتاپ ارائه می‌شود که جوان و در ابتدای مسیر کار خود باشند. یکی از شروط مهم در دریافت ویزای استارتاپ انگلیس این است که تازه‌کار باشید و شرکتتان در کشور مبدا فعالیت نداشته باشد. اگر سابقه مدیریتی زیادی دارید و کارآفرینی کهنه‌کار هستید، می‌توانید برای ویزای کارآفرینی اقدام کنید.
  • شما باید از طرف نهاد یا موسساتی که تحت حمایتشان قرار دارید، ریکامندیشن یا توصیه نامه داشته باشید. این توصیه نامه‌ها می‌تواند در جلب نظر مسئولین ارائه ویزا به شما بسیار مفید و موثر باشد.
  • اگر به صورت گروهی به دریافت ویزای استارتاپ اقدام کرده‌اید، حتما باید سرگروه درخواست را ارائه دهد.
  • تسلط کافی به زبان کشور مقصد از دیگر شروط دریافت این ویزا است. بدون دانستن زبان دریافت این ویزا ممکن نخواهد بود. شما باید مدارکی دال بر تسلط به زبان کشور مقصد را به برگه درخواست ویزا ضمیمه کنید. این مدرک برای کشورهای انگلیسی زبان ارائه نمره حداقلی در آیلتس است و در سایر کشورها هم به تناسب زبان، باید در آزمون مخصوص همان زبان که مورد تایید سفارت است شرکت کنید و نمره کافی را به دست بیاورید.
  • ارائه مدارکی دال بر تمکن مالی از دیگر شروط دریافت ویزای استارتاپ است که نسبت به هر کشور، متفاوت خواهد بود. معمولا از شما خواسته می‌شود تا مدارکی را مبنی بر تمکن مالی برای اداره حداقل یک سال زندگی در کشور مقصد ارائه دهید.

شما می‌توانید برای ویزای استارتاپ درخواست دهید اگر:

  1. خلاق و ایده‌پرداز هستید و ایده‌ای نو برای راه‌اندازی کسب‌وکاری پربازده دارید.
  2. ایده شما می‌تواند آورده قابل توجهی برای اقتصاد داشته و واجد پتانسیل بالایی درجهت کارآفرینی برای سایر افراد باشد.
  3. بتوانید کسب‌وکاری ایجاد کنید که در کشور مقصد نظیر خاصی نداشته باشد و آنقدر جذاب باشد که نتوان از آن صرف نظر کرد.

شرایط ویزای استارتاپ

شرایط ارائه ویزای استارتاپ به تفکیک کشورها

امروزه کشورهای زیادی برای رشد اقتصاد و توسعه کسب‌وکار به ارائه ویزای استارتاپ اقدام کرده‌اند. از جمله این کشورها می‌توان به آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا، دانمارک، فرانسه، ایرلند، ایتالیا، هنگ‌کنگ، هلند، نیوزلند، قبرس، پرتغال، سنگاپور، اسپانیا، تایوان، اتریش، شیلی، ژاپن و سن مارینو اشاره کرد.

طبیعتا هر کشور شرایط مخصوص خود را برای ارائه ویزای استارتاپ به متقاضیان تعریف کرده است. در ادامه به صورت اجمالی شرایط اخذ را به تفکیک بهترین کشورها برای دریافت این ویزا بررسی خواهیم کرد:

کانادا

کانادا از معروف‌ترین و محبوب‌ترین کشورهای ارائه دهنده ویزای استارتاپ است. این کشور برای متقاضیان این نوع اقامت، مجوز اقامت دائمی صادر می‌کند و به همین دلیل رتبه یک در میزان تقاضای اخذ این ویزا را به خود اختصاص داده است.

برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا باید:

  • کسب‌وکاری نوآورانه ارائه دهید که پتانسیل ایجاد اشتغال برای کانادایی‌ها داشته باشد و بتواند با سایر کسب‌وکارهای خارج از کانادا رقابت کند.
  • صاحبان کسب‌وکار می‌توانند حداکثر پنج نفر باشند، اما باید مالک حداقل ده درصد از سهام شرکت باشند و مالکین باید روی هم حداقل ۵۰درصد حق رای را داشته باشند.
  • متقاضیان باید به یکی از زبان‌های فرانسوی یا انگلیسی یا هر دو مسلط باشند.
  • متقاضی باید بودجه کافی برای حمایت مالی از خانواده یا همراهان را داشته باشد. یادتان باشد که شما نمی‌توانید هیچ وجهی از دولت قرض کنید.
  • شما باید حداقل ۲۰۰هزاردلار سرمایه از یک صندوق سرمایه‌گذاری معتبر یا ۷۵هزاردلار از سوی یک سرمایه گذار فرشته جذب کرده باشید. البته اگر ایده شما در برنامه شتابدهنده قبول شده باشد به این سرمایه نیازی نخواهید داشت.

ویزای استارت آپ کانادا

استرالیا

استرالیا هم مانند کانادا شرایط اعطای اقامت دائم به متقاضیان واجد شرایط ویزای استارتاپ دارد. به همین دلیل یکی دیگر از مقاصد محبوب برای کارآفرینان محسوب می‌شود. برای اخذ ویزای استارتاپ استرالیا باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • متقاضی دریافت ویزای استارتاپ باید الزاما از طرف نهادی استرالیایی معرفی و دعوت شود.
  • متثاضی باید تجربه کارآفرینی قبلی داشته باشد.
  • شما صرفا درصورتی می‌توانید برای این ویزا درخواست ارائه کنید که دارایی خالص شما حداقل ۴۰۰هزار دلار استرالیا باشد یا اینکه حداقل ۲۰۰ هزار دلار استرالیا با شخص ثالثی قرارداد بسته باشید.
  • افراد واجد شرایط باید حداقل ۱.۵ میلیون دلار استرالیا آورده خالص تجاری و شخصی داشته باشند که ظرف ۲ سال پس از اعطای ویزا به استرالیا منتقل شود.
  • متقاضیان باید گردش مالی معادل حداقل ۳ میلیون دلار استرالیا در ۲ تا ۴ سال کاری قبل از درخواست ویزا داشته باشند.

نیوزلند

ویزای اقامت در نیوزلند، بیشتر از آنکه استارتاپی باشد، جنبه کارآفرینی دارد و به کسانی اعطا می‌شود که بتونند طی ۱۲ ماه در این کشور کاری راه‌اندازی کنند یا کسب‌وکاری را بخرند.

افراد پس از یک سال اقامت می‌توانند برای مراحل بعدی اقامت کارآفرینی درخواست ارائه دهند.

برای دریافت این ویزا باید واجد شرایط زیر باشید:

  • کسب‌وکار شما و ارزش افزوده آن توسط دولت نیوزلند و طی سازوکاری خاص امتیازدهی می‌شود و اگر امتیاز لازم را به دست بیاورید می‌توانید برای اقامت اقدام کنید.
  • باید حداقل ۱۰۰هزاردلار نیوزلند سرمایه‌گذاری کنید. (این مبلغ شامل سرمایه در گردش نیست)
  • باید بیزنس پلنی حرفه‌ای داشته باشید.
  • متقاضی نباید سابقه ورشکستگی یا کلاهبرداری داشته باشد.
  • مهارت در زبان انگلیسی، تاییدیه سلامت جسم و روان از دیگر شرایط دریافت اقامت کارآفرینی در نیوزلند است.

نیوزلند

سنگاپور

سنگاپور یکی دیگر از کشورهای ایده‌آل برای ارائه درخواست ویزای استارتاپ است. استانداردهای بالای زندگی در سنگاپور و شرایط مناسب برای رشد استارتاپ‌ها، این کشور را به یکی از پرتقاضاترین مناطق برای ویزای استارتاپ تبدیل کرده است.

برنامه اقامت کارآفرینی سنگاپور برای آن دسته از متقاضیان خارجی طراحی شده است که قصد تاسیس استارتاپ در سنگاپور دارند. دولت سنگاپور درصورت تایید درخواست متقاضیان، شرایط اقامت دو ساله با امکان تمدید به اقامت مادام‌العمر برای این دسته از افراد فراهم کرده است.

برای ارائه درخواست ویزای استارتاپ سنگاپور باید واجد شرایط زیر باشید:

  • متقاضیان باید از طرف شرکتی مستقر در سنگاپور وثیقه‌ای به مبلغ ۳۰۰۰ دلار به دولت سنگاپور ارائه دهد که البته پس از پایان مدت ویزا، بازپرداخت خواهد شد.
  • متقاضی باید سابقه قبلی کارآفرینی داشته باشد.
  • واجدین شرایط باید بیزنس پلنی برای رسیدن به گردش مالی حداقل ۵۰هزاردلار ارائه دهند.
  • بیزنس پلن موردتایید باید حداقل ۱۰ صفحه داشته باشد.
  • ایده های تجاری متقاضیان باید بتواند برای شهروندان سنگاپور اشتغال ایجاد کند و کارآفرین باید برای حفظ حداقل ۳۰درصد سهام کسب وکار خود برنامه داشته باشد.
  • شرکت‌ها یا باید از قبل ثبت شده باشند و نهایتا ۶ ماه از ثبتشان گذشته باشد. درصورتی که شرکت متقاضی ثبت نشده باشد، باید ظرف ۳۰ روز پس از صدور ویزا ثبت شود.

ایرلند

ایرلند دو گزینه مهاجرتی برای کارآفرینان ارائه داده است: برنامه سرمایه‌گذاری و برنامه استارتاپی. البته باید اشاره کنیم که تقاضا برای هر دو برنامه مهاجرتی این کشور، نسبت به سایر کشورها به سرمایه بیشتری نیاز دارد؛ اما اقامت در ایرلند به عنوان کارافرین، مزایای منحصربه‌فردی دارند که در کمتر کشوری پیدا می‌شود. نرخ پایین مالیات و طیف وسیعی از مشوق‌های مالیاتی بسیاری از کارآفرینان را مجاب می‌کند تا وارد این کشور شوند.

متقاضیان واجد شرایط می‌توانند مجوز اقامت ۲ ساله در ایرلند کسب کنند که به مدت ۳ سال قابل تمدید است. برای دریافت ویزای استارتاپ ایرلند باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • داشتن ایده‌ای نو که پتانسیل ایجاد حداقل ۱۰ فرصت شغلی در کشور داشته باشد و بتواند در عرض ۳ تا ۴ سال، حداقل ۱ میلیون گردش مالی ایجاد کند.
  • دفتر مرکزی استارتاپ باید در ایرلند مستقر باشد.
  • اگر متقاضی در ایرلند اقامت دارد، نباید بیشتر از ۵ سال از تاسیس استارتاپ گذشته باشد.
  • اگر شرکت یک مالک دارد، باید حداقل ۵۰هزار یور سرمایه داشته باشد و اگر بیش از یک نفر مالک شرکت هستند، این میزان به ۳۰هزار یورو برای هر مالک می‌رسد.

ایرلند

بریتانیا

بریتانیا هم یکی دیگر از مقاصد محبوب کارآفرینان و متقاضیان تاسیس استارتاپ است. ویزای استارتاپ بریتانیا که در اصل ویزای کارآفرینی ردیف ۱ نامیده می‌شود برای کارآفرینانی مناسب است که می‌خواهند بدون سرمایه اولیه قابل توجه کسب‌وکاری جدید راه بیندازند.

این ویزا برای متقاضیان واجد شرایط مجوز اقامت ۳ سال و ۴ ماهه صادر می‌کند که ۲ سال هم قابل تمدید است. برای دریافت ویزای استارتاپ بریتانیا باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • باید از جدول امتیازی سیستم اعطای ویزا، امتیاز کامل ۹۵ را کسب کنید.
  • باید مدارکی ارائه دهید که اثبات کند بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار پوند برای سرمایه‌گذاری در اختیار دارید.
  • باید تمکن مالی کافی برای زندگی در این کشور را داشته باشید (حداقل ۳ ماه).
  • باید تسلط کامل بر زبان انگلیسی داشته باشید.
  • ارائه مدرکی دال بر عدم سوسابقه کیفری از دیگر شرایط اعطای ویزای استارتاپ بریتانیا محسوب می‌شود.

استونی

استونی یکی از بالاترین سرانه‌های استارتاپ در اتحادیه اروپا را در اختیار دارد. علت این مسئله طرح‌های نوآورانه دولت برای اقامت الکترونیک کارآفرینان است که به افراد اجازه می‌دهد در کشور استارتاپ راه‌اندازی کنند، بدون آن که الزامی بر سکونت آن‌ها در استونی باشد.

ویزای استارتاپ استونی برنامه‌ای است که برای متقاضیان از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا صادر می‌شود. این ویزا مجوز اقامت یک ساله را به واجدین شرایط خواهد داد و البته این مجوز شامل خانواده متقاضی هم می‌شود.

برای دریافت ویزای استارتاپ استونی باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • دریافت تاییدیه کمیته راه‌اندازی استارتاپ استونی.
  • ارائه مدلی نوآورانه از کسب‌وکار که مقیاس پذیر و قابل رقابت با کسب‌وکارهای بین‌المللی باشد.
  • ارائه مدارکی دال بر تضمین محل اقامت یا برگشت به کشور مبدا.
  • داشتن بیمه نامه معتبر از کشور استونی یا منطقه شینگن که حداقل ۳۰هزار یورو از خدمات درمانی را پوشش دهد.

استونی

ایتالیا

ویزای استارتاپ ایتالیا یکی از سخاوتمندانه‌ترین انواع طرح‌های اقامت در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. این ویزا به متقاضیان واجد شرایطی که بخواهند کسب‌ و کار خود را به ایتالیا گسترش دهند، بودجه‌ای برای واحد تحقیق و توسعه اختصاص خواهد داد.

نکته جالب این که درخواست ویزای استارتاپ ایتالیا را می‌توان مستقیما با ارائه بیزنس پلن به یکی از شتاب­دهنده‌های این کشور ارسال کرد.  داوطلبانی که بتوانند ویزای استارتاپ ایتالیا را به دست بیاورند مجوز اقامت یک ساله با امکان تمدید به دوسال را دریافت می‌کنند.

شرایط دریافت ویزای استارتاپ ایتالیا به شرح زیر است:

  • ارسال مدارک به کمیته فنی و دریافت تاییدیه این کمیته.
  • سرمایه‌گذاری حداقل ۵۰ هزاریورو در کسب‌وکار توسط متقاضی.
  • قدمت حداکثر ۵ ساله شرکت و دارا بودن گردش مالی حداکثر ۵ میلیون یورو.
  • اختصاص حداقل ۱۵درصد از بودجه شرکت به واحد تحقیق و توسعه که تیمی متشکل از فارغ‌التحصیلان مدرک دکترا و دو سوم فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد داشته باشد.
  • استقرار حداقل یک دفتر مرکزی شرکت در ایتالیا.

فرانسه

دولت فرانسه دو برنامه جداگانه ویزا برای استارتاپ‌های فناورانه درنظر گرفته است. یکی از این برنامه‌ها تحت عنوان ویزای فناوری فرانسه برنامه‌ای است که به بنیانگذران، کارمندان و سرمایه‌گذران استارتاپی در شرکت‌های فناورانه اختصاص می‌یابد.

این ویزا مجوز اقامت ۴ ساله در فرانسه را فراهم می‌کند که شامل اعضای خانواده متقاضیان هم خواهد شد. برای دریافت این ویزا باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • متقاضی باید توسط اعضای یکی از شتابدهنده‌های فناوری در فرانسه انتخاب شود.
  • متقاضیان واجد شرایط باید سرمایه‌ای برابر با حداقل دستمزد سالانه فرانسه داشته باشند.
  • این افراد باید برنامه‌ای برای توسعه استارتاپ نوآورانه و فناورانه ارائه دهند.
  • بنیانگذاران استارتاپ باید از سازمان عمومی در فرانسه تاییدیه دریافت کنند.

هلند

هلند از دیگر کشورهای ارائه دهنده ویزای استارتاپ است که در صورت دریافت آن به استارتاپ دلتا (استارتاپی با مشارکت دولت، شتاب‌دهنده‌ها و گروه‌های سرمایه‌گذاری) ارجاع داده می‌شوید تا برای راه‌اندازی استارتاپ مشاوره بگیرید.

این ویزا مجوز اقامت یک ساله در هلند ارائه می‌دهد که برای مدت ۲ سال قابل تمدید است. شرایط اخذ ویزای استارتاپ هلند عبارتست از:

  • ارائه ایده‌ای نوآورانه از طرف متقاضی.
  • داشتن حداقل ۱۳۰۰۰ یورو سرمایه برای تامین مخارج زندگی در این کشور.

هلند

دانمارک

دانمارک هم این روزها به مقصدی عالی برای ایده‌پدازان استارتاپ و کارآفرینان تبدیل شده است. دولت این کشور حمایت خوبی از کسب‌وکارها به عمل می‌آورد و فرصت‌های ایده‌آلی را در اختیارشان قرار می‌دهد. به همین دلیل ویزای استارتاپ دانمارک یکی از جذاب‌ترین ویزاهای استارتاپی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

ویزای استارتاپ دانمارک به شما اجازه می‌دهد که ۲ سال در این کشور اقامت کنید که یک سال دیگر هم قابل تمدید است. شرایط زیر برای دریافت این ویزا لازم است:

  • متقاضی باید نقش فعالی در راه‌اندازی استارتاپ داشته باشد و بیزنس پلنی کامل درمورد راه‌اندازی کسب‌وکار و آینده آن ارائه دهد.
  • متقاضی باید در سطح بالایی از تسلط به زبان انگلیسی باشد.
  • ایده کسب وکار متقاضی باید توسط پنل استارتاپ دانمارک تایید شود.
  • متقاضی پس از تایید آژانس بین‌المللی استخدام و ادغام دانمارک می‌تواند برای دریافت ویزا اقدام کند.
  • افراد واجد صلاحیت باید اثبات کنند که توان اداره زندگی خود در این کشور را دارند.

پرتغال

پرتغال در جذب مهاجر از طریق سرمایه‌گذاری و استارتاپ پیشتاز بوده است. راه‌اندازی کسب‌وکار در پرتغال دردسر زیادی ندارد و دولت تسهیلات مناسبی برای حمایت از کارآفرینان ارائه می‌کند. اگر شرایط زیر را داشته باشید می‌توانید ویزای استارتاپ این کشور را دریافت کنید:

  • قبولی در ارزیابی پنج‌گانه نوآوری، مقیاس‌پذیری، تطابق با پتانسیل بازار، ظرفیت مدیریت تیم و پتانسیل ایجاد اشتغال.
  • فناورمحور بودن استارتاپ.
  • داشتن پتانسیل گردش مالی ۳۲۵۰۰۰ یورو در سال.

اسپانیا

یکی از آسان‌ترین شرایط دریافت ویزای استارتاپ به اسپانیا تعلق دارد. دوره پردازش این استارتاپ هم نسبت به سایر کشورها سریع انجام می‌شود و فرصتی برای سرمایه‌گذاری در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد.

شما با دریافت این ویزا می‌توانید یک سال در اسپانیا اقامت کنید. برای دریافت این ویزا داشتن شرایط زیر الزامی است:

  • حضور در اسپانیا به صورت منظم و دائمی.
  • ارائه گزارشی مساعد از دفتر بازرگانی جهت تایید طرح تجاری.
  • ارائه گردش مالی و پس‌انداز مناسب برای گذراندن زندگی در اسپانیا.

لیتوانی

ویزای استارتاپ لیتوانی برخلاف سایر ویزاهای استارتاپی به داشتن معیارهای سرمایه یا اشتغال نیاز ندارد. افرادی که این ویزا را دریافت می‌کنند مجوز اقامت یک ساله در لیتوانی به همراه خانواده خواهند داشت و می‌توانند از طرح‌های حمایتی هم برخوردار شوند.

برای دریافت ویزای استارتاپ لیتوانی داشتن شرایط زیر لازم است:

  • استارتاپ باید در زمینه فناوری‌های زیستی، فناوری اطلاعات، مکاترونیک، الکترونیک یا فناوری‌های لیزری باشد.
  • متقاضی باید درخواستی آنلاین برای اعضای تیم، تجربیات آن‌‌ها و کسب‌وکارشان ارسال و در مصاحبه آنلاین شرکت کند.
  • متقاضی باید از هیئت کارشناسی تاییدیه دریافت کند.
  • واجدین شرایط باید از اداره مهاجرت لیتوانی نامه‌ای دریافت کنند که ایده تجاری آن‌ها را تایید نماید.

پرسش‌های مرتبط درباره ویزای استارتاپ

آیا در ویزای استارتاپ امکان اقامت خانواده هم فراهم می‌شود؟

بله. تقریبا همه انواع ویزاهای استارتاپ امکان اقامت خانواده متقاضی را فراهم می‌کنند.

بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ کدام کشور است؟

جواب این سوال به خودتان، شرایطتان و بودجه‌ای که درنظر گرفته‌اید بستگی دارد. بهتر است برای انتخاب کشور مقصد، شرایط همه کشورها را مطالعه و حتی الامکان با افراد خبره مشورت کنید.

آیا برای همه انواع ویزای استارتاپ به تسلط به زبان انگلیسی نیاز است؟

خیر. بسیاری از کشورها به جای تسلط به زبان انگلیسی از متقاضی درخواست می‌کنند که در آزمون زبان رسمی همان کشور شرکت کند.

منظور از سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار چیست؟ آیا این سرمایه باید الزاما از خود متقاضی باشد؟

منظور از سرمایه‌گذاری در استارتاپ یا شرکت متقاضی، میزان سرمایه‌ای است که صاحب شرکت برای کسب‌وکار خود جذب کرده است. الزامی وجود ندارد که این سرمایه از اموال شخصی صاحب شرکت باشد؛ هرچند بعضی از کشورها این الزام را در شرایط ارائه ویزا مطرح کرده‌اند.

آیا می‌توان از طریق ویزای استارتاپ اقامت دائم کشوری را اخذ کرد؟

در بعضی از کشورها این امکان برای متقاضیان فراهم است که ویزای استارتاپ خود را به اقامت دائم تبدیل کنند. از جمله این کشورها می‌توان به سنگاپور اشاره کرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *