رپرتاژ

بررسی و معرفی پروژکتور سالن سینما پرو استور

دیتا پروژکتور سالن سینما چیست؟

سالن‌های سینما را می‌توان اولین فضاهایی دانست که پذیرای استفاده از دیتا پروژکتور‌ها به عنوان نمایشگر محتوا بوده‌اند. مفهومی تحت عنوان آپارات به عنوان پدر پروژکتورها در سال‌های گذشته مطرح بوده است که امکان تصویرسازی فیلم‌ها را بر روی پرده‌های نمایش بسیار بزرگ سالن سینما فراهم می‌کرد. اما با گذر زمان و ورود به دنیای نوین تکنولوژی، دستگاه‌های ویدئو پروژکتور با قابلیت‌های بی‌نظیر پا به عرصه نمایش فیلم‌ها گذاشتند. شرکت‌های سازنده به صورت تخصصی در حال ارائه سیستم‌های پروژکتوری هستند که برای سالن‌های سینما مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها به خوبی از اهمیت چنین دستگاه‌هایی آگاهی دارند و می‌دانند که کمپانی‌های تولید فیلم‌های سینمایی برجسته تا چه حد نسبت به مدیوم پخش‌کننده آن حساس خواهند بود. بنابراین تمام توان فنی و مهندسی خود را به کار گرفتند تا ویژگی‌های لازم برای بهترین شکل نمایش آنها را ایجاد کنند. در ادامه به بررسی دیتا پروژکتور سینما خواهیم پرداخت.

نکات خرید ویدئو پروژکتور سینما

نوع ویدئو پروژکتور‌های به کار برده شده در سالن‌های سینما به گونه‌ای است که باید با ویژگی‌ها و شرایط این محیط تطبیق کامل داشته باشد. در وهله اول باید دقت کنیم که سالن‌های سینما با توجه به بزرگی و وسعت زیادی که دارند نیازمند بهره‌برداری از ویدئو پروژکتور قدرتمند و بزرگ خواهند بود. این دستگاه باید دارای مشخصات فنی و قابلیت‌های منحصر به‌فردی باشد تا بتواند پاسخگوی نیاز یک کاربر در چنین فضایی شود. ویژگی‌های لازم برای پروژکتور‌های ایده‌آل سالن‌های سینما شامل مواردی است که پرو استور در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

۱. شدت روشنایی بالا : به صورت کاملا منطقی باید اشاره به این موضوع کرد که محل قرارگیری پروژکتور‌های سینمایی در سالن‌های مربوط به این کاربرد، معمولا فواصل دورتر و بیشتر از حالت عادی را می‌طلبد. چنین موردی تقریبا از ابتدای ساخت سالن‌هایی موسوم به سینما وجود داشته و هنوز کم و بیش ادامه دارد. از سوی دیگر در نظر داشته باشید که سالن‌های سینما معمولا خالی از مفهوم نور محیطی هستند و متولیان آن اقدام به تاریک کردن کل فضا یا کاهش چشمگیر این نور می‌کنند تا نیاز به شدت روشنایی ویدئو پروژکتور یا دستگاه آپارات سنتی را کاهش دهند.

برندهای امروزی و معتبر دنیا، دیگر شدت روشنایی محیط را چالشی برای کیفیت تصویر خود نمی‌دانند. اشکال جدید ویدئو پروژکتور‌ها خصوصا در مورد شرکت‌های برجسته مانند پاناسونیک و بارکو، اقدام به تولید دستگاه‌هایی کرده‌اند که گاه فاکتور شدت روشنایی در آنها به مقداری بیش از ۴۰۰۰۰ انسی لومن نیز می‌رسد. این به معنای امکان استفاده از این پروژکتور‌ها حتی در فضای باز نیز خواهد بود اما آنچه در عمل صورت گرفته است، رونمایی از قدرت این سیستم‌های نمایشی برای ارائه بهترین کیفیت ممکن در پخش فیلم است. در همین راستا می‌توان این‌ گونه ادعا کرد که شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های پروژکتور سالن سینما، معمولا شدت روشنایی در این سیستم‌ها را بالاتر از ۵۰۰۰ انسی لومن در نظر می‌گیرند تا هیچ چالشی را متوجه بینندگان و حاضرین در سالن نکنند.

قیمت پروژکتور سالن سینما

۲. کیفیت تصویر بالا : اگر قبلا این آیتم به عنوان یک عامل کلیدی در نمایش فیلم برای سالن‌های سینما مطرح نبود، امروزه با ارائه ویدئو پروژکتور‌های دیجیتالی همراه با رزولوشن‌های بسیار بالا، اهمیت دو چندانی پیدا کرده است. شرکت‌های سازنده پروژکتور‌های بزرگ سینمایی، معمولا از یک کف استاندارد برای رزولوشن استفاده می‌کنند که در این مورد می‌توان به حالت فول اچ دی تا بالاتر از آن اشاره کرد. البته باید دقت کنیم، کیفیت تصویر امروز به سطوح بسیار برجسته مانند ۴K و حتی ۸K رسیده است و تمامی تلاش تولیدکنندگان نیز بهره‌برداری در این حالت خواهد بود.

همچنین با توجه به تاثیرگذاری بسیار بالای مفهوم رزولوشن بر روی قیمت پروژکتور نمی‌توان انتظار داشت که برندها تنها تاکید بر سطوح بسیار بالای کیفیت تصویر داشته باشند. معمولا آنها سعی می‌کنند که سهم بیشتری از کاربران را در هر سطح هزینه‌ای و مالی کسب کنند که البته کاملا قابل درک است.

۳. طول عمر لامپ : به صورت طبیعی، سالن‌های سینما ساعات متعدد و متوالی را بدون وقفه به ارائه خدمات برای کاربران می‌پردازند. مهم‌ترین بخش آسیب‌پذیر از این موضوع می‌تواند منابع روشنایی و لامپ‌های تعبیه شده در سیستم‌های پروژکتور باشد که عمر محدود و مشخصی دارند. در همین راستا برندهای تولیدکننده همواره به دنبال تعیین فاکتورهایی بوده‌اند که بتواند عمر آنها را به شدت افزایش دهد.

۴. فناوری‌های تصویر سطح بالا : اغلب انواع دیتا پروژکتور سالن سینما در دنیای امروز به صورت دیجیتالی ساخته می‌شوند. علت اصلی این موضوع مربوط به افزایش کیفیت و کاهش آسیب‌پذیری نسبت به تعداد کاربری از آن خواهد بود. برندهای معتبری مانند بارکو، تاکید بسیار زیادی بر روی سیستم‌های پروژکتوری DLP دارند و تولیدات خود را اغلب با این شکل از تکنولوژی وارد بازار می‌کنند.

۵. سیستم‌های خنک‌کننده : توان بالا و خروجی کم نظیر پروژکتور‌های سینمایی، نیازمند کار بی‌وقفه توسط سخت‌افزار‌هایی است که احتمالا گرمای زیادی را در نتیجه این فرآیند تولید کنند. بدیهی است که داغ شدن این قطعات سبب کاهش شدید عمر آنها شده و راندمان کار را کاهش خواهد داد. به همین دلیل اغلب برند‌ها خصوصا در مورد دستگاه‌های بزرگ، اقدام به تعبیه دستگاه‌های خنک‌کننده می‌کنند تا علاوه بر ارتقای راندمان، عمر سیستم نمایشی را نیز افزایش دهند.

بهترین دیتا پروژکتور سینما

۶. کنتراست و وضوح تصویر : یکی از خاصیت‌های نمایش محتوا خصوصا در سالن‌های بزرگ مانند سینما این است که وضوح تصویر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. تمامی حاضرین در این سالن و بینندگان یک فیلم سینمایی، باید قادر به تشخیص جزئیات در فواصل مختلف باشند و لازمه چنین امری، توسعه مفهومی به نام کنتراست است.

۷. قابلیت‌های بیشتر : پروژکتور‌های سینمایی در عمل کار کرد منحصر به‌فرد و یکتایی دارند. تنها عملکرد آنها در یک سالن بزرگ، محدود به نمایش با کیفیت و واضح فیلم‌های سینمایی می‌باشد. اما اشکال مختلف فیلم‌های سینمایی می‌توانند نیازمند قابلیت‌ها و امکانات خاصی باشند. به طور مثال می‌توان به فیلم‌هایی با ویژگی‌های سه بعدی اشاره کرد که لازمه نمایش آنها، تجهیز دستگاه پروژکتور به چنین قابلیتی است. معمولا تولیدکنندگان برتر اقدام به چنین عملی می‌کنند و تا جایی که ممکن است امکانات لازم برای هر گونه نمایش باکیفیت را برای کاربر فراهم خواهند کرد.

۸. درگاه‌های اتصال : اتصال دستگاه‌های مختلف به ویدئو پروژکتور‌ها اهمیت فوق‌العاده‌ای برای کاربران دارد. آنها دقیقا به دنبال آزادی عمل در مورد مفهوم پورت‌ها هستند و به همین دلیل به سراغ سیستم‌هایی می‌روند که حتما چنین قابلیت‌هایی را داشته باشند. از سوی دیگر در نظر داشته باشید که هر گونه کنترل دستگاه پروژکتور خصوصا در فضاهای بزرگ مانند سالن‌های سینما، نیازمند دسترسی فیزیکی به این دستگاه نیست. در واقع می‌توان با تبدیل حالت پروژکتور به نوع بی‌سیم، چه از طریق خریداری یک نمونه مدل مشابه و یا اتصال دانگل‌های مربوط به این کار، مفهوم سهولت استفاده برای کاربر ایجاد خواهد شد.

آنچه که در ساخت Cinema Projector به عنوان یکی از برترین و بزرگ‎‌ترین سیستم‌های نمایشی دنیا رخ می‌دهد، در نظر گرفتن تمامی درگاه‌های اتصال ممکن برای کاربران خواهد بود. بدین ترتیب هر دستگاه و ابزار جانبی قابلیت کار با پروژکتور خواهد داشت و همچنین انتقال داده‌ها و اطلاعات مختلف از جمله فایل‌های مربوط به فیلم‌های سینمایی، به سادگی و همراه با سرعت بالا صورت خواهد گرفت. از مهم‌ترین پورت‌های تعبیه شده بر روی این ویدئو پروژکتور‌های غول پیکر می‌توان به HDMI و Display Port اشاره کرد. اگر قصد خرید پروژکتور برای سالن سینما را دارید حتما تمامی نکات ذکر شده در این مقاله را با دقت مطالعه فرمایید و سپس محصول خود را با آگاهی انتخاب نمایید.

مشخصات ویدیو پروژکتور سالن سینما

بهترین قیمت ویدیو پروژکتور پرواستور

سینما در دنیای امروز مفهوم بسیار ارزشمندی به خود گرفته است. بسیاری از کارگردانان و بازیگران سالانه با سرمایه‌گذاری‌های عظیم اقدام به تهیه فیلم‌هایی می‌کنند تا تاثیر خود را از این دریچه بر دنیای اطراف خود بگذارند. می‌توان گفت علاوه‌بر مفهوم و محتوای یک فیلم، جذابیت‌های بصری و صوتی در این میان نقش بی‌نظیری را ایفا می‌کنند. هر چه پیکسل‌های تصویر شده بر روی پرده نمایش دقت و کیفیت بالاتری داشته باشند، مخاطب در مواجهه با محتوای فیلم ارزش و احترام بیشتری قائل شده و پای آن خواهد نشست. به همین دلیل است که نمی‌توان از نقش پروژکتورهای سینمایی در توسعه این هنر هفتم به سادگی گذر کرد.

پرو استور همواره تلاش کرده است که فرهنگ خریداری و راه‌اندازی چنین دستگاه‌های غول پیکر و حیرت انگیزی را در سینمای کشور توسعه دهد. در واقع هر اقدامی در این راستا می‌تواند پایه‌های فرهنگی کشور را محکم‌تر کند و شرکت پرو استور آمادگی این را داشته است تا با ارائه داده‌ها و اطلاعات لازم جهت خرید سیستم‌های تاثیرگذار، راه را برای بهبود این صنعت پولساز در ایران هموار سازد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۵۲۴۷۲۰۰۰ تماس بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *