گزارشی توسط AppsFlyer، پلتفرم موبایل مارکتینگ با رسانه Marketing Dive به اشتراک گذاشته شده است که خبرهای خوبی برای صاحبان اپلیکیشن در خود دارد. طبق این گزارش، مجموع نصب اپلیکیشن در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است. البته این رشد ۱۰ درصدی دلایل بهخصوصی هم داشته است.
رشد سال ۲۰۲۲ نشاندهنده کاهش سرعت حوزه دیجیتال ناشی از اتمام پاندمی کروناست؛ در دوران پاندمی کسبوکارهای دیجیتال، بازیها و تبلیغات آنلاین رشد قابلتوجهی را تجربه کردند که در سال ۲۰۲۲ این رشد کندتر شد. همین دلیل در سال ۲۰۲۰ باعث شد که شاهد رشدی ۳۵ درصدی در نصب اپلیکیشن سالانه باشیم. علیرغم اینکه هزینه جذب کاربر به طور سالانه با کاهش ۵ درصدی مواجه شده است، مارکترهای سراسر جهان امسال ۸۰ میلیارد دلار برای این بخش هزینه کردند. کلیت این بخش، نشاندهنده یک ریزش جزیی پس از افزایش ۴۰ درصدی هزینهها در سال ۲۰۲۱ است.
به لحاظ سگمنت، هزینههای انجامشده برای نصب در اپلیکیشنهای بازی دارای بالاترین میزان بود. پس از این بخش با مجموعا ۲۷ میلیارد دلار، اپلیکیشنهای امور مالی با ۸.۵ میلیارد دلار، اپلیکیشنهای پول واقعی کازینو با ۵.۲ میلیارد دلار و اپلیکیشنهای خرید با ۳.۴ میلیارد دلار (به استثنای چین) قرار داشتند. نرخ نصب اپلیکیشنهای بازی که در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشتهاش ۱۰ درصد ریزش داشت، در سال ۲۰۲۲ با افزایش ۴ درصدی به اوج خود برگشت.
باید دید با توجه به فاکتورهای مختلفی که استراتژیهای مارکتینگ را در هر سال تحت تاثیر قرار میدهد، در سال ۲۰۲۳ کدام سگمنت عنوان بیشترین نصب را از آن خود میکند.