مقالات بازاریابی و تبلیغات

افزایش فروش از طریق اینستاگرام

اینستاگرام، علاوه بر سرگرمی، فرصت‌هایی کم‌نظیر برای توسعه کسب‌وکار در اختیار شما قرار می‌دهد. یادگیری نحوه فروش در اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند تا با اعتباربخشی به برندتان، مشتریانی فراتر از محدوده فروشتان پیدا کنید و تکانی اساسی به کسب‌وکارتان بدهید. برای یادگیری تکنیک‌های افزایش فروش در اینستاگرام با ما همراه باشید.

چرا اینستاگرام؟

اینستاگرام یکی از فراگیرترین و روبه‌رشدترین شبکه‌های اجتماعی میان کاربران در سطح جهان است. براساس گزارش eMarket، این پلتفرم در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱.۰۷۴ میلیارد کاربر فعال در سرتاسر جهان دارد. این رقم نسبت به سال ۲۰۲۰، ۷۳.۵ میلیون افزایش داشته است.

از برندهای بزرگ گرفته تا فروشگاه‌های محلی، تمام کسب‌وکارها در سرتاسر جهان می‌توانند با این حجم از کاربر، مخاطبین خود را گسترش و توسعه دهند. از طرفی براساس همین گزارش، هشتاد درصد کاربران اینستاگرام براساس محتوایی که در اکسپلور خود مشاهده می‌کنند، به خرید ترغیب می‌شوند و برای آن تصمیم می‌گیرند.

این یعنی هر کسب‌وکاری که تا امروز فرصت اینستاگرام را تادیده گرفته است و به آن توجه ندارد، فرصت بزرگی را از دست داده است.

آموزش افزایش فروش از طریق اینستاگرام

برای فعالیت حرفه‌ای در اینستاگرام و آموزش نصب اینستاگرام فارسی قدم‌های زیر را دنبال کنید:

  1. حساب کاربری حرفه‌ای بسازید

ساخت اکانت حرفه‌ای در اینستاگرام امکاناتی فراتر از امکانات حساب معمولی در اختیارتان قرار می‌دهد. بعد از نصب اینستاگرام، در قسمت تنظیمات، حساب خود را به حساب حرفه‌ای تغییر دهید.

اگر کار با زبان انگلیسی برایتان سخت است، زبان اینستاگرام را از روش زیر به فارسی تغییر دهید:

  • به پروفایلتان بروید و در بخش بالا، سمت راست، روی تنظیمات ضربه بزنید.
  • در بخش تنظیمات به قسمت account بروید.
  • از آنجا بخش language را خواهید دید.
  • روی language کلیک کنید و در تنظیمات کشویی، زبان فارسی را انتخاب کنید.

حساب کاربری شما باید خصوصیاتی داشته باشد تا حرفه‌ای به نظر برسد. برای حرفه‌ای‌تر شدن، به نکات زیر توجه کنید:

  • عکس پروفایلتان باید حرفه‌ای و معرف کسب‌وکارتان باشد. اگر برندتان لوگو دارد، بهتر است همان لوگو را نمایه پروفایلتان قرار دهید.
  • بیوگرافی پروفایل حرفه‌ای اینستاگرام بسیار معم است. در این بخش باید توضیحی کوتاه و و واضح از کسب‌وکار ارائه دهید و خودتان را به مخاطبانتان معرفی کنید.
  • لینک را فراموش نکنید! اگر وبسایت دارید، حتما لینک آن را در بیوگرافی اینستاگرامتان قرار دهید تا مخاطب به سادگی وارد فروشگاه اینترنتی شما شود.

 

  1. به صورت منظم محتوا منتشر کنید

اگر قصد دارید به صورت ویژه روی فعالیت در اینستاگرام متمرکز شوید یا به عبارتی نوعی استارتاپ اینستاگرامی هستید،  باید به الگوریتم‌های اینستاگرام هم توجهی ویژه داشته باشید.

فعالیت منظم در این پلتفرم کمک می‌کند تا همیشه در صدر باقی بمانید. مهم نیست که چه حجمی از محتوا را در طول یک ماه یا یک سال منتشر می‌کنید، مهم این است که حتما ریتم انتشار محتوا، ضرباهنگی منظم داشته باشد. مثلا بدانید که قرار است هفته‌ای دو محتوا منتشر کنید و به این مسئله پایبند باشید.

 

  1. خلاق باشید

افزایش فروش در اینستاگرام بدون خلاقیت عملا ممکن نیست. به یاد داشته باشید که قرار است در بستر شبکه‌ای اجتماعی که بر پایه محتوای بصری بنا شده است، فعالیت کنید.

تصاویر و ویدئوهای زیبا توجه را جلب و افراد را وادار می کند تا دکمه لایک را بزنند. هنگام طراحی پست یا محتوا حتما خودتان را در دید کاربر اینستاگرام بگذارید و به جای او فکر کنید.

پست شما باید رنگارنگ و جذاب باشد. شما می‌توانید از برنامه‌های گرافیکی رایگان بهبود تصاویر و یکدست کردن کاور پست‌ها هم استفاده کنید.

 

  1. واقعی و معتبر بودن را فراموش نکنید

مخاطبان امروز، بسیار باهوش و نکته‌سنج‌تر از چیزی هستند که فکر می‌کنید. شما نمی‌توانید مخاطبتان را بیش از دو ثانیه فریب دهید.

مطمئن شوید که اطلاعات ارائه شده معتبر و قابل راستی آزمایی هستند و به این ترتیب، احترام مخاطب نسبت به شما بیشتر خواهد شد.

 

  1. شبکه بسازید

اگر در ابتدای فعالیت اینستاگرامی خود هستید، طبیعی است که برای مخاطب ناشناس باشید. دیده شدن، همه آن چیزی است که نیاز دارید و این هدف از طریق دیگران محقق خواهد شد.

سعی کنید با اینفلوئنسرها و بلاگرها ارتباط بگیرید و با آن‌ها شبکه بسازید. اینفلوئنسرها به حجم عظیمی از مخاطب دسترسی دارند و می‌توانند کمک کنند تا دیده شوید.

اگر بودجه کافی برای تبلیغات در اختیار ندارید، از میکرواینفلوئنسرها کمک بگیرید. اینفلوئنسرهایی با ۲۰ تا ۴۰ هزار دنبال کننده برای شروع کار مناسب هستند و می‌توانند شما را به رشد قابل توجهی برسانند.

 

  1. تخفیف و جشنواره‌های دوره‌ای را در برنامه خود قرار دهید

هیچ چیز به اندازه جشنواره‌های فروش مناسبتی نمی‌تواند توجه مخاطب را جلب کند. به مناسب‌های مختلف جشنواره بگذارید و خواهید دید که چه تاثیری در افزایش فروش داشته است.

از تکنیک ترس از دست دادن استفاده کنید تا مخاطب وادار به خرید از شما شود. کافیست در استوری‌ها و پست‌ها مدام تکرار کنید که این فرصت استثنائی است و قرار نیست که تکرار شود یا تخفیف‌های ویژه‌ای دارید که هیچ‌جای دیگر پیدا نخواهد شد.

این ترفند معمولا مخاطب را جلب و به خرید تحریک می‌کند. اگر وبسایت دارید، می‌توانید از کدهای تخفیف هم استفاده و آن را از طریق بلاگرها منتشر کنید.

 

  1. محتوای ویدئویی بسازید

محتوای ویدئویی جذاب، یکی از رموز وایرال شدن در دنیای اینستاگرام است. ویدئوها کلید درک الگوریتم اینستاگرام محسوب می‌شوند و موفق‌ترین کسب‌وکارهای اینستاگرامی، این مسئله را به خوبی درک کرده‌اند.

معمولا ویدئوها دوبرابر پست‌های عادی بازخورد دریافت می‌کنند و می‌توانند عاملی مهم در افزایش فروش از طریق اینستاگرام باشند.

مطمئن شوید که ویدئوهای شما حاوی تصاویری باکیفیت و خلاقانه از محصولاتتان هستند و در ویدئوها، صادقانه و صمیمی رفتار کنید تا توجه مخاطب به محتوا جلب شود.

  1. در اینفلوئنسر مارکتینگ زیاده‌روی نکنید

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های افزایش فروش در اینستاگرام است و بسیاری از کسب‌وکارها و استارتاپ‌ ها با کمک آن به رکوردهای فروش دست پیدا می‌کنند.

اما در نظر داشته باشید که اگر بودجه مناسبی برای تبلیغات دارید، در تبلیغات اینفلوئنسری زیاده‌روی نکنید. گاهی تبلیغات محصولی خاص از حساب کاربری ۱۰ اینفلوئنسر به طور همزمان، به جای تاثیر مناسب، تاثیر معکوس دارد و مخاطب را زده خواهد کرد.

شاید شما هم به این مورد برخورده باشید. یک روز اپلیکیشن خود را باز می‌کنید و می‌بینید که همه جا از تبلیغات محصولی خاص پر شده است و چندین اینفلوئنسر با کپشن و محتوایی واحد، در حال تبلیغات محصولی واحد هستند.

این نوع محتوا به جای ترغیب مخاطب او را زده می‌کند. مخاطب متوجه می‌شود که آن کسب‌وکار با ارائه محتوایی واحد به مخاطب، بیشتر شبیه به تبلیغات انبوه و اسپم عمل کرده است و اعتبار آن شرکت، به شکل چشمگیری کاهش خواهد یافت.

 

  1. ترافیک حساب خود را به وبسایتتان هدایت کنید

اگر توانستید برندسازی شبکه‌های اجتماعی خود را به صورت مناسبی اجرا کنید، وقت آن است که از مخاطبان اینستاگرامتان برای بهبود ترافیک سایتتان بهره بگیرید.

امروزه حساب حرفه‌ای اینستاگرام ابزارهای مختلفی در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد. شما می‌توانید از این ابزارها در جهت افزایش فروشتان بهره بگیرید. مثلا می‌توانید لینک خرید کالایی خاص را به همراه معرفی آن در استوری قرار دهید و مخاطب به سادگی با ضربه زدن بر لینک وارد سایت شود. به همین سادگی!

 

  1. از خرید فالوئر بپرهیزید

یادتان باشد که این فالوئرهای واقعی هستند که به شما اعتبار می‌دهند و صرف داشتن عددی بزرگ در نمایه، نشان دهنده واقعیتی خاص نیست.

ضمن این که الگوریتم‌های اینستاگرام به شکلی شده‌اند که هرچه بیشتر محتوایتان در معرض دید مخاطب قرار بگیرد و واکنش بیشتری جذب کند، اعتبار بیشتری خواهد یافت.

به این ترتیب صفحاتی که دنبال کنندگان فیک و رباتی دارند، از نظر اینستاگرام بی‌اعتبار هستند و افت رتبه را تجربه خواهند کرد. به جای خرید فالوئر به دنبال جذب ترافیک ارگانیک باشید و برای افزایش مخاطب، از استراتژی‌های دیگری مانند تبلغات بهره بگیرید.

  1. از امکان استفاده از هشتگ‌ها غافل نشوید

هشتگ ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا در جستجوهای اینستاگرامی در معرض دید قرار بگیرید. استفاده از هشتگ مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا در فید جستجو بروید و بیشتر دیده شوید.

بسیاری از کسب‌وکارها به هشتگ توجه نشان نمی‌دهند، اما این ابزار می‌تواند بسیار مفید باشد.

اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد در هر پست از ماکسیمم ۳۰ هشتگ استفاده کنید. درنظر داشته باشید که هشتگ‌های پستتان را از کلمات و عبارات پرجستجو، محبوب و البته مرتبط با کسب‌وکارتان انتخاب کنید. می‌توانید برای شروع از پست‌های کسب‌وکارهای رقیبتان استفاده و با ابزارهای دانلود کپشن اینستاگرام، هشتگ‌هایشان را دریافت و از آن در پست‌های خود استفاده کنید.

 

کلام پایانی

اینستاگرام پلتفرمی جذاب و کاربردی برای افزایش فروش و بازاریابی در دنیای کسب‌وکار محسوب می‌شود و می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای در فروش را به ارمغان بیاورد.

با این حال اگر از استراتژی درستی استفاده نکنید، ممکن است بدتر به کسب وکارتان ضربه وارد کنید. به همین دلیل باید قبل از شروع کار و چینش استراتژی، حتما به خوبی در این زمینه تجربه کسب کنید و آموزش ببینید.

اگر کسب‌وکارتان بزرگ است و می‌توانید بودجه خوبی برای بازاریابی اختصاص دهید، از دیجیتال مارکترها و کارشناسان شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید تا نتیجه شگفت‌انگیز آن را در فروش مشاهده کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *