اخبار هوش مصنوعی

استفاده از هوش مصنوعی نرم‌افزار Blender برای ساخت تصاویر و افکت از روی متن

شرکت Stability AI افزونه‌ای را برای نرم‌افزار مدل‌سازی Blender منتشر کرده است که استفاده از هوش مصنوعی زایا را ممکن می‌کند.

کاربران نرم‌افزارهای مدل‌سازی سه‌بعدی حالا می‌توانند از هوش مصنوعی زایا یا مولد استفاده کنند. شرکت Stability AI به‌تازگی از افزونه‌ای به نام Stability for Blender رونمایی کرده است که فناوری Stable Diffusion را به نرم‌افزار متن‌باز بلندر می‌آورد تا بتوانید متن‌ها را به طرح‌های هنری تبدیل کنید.

ابزار Stability for Blender به‌صورت رایگان منتشر شده است، اما برای استفاده از آن به یک کلید API (از وب‌سایت Stability AI) و اتصال اینترنت نیاز دارید. برای خلق محتوا با این ابزار لازم نیست سخت‌افزار اختصاصی یا نرم‌افزار دیگری داشته باشید؛ در‌نتیجه به‌راحتی می‌توانید با یک جمله دست به خلق آثار هنری مدنظر خود بزنید.

افزونه Stability for Blender افزون بر ورودی‌های متنی، می‌تواند براساس رندرهایی که در اختیار دارید، محتوا خلق کند. حتی می‌توانید روی مدل‌های خود بافت اضافه کنید و برای رندرها انیمیشن بسازید. البته این انیمیشن‌ها شاید چندان مناسب نباشند، اما با کمی آزمون‌وخطا می‌توانید به خروجی‌های نسبتاً خوبی دست پیدا کنید.

Stability for Blender مدل سه‌بعدی خلق نمی‌کند

نصب این افزونه روی بلندر بسیار آسان است و Stability AI راهنماهایی را برای استفاده از قابلیت‌های مختلف آن تهیه کرده که از این لینک قابل مشاهده هستند. منتها ذکر این نکته اهمیت دارد که Stability for Blender مدل‌های سه‌بعدی خلق نمی‌کند.

با این ابزار می‌توانید تصاویر دوبعدی بسازید و از آن‌ها مثلاً به‌عنوان محتوای مرجع در پروژه‌های خود استفاده کنید. Stability for Blender طراحی شده است تا به طراحان مبتدی یا افرادی که زمان کافی ندارند، کمک کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن برای پروژه‌های خود تصویر خلق کنند.

Stable Diffusion با این افزونه برتری قابل‌توجهی نسبت به ابزارهای رقیب ازجمله DALL-E از شرکت OpenAI نخواهد داشت، اما نشان می‌دهد که هوش مصنوعی چطور می‌تواند به کمک هنرمندان بیاید. به‌علاوه، با این روش به‌نظر می‌رسد که مشکلات مربوط به کپی‌رایت کمتر خواهد شد؛ چرا که از محتوای خود شما به‌عنوان مرجع استفاده می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *