مشاور سئو به کسب و کارها کمک میکند تا رتبه وب سایتهای خود را در نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشند. هدف یک مشاور سئو این است که مشتریان بالقوه شما را راحتتر پیدا کنند. او به شما کمک کند در جایگاه خود رقابتی باقی بمانید و پتانسیل درآمدزایی کسب و کارتان را افزایش دهید.
مشاور سئو چه میکند؟
وظایف یک مشاور سئو بسته به سازمانی که مشاور در آن کار میکند میتواند متفاوت باشد. مشاوره سئو ممکن است از انجام وظایف خاص خدمات سئو گرفته تا مشاوره به شرکتها در سطح استراتژیک متغیر باشد.
در اینجا لیستی از خدماتی است که مشاور سئو ممکن است ارائه دهد:
- انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی
- ایجاد استراتژی محتوای سئو
- بهینه سازی محتوای موجود سایت
- برطرف کردن مشکلات فنی سئو.
- بهبود ناوبری سایت و سازماندهی صفحه
- انجام تجزیه و تحلیل رقابتی صفحات وب را که برای کلمات کلیدی هدف رتبه بندی میکنند
- بهبودهای فراخوان برای اقدام
- همکاری با سایر تیمهای بازاریابی برای توزیع محتوا در رسانههای اجتماعی و در کمپینهای ایمیلی
مهارتها و صلاحیتهایی که یک مشاور سئو باید داشته باشد
- استراتژیها و راه حلهای سئو را متناسب با نیازهای کسب و کار شما سفارشی کند.
- با توجه به رفتار جستجوگر آنلاین و وب سایتهای رقیب، نحوه عملکرد یک کمپین SEO را پیش بینی کند.
- در نحوه عملکرد سئو تخصص داشته باشد.
- نمونههایی از نتایجی را که به دست آوردهاید برای مشتریان دیگر ارائه دهد.
- از آخرین استراتژیها، روشها، ابزارها و نرم افزارهای سئو استفاده کند.
- محتوای اصلی ایجاد کند که در بالای صفحات نتایج جستجو قرار بگیرد.
- برای ارائه پیشنهادات سئو، دادهها را تجزیه و تحلیل کند.
۵ نشانه که زمان استخدام یک مشاور سئو فرا رسیده است
استخدام مشاور سئو مرحله مهمی در توسعه کسب و کار شماست. استخدام مشاور سئو بسته به هزینه خدمات نیز میتواند سرمایه گذاری قابل توجهی باشد.
ممکن است از خود بپرسید که آیا اکنون زمان مناسبی برای حضور مشاور است؟ بهتر است علائم زیر را برای تصمیم گیری مرور کنید.
۱. شما اهداف تجاری واضحی دارید.
دانستن اینکه کسبوکار شما در حال حاضر کجاست و میخواهید به کجا برسید، میتواند به شما کمک کند تا ارائهدهندگان خدمات مناسب، از جمله یک مشاور سئو را استخدام کنید تا به اهداف خود دست یابید.
۲. شما در حال گسترش کسب و کار خود هستید.
یک دوره رشد کسب و کار میتواند نشان دهنده نیاز به آماده سازی وب سایت شما برای ترافیک بیشتر باشد. برای مثال، ممکن است محصولات و خدمات خود را گسترش دهید یا برای جذب بازارهای جدید آماده باشید.
یک مشاور سئو ممکن است بتواند به شما در زمینه تولید حجم بالاتری از محتوای مناسب سئو برای دستیابی به مخاطبان جدید، بهینه سازی صفحات محصول برای تبدیل یا بهبود قابلیت ناوبری وب سایت شما مشاوره دهد.
۳. شما در حال اصلاح وب سایت خود هستید
در کنار افزایش مقیاس کسب و کارتان، اصلاح یک وب سایت میتواند نشان دهنده نیاز به کمک به مشاور سئو باشد. با داشتن یک مشاور، ممکن است بتوانید پیشرفتهای وب سایت خود را بر روی تاکتیکهای سئو متمرکز کنید که بیشترین ترافیک را به همراه خواهد داشت.
۴. میخواهید یک استراتژی محتوای جدید پیاده سازی کنید
سئو سایت به داشتن محتوای معتبر و مرتبط متکی است که هدف جستجوگر را برآورده میکند. اگر به دنبال اجرای یک استراتژی محتوای جدید هستید، ممکن است از راهنمایی یک مشاور SEO بهره مند شوید.
۵. شما در زمینه سئو اطلاعات کاری دارید
هنگامی که دانش کاری در مورد سئو دارید، در موقعیت بهتری برای درک نیازهای سئوی کسب و کار خود قرار میگیرید و مشاوری را پیدا میکنید که مهارتها و رویکردهایش بتواند این نیازها را برطرف کند.
مراحل استخدام یک مشاور سئو
اگر آماده استخدام یک مشاور سئو هستید، میتوانید این مراحل را برای سادهسازی فرآیند دنبال کنید.
۱. اهداف سئو و نیازهای تجاری خود را شفاف سازی کنید.
اهداف واضح، یافتن بهترین نیاز مناسب برای کسب و کار شما را آسانتر میکند. برای روشن کردن اهداف خود از این سؤالات استفاده کنید:
- اهداف کلی کسب و کار شما چیست؟
- با یک استراتژی جدید سئو به چه نتایج خاصی میخواهید برسید؟
- در کدام تاکتیکهای سئو برای استفاده یا کمک به پیاده سازی به مشاور نیاز دارید؟
۲- بودجه تعیین کنید.
برای هر تلاش یا سرمایه گذاری توسعه کسب و کار، مهم است که قبل از دستیابی به استخدامهای احتمالی، بودجه تعیین کنید. به این ترتیب، شما میتوانید کسب و کار خود را سالم نگه دارید و جریان نقدی مثبت را حفظ کنید.
برخی از سؤالاتی که باید از خود بپرسید عبارتند از:
- چه منابعی برای سرمایه گذاری در خدمات مشاوره سئو در اختیار دارید؟
- کسب و کار شما چقدر درآمد ماهانه یا سه ماهه دارد؟
- در چه زمینههایی از کسبوکارتان ممکن است هزینهها را بدون از دست دادن کارایی عملیاتی یا اعتبار برند برای سرمایهگذاری در استخدام یک مشاور سئو کاهش دهید؟
۳. درباره مشاوران و شرکتهای سئوی متعدد تحقیق کنید.
قدم بعدی شما این است که بدانید چه خدمات سئو در دسترس است و کدام یک میتواند به شما در دستیابی به اهداف تجاریتان کمک کند. در اینترنت و سایتهای فریلنسری جستجو کنید و به شبکه حرفهای خود ضربه بزنید تا لیستی از خدمات را برای بررسی بیشتر جمع آوری کنید.
بهتر است با مشاور سئویی قرارداد ببندید که در تمامی مراحل سئو و برندینگ بتواند به شما کمک کند و نیازی نداشته باشید به طور مداوم مشاور سئو خود را تغییر دهید. شرکت سئوروز با بیش از ۱۴ سال تجربه میتواند خدمات کامل سئو و دیجیتال مارکتینگ را برای برند شما انجام دهد و شما را از جستجو برای کک در هر مرحله بینیاز کند.
۴. شرح شغل دقیق ایجاد کنید.
هنگامی که اهداف، بودجه و خدمات موجود در بازار را شناختید، گام بعدی شما تهیه پیش نویس شرح شغل است. از این پیش نویس برای جذب کاندیداهای بالقوه مشاوره سئو و راهنمایی مکالمات استخدامی خود استفاده کنید.
شرح شغل به موارد زیر نیاز دارد:
- عنوان شغلی که با خدمات مورد نیاز شما مطابقت دارد، از جمله «مشاور سئو»، «خدمات مشاوره سئو»، «مشاور بازاریابی سئو»، «مشاور سئو مشاغل کوچک» و «مشاور سئو تجارت الکترونیک»
- شرحی از کسب و کار شما و نیازهای فعلی سئو آن
- لیستی از کارهایی که برای انجام آنها به یک مشاور SEO نیاز دارید، مانند تحقیق کلمات کلیدی، ممیزی SEO، یا بهینه سازی کل وب سایت تجارت الکترونیکی شما.
- فهرستی از شرایطی که در یک مشاور سئو به دنبال آن هستید، از جمله مهارتها و تجربه آنها
- جزئیات اضافی از قبیل مدت زمان موقعیت و محدوده کار
۵. با مشاوران سئو ارتباط برقرار کنید
برای ارتباط با مشاوران بالقوه سئو، از روشهای زیر استفاده کنید:
- مستقیماً از طریق وب سایتها یا نمایههای رسانههای اجتماعی با مشاوران تماس بگیرید. شرح شغل را در پیام خود بگنجانید.
- شرح شغل را در جوامع آنلاین و در رسانههای اجتماعی ارسال کنید و از مشاوران سئو بخواهید که با شما تماس بگیرند.
سپس، بهترین مشاوران سئو را که میخواهید با آنها مصاحبه کنید فهرست نمایید.
سئو و بازاریابی دیجیتال خود را با سئو روز بهبود بخشید
گذراندن دورههای آنلاین آموزش سئو شرکت سئو روز میتواند راهی عالی برای ایجاد دانش SEO و تقویت مهارتهای بازاریابی دیجیتال شما باشد. همچنین برای دریافت مشاوره سئو و بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیک با سئو روز تماس بگیرید تا بیاموزید که چگونه SEO، بازاریابی ایمیلی، رسانههای اجتماعی و موارد دیگر میتوانند یک استراتژی بازاریابی قدرتمند برای کسب و کار شما ایجاد کنند.