اخبار بازاریابی و تبلیغات

«دیتامات» ابزار پایش رسانه‌های تصویری معرفی شد

روز پنجشنبه ۱۱ اسفند، هلدینگ ارتباطات و بازاریابی مات، در یک نشست خبری با حضور مدیرعامل این شرکت، از «پلتفرم دیتامات» رونمایی کرد. این پلتفرم در راستای پایش رسانه‌های تصویری توسعه داده شده است و به برندهای در حوزه تبلیغات کمک می‌کند. در این نشست خبری، مدیرعامل هلدینگ مات، مدیر پروژه، مدیر استراتژی، سایر عوامل فنی پلتفرم و اصحاب رسانه حضور داشتند.

سهام‌الدین بهرامی، مدیرعامل گروه مات «دیتامات» تحولی در عرصه تبلیغات خواند و گفت: «شرکت دیتامات در حوزه تحقیقات فعال است و با اطلاعات جامع و کاملی که از مخاطبان خود به دست می‌آورد، قادر است تحلیل کند که کاربر از چه نوع برنامه و یا تبلیغات تلویزیونی‌ای رضایت داشته است. این داده‌ها در راستای تبلیغات آینده برندها به آن‌ها کمک خواهد کرد. پلتفرم دیتامات با همت و تلاش همکاران در شرکت مات در حوزه تحقیقات، مدیاپلن و استراتژی در حال فعالیت است و همین حالا هم کاربران خودش را دارد.»

او در ادامه در خصوص آغاز پروژه گفت: «پروژه دیتامات چند سالی است که به صورت تخصصی در حال پایه‌ریزی است و حالا طی دو سال اخیر، در حال طی کردن فازهای اجرایی آن بوده‌ایم. با توجه به دانشی که در مجموعه داشتیم، همه دست به دست یکدیگر دادیم تا این پلتفرم امروز آماده شود. حدود ۶ ماه است که در شرکت برای سرویس دادن به مشتری‌ها از این پلتفرم استفاده می‌کنیم. امیدوار هستیم که با این پلتفرم بهره‌وری در تبلیغات را افزایش دهیم. این پلتفرم بین ۱۵ تا ۲۰ درصد سبب افزایش بهره‌وری شده است.»

بهرامی همچنین در خصوص اهداف کار بیان داشت: «تلاش ما همواره بر این است که با تمرکز بر بسترهای فضای مجازی و دیجیتال، این پلتفرم را کامل‌تر و بهتر کنیم و کاهش هزینه‌ها را برای برندها به همراه داشته باشیم. در این راستا از شرکت دانش‌بنیان هوداد که متعلق به هلدینگ مات است کمک گرفته‌ایم تا اپلیکیشن دیتامات را نیز طراحی و پیاده‌سازی کنیم تا جمع‌آوری دیتا از مخاطب، با سرعت و دقت بالاتر و منظم انجام گیرد.»

دیتامات

امیرحسین سرفرازیان، مدیر استراتژیک پروژه در ادامه در خصوص این پلتفرم نکاتی را بیان کرد. او در خصوص پیشینه چنین پلتفرمی گفت: «ایده پلتفرم دیتامات حدود ۹۰ سال است که در دنیا اجرایی و طبق نیازهای گذشته به کار گرفته شده است. امروز ما این ایده را در ایران و با رویکرد جدید و البته با به کار گرفتن فناوری‌های تازه طراحی و اجرایی کردیم. در دنیای دیجیتال امروز، همه شرکت‌های تبلیغاتی خریدهای رسانه‌ای‌شان را براساس معیار ABB انجام می‌دهند؛ از این رو داده‌ها حرف اول را می‌زنند و ما در صورت نداشتن داده و اطلاعات مشخص از مخاطب‌مان، در تبلیغات راه به جایی نخواهیم برد.«

سرفرازیان در خصوص زمان طراحی، جمع‌آوری داده‌ها و اجرای پروژه گفت: «ما از ۲ سال گذشته، همه ابزارهای لازم را  جهت شناسایی مخاطبین تلویزیون مورد بررسی قرار دادیم. پلن ما اینطور بود که به طور مستمر با افراد تماس می‌‌گرفتیم و رفتار آن‌ها که رفتار مخاطب این حوزه است، در حوزه تبلیغات ثبت می‌کردیم. طی این ۲ سال، حدود ۸ تا ۱۰ نفر روی جامعه ۲۰ هزار نفره کار کرده‌اند و هر روز از ۵۰۰ نفر داده گرفته‌اند. هدف ما این است و داده‌ها را به‌روز می‌کنند. دیتابیس ما تا ۶ ماه پیش روی ۲۰ هزار نفر بود، در حال حاضر روی ۳۰ هزار نفر است و تا تابستان سال آینده به ۵۰ هزار نفر نیز می‌رسد. برای این برنامه در تمام مناطق مورد بررسی، تحقیق میدانی حضوری انجام داده‌ایم.» به گفته مدیران مات، حالا این جمع‌آوری داده توسط اپلیکیشن انجام می‌شود تا پروسه آن راحت‌تر شود.دیتاماتدر نهایت، خانم ندا صادقی مدیر پروژه دیتامات به شرح داشبورد این پلتفرم پرداختند. ایشان با توضیح ویژگی‌های جامعه آماری مصاحبه‌شوندگان نظیر جنسیت، شن طبقه اجتماعی اقتصادی (SEC) و…داده‌های به‌دست‌آمده را به طور مستقیم، دخیل در داشبورد دانستند. صادقی اشاره کرد که با قرار دادن این ویژگی‌ها به عنوان فیلتر، می‌توان عادات رسانه‌ای مخاطبان و شبکه‌های مورد علاقه‌شان را پایش کرد. در ادامه وی بیان داشت که رویکرد داشبورد به صورت ۲ حالت گذشته‌نظر و آینده‌نگر تنظیم شده است و برنامه‌های روتین مشاهده‌شده توسط گروه مخاطبان هدف در آینده هم مورد بررسی قرار گرفته است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *