اخبار ارز دیجیتال

گزارش ۵ ساله اکسکوینو منتشر شد: «سهم ۱۶درصدی بیت‌کوین از سبد کاربران این صرافی»

لیمو HR

صرافی ارز دیجیتال اکسکوینو که پلتفرم آنلاین خرید و فروش ارز دیجیتال است به مناسبت تولد ۵ سالگی این مجموعه گزارشی منتشر کرده است که در آن تغییرات و  چالش‌های خود را روایت کرده است.

صرافی اکسکوینو، شرکت ارائه‌دهنده کیف پول رمزارزی است که در سال ۱۳۹۶ ،با مجوز معاونت علمی ریاست جمهوری، به عنوان یکی از زیر مجموعه های هلدینگ ارنیکا شروع به فعالیت کرد و اکنون بعد از گذشت پنج سال از شروع فعالیت این مجموعه در بازار ارزهای دیجیتال؛در این گزارش مسیر پنج ساله اکسکوینو، وضعیت بازار و آمارهای ما و چشم انداز آینده اکسکوینو را می‌خوانید. دی‌ام برد در این مطلب نکات برجسته و مهم این گزارش را آماده کرده است که در ادامه می‌خوانید. برای مطالعه نسخه کامل این گزارش از این لینک استفاده کنید.

بازار ارز دیجیتال در پنج سال گذشته

از صعود قیمت بیت کوین به کانال ۶۰ هزار دلار تا سقوط صرافی مشهور و ریزش بی سابقه ی بازار؛ هر خبر و اتفاق تازه، باعث شد افراد بیش تری با رمزارزها آشنا شوند و به این بازار وارد شوند.

گزارش ۵ ساله اکسکوینو منتشر شد: «سهم ۱۶درصدی بیت‌کوین از سبد کاربران این صرافی» 2

رشد چشم گیر NFTها در سال های اخیر

توکن های غیر مثلی از سال ۲۰۲۱ به بعد، رشد چشم گیری داشتند. جامعه‌ی NFT حالا بسیار گسترده شده و کاربردهای فراوانی برای این توکن‌های غیرمثلی تعریف شده است.

گزارش ۵ ساله اکسکوینو منتشر شد: «سهم ۱۶درصدی بیت‌کوین از سبد کاربران این صرافی» 3

وضعیت بیت کوین در کشورهای مختلف

گزارش ۵ ساله اکسکوینو منتشر شد: «سهم ۱۶درصدی بیت‌کوین از سبد کاربران این صرافی» 4

بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۲

ورشکستگی صرافی FTX باعث ریزش ناگهانی بازار شد و قیمت ارزهای دیجیتال، تا حد قابل توجهی پایین آمدند؛ بیت کوین ۶۴ درصد، اتریوم ۶۶ درصد و دیگر آلت کوین‌ها تا ۹۰ درصد ارزش خود را از دست دادند. یکی دیگر از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین اتفاق‌های سال ۲۰۲۲ ،فروپاشی اکوسیستم ترا و سقوط قیمت ارز لونا بود. قیمت بیت کوین در اوایل سال ۲۰۲۲، با کاهش تدریجی به ۴۷۰۰۰ دلار رسید و بعد از آن در می ۲۰۲۲، برای اولین بار بعد از جولای ۲۰۲۱ ،قیمت بیت کوین به زیر ۳۰۰۰۰ دلار رسید. قیمت این ارز دیجیتال در ژوئن ۲۰۲۲ به کم تر از ۲۳۰۰۰ دلار رسید و در نهایت، در روزهای پایانی سال ۲۰۲۲، با اعلام نرخ تورم آمریکا با عدد ۱,۷ ،بیت کوین یک پامپ ناگهانی را تجربه کرد که باعث شد حرکت‌های هیجانی بسیاری در بازار کریپتوکارنسی دیده شود.

گزارش ۵ ساله اکسکوینو منتشر شد: «سهم ۱۶درصدی بیت‌کوین از سبد کاربران این صرافی» 5

بازار رمزارز در خاورمیانه

طبق گزارش اکسکوینو، بازار ارز دیجیتال در خاورمیانه و آفریقای شمالی، در دو سال گذشته رشد بسیار سریع و پیشرفت چشم‌گیری داشته است. رشد کریپتوکارنسی در منطقه MENA، از جولای ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲ ،۵۶۶ میلیارد دلار بوده است. درحال حاضر هم ۳ کشور از منطقه خاورمیانه، در لیست ۳۰ کشور برتر شاخص پذیرش جهانی ارز دیجیتال Chainalysis قرار دارند؛ ترکیه در رتبه ۱۲، مصر رتبه ۱۴ و مراکش در رتبه ۲۴. کشور ترکیه از نظر رمزارزهای دریافتی، با عدد ۱۹۲ میلیارد دلار در سال، از لحاظ سهم بازار، در صدر منطقه MENA قرار دارد. از طرف دیگر رهبران صنعت بلاک چین در جهان، در نشست «چشم انداز عربستان ۲۰۳۰»، اعلام کردند که فناوری بلاک چین، پتانسیل پیشرفت همگام با تحول دیجیتال را در این کشور دارد.

رشد سالانه تراکنش‌های رمزارزی در MENA

گزارش ۵ ساله اکسکوینو منتشر شد: «سهم ۱۶درصدی بیت‌کوین از سبد کاربران این صرافی» 6

سهم ایران در بازار جهانی رمزارزها

در سال ۱۳۹۶ ،ایران استخراج ارز دیجیتال را به عنوان یک صنعت قانونی، به رسمیت شناخت و نظارت روی مزارع ماینینگ را آغاز کرد. پس از آن در ۱۳۹۶، رئیس جمهور وقت، حسن روحانی، اعلام کرد که ارز دیجیتال ملی راه اندازی می‌شود تا برای تراکنش‌های تجاری بین المللی مورد استفاده قرار بگیرد. طبق آمارها، از سال ۱۳۹۸، ایرانی‌ها هر روز بین ۱۶ تا ۲۰ میلیون دلار ارز دیجیتال مبادله می کند و میزان استخراج بیت‌کوین در ایران، نزدیک به یک میلیارد دلار در سال است. در دی ماه سال ۱۴۰۰، به صورت رسمی در فتوایی اعلام شد که حکم خرید و فروش و تولید ارزهای دیجیتال، تابع قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران است و منع قانونی ندارد. با تمام این اوصاف، در حوزه ارز دیجیتال ایران، به صورت رسمی رگولاتوری و قانون‌گذاری صورت نگرفته است.

تغییرات اکسکوینو

گزارش ۵ ساله اکسکوینو منتشر شد: «سهم ۱۶درصدی بیت‌کوین از سبد کاربران این صرافی» 7

امکانات اکسکوینو مارکت

  • بستر معاملاتی P2P
  • امکان تعیین حد سود، حد ضرر و سفارش گذاری OCO
  • معامله و برداشت با حداقل کارمزد

آمارهای پنج ساله اکسکوینو

گزارش ۵ ساله اکسکوینو منتشر شد: «سهم ۱۶درصدی بیت‌کوین از سبد کاربران این صرافی» 8

گزارش ۵ ساله اکسکوینو منتشر شد: «سهم ۱۶درصدی بیت‌کوین از سبد کاربران این صرافی» 9

کمپین‌های اکسکوینو

کمپین‌های اکسکوینو در ۵ سال اخیر را در جدول زیر می‌بینیم

گزارش ۵ ساله اکسکوینو منتشر شد: «سهم ۱۶درصدی بیت‌کوین از سبد کاربران این صرافی» 10

گزارش ۵ ساله اکسکوینو منتشر شد: «سهم ۱۶درصدی بیت‌کوین از سبد کاربران این صرافی» 11گزارش ۵ ساله اکسکوینو منتشر شد: «سهم ۱۶درصدی بیت‌کوین از سبد کاربران این صرافی» 12

گزارش ۵ ساله اکسکوینو منتشر شد: «سهم ۱۶درصدی بیت‌کوین از سبد کاربران این صرافی» 13

گزارش ۵ ساله اکسکوینو منتشر شد: «سهم ۱۶درصدی بیت‌کوین از سبد کاربران این صرافی» 14

گستره جغرافیایی اکسکوینو در سطح کشور

گزارش ۵ ساله اکسکوینو منتشر شد: «سهم ۱۶درصدی بیت‌کوین از سبد کاربران این صرافی» 15

سبد دارایی‌های کاربران اکسکوینو

طبق گزارش بیت‌کوین با حدود ۱۶ درصد سهم، در صدر دارایی‌های ارز دیجیتال کاربران قرار دارد.

گزارش ۵ ساله اکسکوینو منتشر شد: «سهم ۱۶درصدی بیت‌کوین از سبد کاربران این صرافی» 16

گروه سنی و ترکیب جنسیتی کاربران

حدود ۲۸ درصد از کاربران این صرافی را خانم‌ها و ۷۱ درصد از آنها را آقایان تشکیل می‌دهند و همچنین بیشترین میزان کاربران اکسکوینو در رده سنی ۲۵ تا ۳۴ سال قرار دارند.

گزارش ۵ ساله اکسکوینو منتشر شد: «سهم ۱۶درصدی بیت‌کوین از سبد کاربران این صرافی» 17

پر بازدیدترین روزهای هفته و ساعت‌های شبانه روز

نتایج نشان داده که کاربران در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه و در ساعات شب و بخشی از ساعات ظهر فعالیت‌های ارز دیجیتال خود را انجام می‌دهند و از سایت بازدید می‌کنند.

گزارش ۵ ساله اکسکوینو منتشر شد: «سهم ۱۶درصدی بیت‌کوین از سبد کاربران این صرافی» 18

نمودار استفاده از وب سایت اکسکوینو

بخش عمده‌ای از کاربران از موبایل خود برای سر زدن به سایت و تبادل ارز دیجیتال استفاده می‌کنند!گزارش ۵ ساله اکسکوینو منتشر شد: «سهم ۱۶درصدی بیت‌کوین از سبد کاربران این صرافی» 19

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *